Pytanie dotyczące Jeep Grand Cherokee

17 Sty 2013, 22:51

Witam wszystkich forumowiczów! ciągle chodzi mi po głowie pewne pytanie odnośnie samochodu Jeep Grand Cherokee a mianowicie jak to jest z tą blokadą dyferencjałów.które modele ją mają a które nie bo na niektórych reduktorach jest więcej pozycji np: 4wd part time,4wd full time i 4lo czy jakoś tak a niektóre nie posiadają tylu oznaczeń jak to jest może mi ktoś wytłumaczyć czy jak pisze 4lo to ma blokady????czy tylko model Jeep Grand Cherokee Laredo ma blokady?? czy inne serie też
matimaniak
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 13 08 1994
Auto: Łada Niva
Silnik: 1.8 80km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

17 Sty 2013, 23:42

po 1 których dyferencjałów bo masz 3 do blokowania

nie tylko laredo
w grandzie wystepowały co najmniej 2 reduktory
NV 242- stale pędzony tył z dołączanym przodem zwykle z silnikiem 4.0
NV 249 lub nv249 OD- masz pędzony stały 4x4 z blokadą miedzyosiową
blokady tylnego mostu występują w zasadzie niezależnie od zamontowanego reduktora
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

19 Sty 2013, 15:30

Jest jeszcze skrzynia rozdzielcza NV147 - prawie to samo co NV247, tylko bez reduktora :) . Była ona montowana tylko w wersji Laredo z silnikiem 4.0 i tylko w 2004 roku. Różnica taka, że w 4all nie ma możliwości stałego spięcia przodu z tyłem.
Wracając do blokad dyfrów - W Grand Cherokee ( modele WJ/WG ) Prawdziwy napęd na cztery koła ( czyli napędzane jest każde koło, a więc są blokady w mostach ) ma tylko i wyłącznie model z napisem przy lewarku reduktora Quadra Drive ( w skrócie QD ) oraz na tylnej klapie pod napisem Jeep pisze Quadra Drive. Występują one tylko z reduktorem NV247 - są trzy położenia lewarka - 4all, N, 4lo oraz z silnikami 4,7 2,7 oraz 3,1.QD było tez z silnikiem 4,0 ale było tego niewiele i ciężko ten silnik dostać w wersji z QD. Napędy działają tak, że normalnie, po asfalcie jeździ się na 4all. Jest to napęd na tył, a jak koła tylnej osi zaczną się ślizgać, dołączają się koła przedniej osi. Podczas jazdy tak w sumie jest to niezauważalne. Plusem jest to, że zaoszczędza się podczas jazdy na paliwie, bo normalnie ciągnie tylko tył, a przód dołącza się, jak tylko jest potrzeba. W skrzyni NV242 takiego czegoś nie ma i można jechać tylko z napędem albo na tył, albo na dwie osie, a to już zwiększa spalanie. No i w NV242 nie ma blokad, a więc nie jest to napęd na 4 koła, tylko tak naprawdę na 2 osie - jak jedno koło danej osi zacznie się ślizgać, to cały moment napędowy jest kierowany własnie to koło i samochód stoi w miejscu, a więc tak jak w większości samochodach opisywanych jako 4x4. Natomiast podczas jazdy w terenie zazwyczaj włącza sie 4lo, czyli spina się na stałe oś tylną z przednią i zwiększa się moc silnika kosztem prędkości, ale w terenie nie prędkość się liczy a właśnie moc silnika. Oczywiście blokady w mostach działają niezależnie od wybranej pozycji reduktora. Dołączanie przodu podczas jazdy na 4all jest realizowane przez pompe oleu w reduktorze. Nazywa się ona gerodisc.
Co do blokad w mostach - są tam blokady o nazwie vari-lock ( tzw LSD )i jest to to samo co gerodisc w reduktorze, czyli w każdym moście jest pompa oleju i sprzegiełka. Jak jedno koło zaczyna się ślizgać, to wzrasta ciśnienie oleju, sprzegiełka zaczynają się ściskać i im większy poślizg jednego koła, tym większa moc idzie na drugie koło, które ma przyczepność. To tak w skrócie.
Silniki 2,7 CRD są dość awaryjne i nie cieszą się powodzeniem. Tak więc chcąc mieć WJ/WG z prawdziwym napędem na 4 koła ( QD ) trzeba szukać silnika 4,7 PT lub HO albo 3,1 TD. Różnica między 4,7 PT a 4,7 HO jest tylko w mocy - PT ma 223KM przy 4700obr/min natomiast HO 258KM przy 5200 obr/min. 3,1 TD ma moc 140KM przy 3600 obr/min. Natomiast jeżeli chodzi o moment obrotowy to 4,7 PT ma 390Nm przy 3200 obr/min, 4,7 HO ma 425Nm przy 3500 obr/min a 3,1 TD 384 przy 1800 obr/min.
Powiem tak - jeżdzę 4,7 HO i jechałem 3,1 TD. Różnica w mocy, przyspieszaniu oraz w terenie kolosalna. Dla 4,7 oczywiście.
Można też spotkać Grand Cherokee z innymi reduktorami i z blokadami mostów np. 4,0 z NV247 Quadra Track II.Wówczas blokady są dokładane przez użytkowników jeżdżących w terenie. Niestety dołożenie takiej blokady jest dość kosztowne.
Znaczenie oczywiście ma to, gdzie chcesz tym jeździć.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17590
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Sty 2013, 14:15

dziękuje za pomoc.moderator bardo dokładnie wyjaśnił to co chciałem wiedzieć.a jeszcze jedna sprawa te samochody co mają pozycje 4lo to znaczy że mają blokade dyferencjałów?? i jeszcze jedno czym sie różnią reduktory na których jest więcej pozycji czyli:4wd part time i full time oraz 4lo o tych które tylko mają 4all time i 4lo??
matimaniak
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 13 08 1994
Auto: Łada Niva
Silnik: 1.8 80km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

20 Sty 2013, 16:46

dalej nie piszesz o który dyfer się rozchdzi, a to są zupełnie inne sprawy, zwłąszcza jeśli chodzi o różnice w blokadach dywrów (to co napisał motoAlbercik nie do końca zgadza się ze stanem rzeczywistym, ale mniejsza z tym)
jeśli chodzi o skrzynie rozdzielcze (czyli reduktor)
tylko te co mają przełożenie 4lo albo 4L mają tak na prawdę reduktor (i tu nie chodzi o napis na dźwigni a rzeczywiste przełożenie, bo napis może być a nie da się przesunąć dźwigni w położenie redukcyjne) tak na szybko, reduktory tak zwane full time mają dyferencjał między osiowy, i niektóre posiadają jego blokade (czyli te co mają przełożenie redukcyjne. reduktor NV429)
reduktor NV424 nie ma dyferencjału międzyosiowego tylko napęd na tył oraz dołączany przód z rozdziałem 50/50 (działa to jak zblokowana międzyosiówka)
ogólnie reduktory różnią się właśnie posiadaniem mechanizmu międzyosiowego, w żależności do czego auto ma być stosowane do tego odpowiedni reduktor się kupuje, reduktory między sobą są wymienne choć nie "plug&play" jeśli chcemy żeby wszytko działało jak należy,

teraz do wypowiedzi motoAlbercika
bzdurą wierutną jest aby w systemie selec-track nie występowały blokady, oczywiście są i to są albo automatyczne (trac-lok blokada typu LSD) albo mechaniczne, LSD nie do końca możemy nazwać blokadą gdyż jest to mechanizm o zwiększonym tarciu, czyli nie blokuje całkowicie różnicówki a tylko ogranicza jej dzałanie, tylko blokady mechaniczne 100% załączane świadomie przez użytkownika są blokadami w pełnym tego stopnia rozumieniu, blokady mechaniczne występują tylko w systemie selec-track, wszytkie systemy blokowania dyferencjałów mostów w napędzie selec-trac były opcjonalne i nie mają wpływu na napis na klapie czy lewarkach
co do reduktora NV249 to już inna zabawka, sprzęgło kompresyjne które załącza się ciśnieniem oleju, wszytko działą fajnie i sprawnie do puki masz ABS, po wywaleniu masz mocny tylnonapędowiec :mrgreen: skrzynia jest fajna i wytrzymałą niestety nie oferuje prawdziwego napędu 4x4, (nie napędza stale osi w rozkładzie 50/50)
3 sprawa w quadradrivie to nie jest LSD, varilock to po prostu mechanizm różnicowy o działaniu progresywnym, nie do końca jest to nawet blokada w pełnym sęsie tego słowa znaczeniu, tylko inny typ półotwartego dyferencjału, varolock nie blokuje dyfra w 100% podobnie jak LSD, jest to podobny system jak zastosowany w reduktorze, przekazywanie momentu jest oparte na ciśnieniu oleju, ogólnie jest opisująć jest to system sprzęgieł ciernych sterwanych ciśnieniem oleku podawanym przez pompę sterującą systemem, w odróżnieniu od LSD gdzie duży moment obrotowy rozpina blokade, w Varilocku im większa różnica w prędkości obrotowej kół tym większe ciśnienie wytwarzane przez pompę i tym większe zasprzęglenie układu (jak widać jest to dokładne przeciewnieństwo LSD)
co do samych mostów i blokad z przodu w grandzie jest zwykła Dana D30 (co od razu limituje nam ilość i możliwości blokad seryjnych)
tył to Dana D44a do której jest możliwość założenia nawet seryjnych blokad mechanicznych,
cały czas jest mowa o tym co wypuszczała fabryka nie o tym co po kilku latach dokładali użytkownicy, bo jeśli mowa o blokadach aftermarketowych to do wyżej wymienionych mostów są dostępne blokady w zasadzie każdego rodzaju :ok: duża część komplementachu napędowych to preferencje osób zakupujących auto, GC nigdy nie był kupowany jako auto do terenu, więc też niewiele z nich ma blokady mechaniczne
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Sty 2013, 00:20

Pocieszny - z całym szacunkiem dla twojego wykładu o napędach w terenówkach, ale niepotrzebnie się naprodukowałeś, bo piszemy tu o Grand Cherokee WJ/WG, bo o ZJ/ZG nie ma co pisać, ponieważ żaden nie miał prawdziwego napędu na 4 koła. A ty rozpisałeś się o wszystkim, tylko nie o tym modelu...:

pocieszny napisał(a):...reduktor NV429...

pocieszny napisał(a):...reduktor NV424...

pocieszny napisał(a):...co do reduktora NV249...


W żadnym Jeepie nie ma reduktora NV429 ani NV424. W Grandzie nie ma też reduktora NV249.

pocieszny napisał(a):jeśli chodzi o skrzynie rozdzielcze (czyli reduktor)
tylko te co mają przełożenie 4lo albo 4L mają tak na prawdę reduktor


W żadnym Jeepie nie ma przełożenia 4L ( zapewne niedopisałeś literki O ). Natomiast każdy Grand Cherokee ma reduktor, w tym sensie, że ma przełożenie 4LO.

pocieszny napisał(a):bzdurą wierutną jest aby w systemie selec-track nie występowały blokady, oczywiście są i to są albo automatyczne (trac-lok blokada typu LSD) albo mechaniczne,


Bzdury wierutne piszesz - w żadnym selec-track w Grand Cherokee nie było blokad mechanicznych. Zresztą wogóle w żadnym Grandzie nie było blokad mechanicznych ( jedynie tylko jak ktoś sobie założył sam ). Ponadto, jeżeli piszemy o selec-track w tych modelach, to jedyną blokadą trac-lok była blokada w tylko w tylnym moście ( przód był klasyczny ) i występowała ona tylko z NV242 w nielicznych modelach, które na rynku są praktycznie niedostępne.

pocieszny napisał(a):LSD nie do końca możemy nazwać blokadą gdyż jest to mechanizm o zwiększonym tarciu, czyli nie blokuje całkowicie różnicówki a tylko ogranicza jej dzałanie, tylko blokady mechaniczne 100% załączane świadomie przez użytkownika są blokadami w pełnym tego stopnia rozumieniu, blokady mechaniczne występują tylko w systemie selec-track, wszytkie systemy blokowania dyferencjałów mostów w napędzie selec-trac były opcjonalne i nie mają wpływu na napis na klapie czy lewarkach


LSD w Grand Cherokee możemy śmiało nazwać blokadą. W wersji QD, gdzie są vari-lock-i ( progresywne LSD ), blokada ta, jest w stanie przenieść 100% momentu obrotowego na koło, które ma przyczepność. Sprawdzone naocznie - jedno koło ( był testowany i przód i tył ) jest w stanie sprawić, że auto, które ma na przyczepnym podłożu tylko jedno koło jest w stanie zjechać z klocków. Sprawdzane były wszystkie koła w ten sposób. Auto stało na podłożu ze żwiru. A więc można śmiało powiedzieć, że w tej wersji jest to blokada.

pocieszny napisał(a):3 sprawa w quadradrivie to nie jest LSD, varilock to po prostu mechanizm różnicowy o działaniu progresywnym, nie do końca jest to nawet blokada w pełnym sęsie tego słowa znaczeniu, tylko inny typ półotwartego dyferencjału, varolock nie blokuje dyfra w 100% podobnie jak LSD, jest to podobny system jak zastosowany w reduktorze, przekazywanie momentu jest oparte na ciśnieniu oleju, ogólnie jest opisująć jest to system sprzęgieł ciernych sterwanych ciśnieniem oleku podawanym przez pompę sterującą systemem, w odróżnieniu od LSD gdzie duży moment obrotowy rozpina blokade, w Varilocku im większa różnica w prędkości obrotowej kół tym większe ciśnienie wytwarzane przez pompę i tym większe zasprzęglenie układu (jak widać jest to dokładne przeciewnieństwo LSD)


Zgadza się - QD to nie LSD. Ale tylko w QD były stosowane blokady LSD. I były dwa rodzaje - LSD jako trac-lok oraz LSD jako vari-lock. No i vari-lok występował tylko w wersji QD. Reszta napisana powyżej.

pocieszny napisał(a):co do samych mostów i blokad z przodu w grandzie jest zwykła Dana D30 (co od razu limituje nam ilość i możliwości blokad seryjnych)


Bzdura :!: Nie wprowadzaj w błąd jak nie wiesz :!: W Grandach z przodu był tylko i wyłącznie D30. Ze skrzynią selec-track i quadra track II był mechanizm różnicowy klasyczny. Natomiast w QD były montowane vari-loki.

pocieszny napisał(a):tył to Dana D44a do której jest możliwość założenia nawet seryjnych blokad mechanicznych,


Tu też nie do końca prawda - z tyłu były mosty D44a oraz D35c. D44a był montowany z silnikami 4.7 , 3.1 TD i 2.7 CRD. Natomiast D35c był montowany z silnikami 4.0 . Wyjątkiem była krótka seria Grandów z silnikami 4.0 z D44a, gdzie był system QD. Ale tych Jeepów raczej nie można trafić na rynku. Trzeba się dobrze naszukać i mieć szczęście.

No i sprawa samego reduktora ( skrzyni rozdzielczej ) - w Grandach z QD ( NV247 ) skrzynia ta potrafi przenieść 100% napędu na przód. Sprawdzone przeze mnie osobiście i to na śniegu - tylne koła w górze, skrzynia na 4all - kręcą się oba przednie koła, tylne nawet sę nie obróciły o pół obrotu i auto zjeżdża z klocków. Jak tylko tył dostał przyczepność, to kręciły się wszystkie 4 koła.

Reasumując - ja sam jeżdżę Grandem 4,7 HO z QD. Sam robiłem na nim doświadczenia, o których pisałem. Tak naprawdę to jedyny sposób by sprawdzić czy vari-loki i skrzynia rozdzielcza działają tak jak powinny. Samo podniesienie samochodu i kręcenie kołami nie gwarantuje, że variloki są w pełni sprawne. Z kolei kolega z klubu ma Granda 4.0 z QT II ( ma założne blokady ARB ) a drugi Granda 3.1 TD z QD. I dlatego wiem co piszę. Tak więc z prawdziwym napędem na 4 koła były tylko Grandy z silnikiem 4.7 w wersji Quadra Drive oraz 3.1 TD z QD. Oczywiście kupując takiego Granda trzeba sprawdzić działanie variloków.

Inną całkiem sprawą jest jeszcze skrzynia biegów.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17590
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kredyt gotówkowy, samochodowy, leasing czy gotówka? - zakup auta
    Kupno samochodu to duży wydatek dla większości Polaków. Rynek wychodzi jednak naprzeciw potrzebom i możliwościom klientów, pozwalając na sfinansowanie transakcji pieniędzmi z różnych źródeł. W ...
    Dlaczego Polacy kochają miejskie hybrydy?
    W samochodach do miasta najbardziej cenimy niskie spalanie i wysoki moment obrotowy pozwalający na szybsze włączanie się do ruchu, dostępny w możliwie najniższym zakresie obrotów. Jeszcze do niedawna warunki te spełniały ...

  • 21 Sty 2013, 08:24

    przeczytał byś czasem coś ze zrozumieniem, nie chce m,i się już nawet czasem komentowac :mrgreen:
    co do reduktora rzeczywiście czeski błąd, odwrócone nry,
    Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
    pocieszny
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6650
    Zdjęcia: 1
    Miejscowość: z błota ;)

    04 Kwi 2013, 12:31

    Witam
    Chłopcy (pocieszny, motoalbercik) proszę poczytajcie sobie o napędach w Jeepe WJ nie piszcie nic ze słyszenia i nie wprowadzajcie pytającego w błąd.
    Tutaj macie napędy-zasada działań 4x4-blokad-reduktorach w jeepe w miarę dokładnie

    http://jeepnieci.pl/wj.html

    Proponuję zapoznać się z zasadą działania napędów 4x4 np 4matic-quattro (dokładne filmiki na youtube) i inne napęd na 4x4,

    Proponuję też poczytać o mercu 2,7 i VM 3,1 :) porównanie, jakość, osiągi, obsługa, koszty

    reduktor NV242 był też w 4.7 tak na marginesie :) w ver HD
    proszę zapoznać się co znaczy skrót LSD, w jeepe akurat (trac lok, vari lok)

    Zapraszam do lektury
    michal128
    Obserwowany
     
    Posty: 1
    Auto: jeep

    25 Mar 2018, 11:12

    Witam :) Mam pytanie - jestem użytkowniczką jeepa grand cherokee 4.0 benzyna ze skrzynią automatyczną quadr track II. Mam uszkodzoną skrzynię z reduktorem, czy mogę włożyć skrzynię z reduktorem z innego modelu czy musi być z tego samego modelu co posiadam? Proszę o pomoc, gdyż nikt nie jest w stanie mi nic podpowiedzieć.
    Marleen
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 23 12 2010
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: jeep grand cheroke
    Silnik: 4.0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1999

    25 Mar 2018, 11:31

    Masz uszkodzoną skrzynię biegów, czy sam reduktor? Bo to są osobne elementy. Skrzynie i reduktor, jeżeli trzeba wymieniac, to lepiej żeby była ta sama.
    A nie da się tego naprawić? Co się dzieje?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17590
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Mar 2018, 12:11

    Skrzynię mam uszkodzoną, nie chce mi przerzucać biegów. Przeciąga strasznie 2 na 3 do odcięcia zapłonu i nie zmieni biegu. Wydaje mi się że mam też uszkodzony reduktor bo wyciągałam kolegi nissana patrola i po dłuższym czasie szarpania coś strzeliło i mam napęd tylko na jedną oś :/
    Marleen
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Prawo jazdy: 23 12 2010
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: jeep grand cheroke
    Silnik: 4.0
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1999

    25 Mar 2018, 12:37

    Jeżeli skrzynia nie przeżuca biegów, to warto się podłączyć pod kompa i sprawdzić co z nią jest nie tak. Ważny jest w tej skrzyni olej - jest w nim utopiona elektronika tej skrzyni. Jak dawno olej nie był wymieniany, to warto to zrobić. Równie dobrze moga być sklejone sprzegiełka.
    Co do reduktora - warto wejść pod auto i zerknąć, czy linka od reduktora się nie urwała - jest ona na takim plastikowym zaczepie i zdarza się, że ten plastik się urywa. Wtedy trzeba wymienić całą linkę. Na szczęście nie jest ona droga. A przełożenia reduktora można zmieniac też ręcznie na samym reduktorze - trzeba wejść pod auto i ręką przewrzeć ten dzyndzel, do którego jest podczepiona linka. Z tym, że musisz pamiętać o tym, żeby przełączyć na odpowiednie przełożenie, żebyś na reduktorze nie jechała po twardym.
    Ale reduktor może okazać się dobry, a kłopot może być tylko ze skrzynią.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17590
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    25 Mar 2018, 13:06

    Jak sie nie mylę to żeby włożyć drugą skrzynie trzeba by było zmieniać mosty. Kolejna sprawa to że taka skrzynie ciezko będzie znalezc w dobrym stanie. Lepiej wydać trochę więcej i wyremontować swoją
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12943
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7

    25 Mar 2018, 22:01

    Kao napisał(a):Jak sie nie mylę to żeby włożyć drugą skrzynie trzeba by było zmieniać mosty.

    Mosty to osobny element i jak są w nich blokady, to są one niezależne od reduktora. Obojętnie czy to QD czy któryś z QT bądż ST. Z przodu w WJ-tach są te same mosty. Z tym, że w QT i ST II jest klasyczny mechanizm różnicowy, a w QD jest pompa oleju czyli tzw. Varilock. Z tyłu jest D44a i D35c ( występuje tylko z silnikiem 4,0 ). Dana 44a jest z trzema wersjami dyfra. Reduktory też można zmieniać między sobą, tylko że jest to bez sensu, bo każdy reduktor jest dopasowany do danego typu mostu. Bez sensu mieć np. reduktor QD i mosty klasyczne.
    Kao napisał(a):Kolejna sprawa to że taka skrzynie ciezko będzie znalezc w dobrym stanie. Lepiej wydać trochę więcej i wyremontować swoją

    Tu się zgodzę. Aczkolwiek ASB w WJ-tach są dość trwałe jak sie o nie dba, czyli pilnuje się odpowietrzników oraz regularnie zmienia olej i to zalecany przez Jeepa. Najbardziej trwałe są 4 biegowe hydrauliczne, w których 5 bieg jest elektroniczny.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17590
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    26 Mar 2018, 00:49

    MotoAlbercik napisał(a):Najbardziej trwałe są 4 biegowe hydrauliczne, w których 5 bieg jest elektroniczny.
    to czyli wychodzi że moja :mrgreen:
    ale wiesz Jeepy benzynowe w większości są upalane i później idą na części potem takie wyekspoatowane częsci trafiają do internetu wiec dlatego ja jestem za regenerowaniem swoich elementów przynajmniej wiesz co masz
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 12943
    Zdjęcia: 91
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: e36, M3, C5 x7