Terenówka/suv z dużą pojemnością do 20tyś??

18 Sie 2015, 07:36

kirin88 napisał(a):Mam okazję użytkować Range Rovera.
Samochód magiczny, jedyny w swoim rodzaju.


Range Rover p38 jest rzeczywiście magiczny, miałem okazję się takim przejechać kiedyś dawno u jakiegoś wujka dziewczyny to naprawdę samochód kosmos.
Wnętrze mnie powaliło, tylko to był na pewno 2.5 diesel.
A ja wolę mieć jednak benzynke ( takie moje przeświadczenie )

Powiedz mi jaki masz silnik w nim?
bo widzę że są 4.0 i 4.6?

Czy ten silnik 4.0 to to samo co w discoverym?
MadMax656
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 04 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra

18 Sie 2015, 08:22

Przeczytaj całość dokładnie i weź sobie do serca:
http://mobile.autokult.pl/2360,uzywany- ... -1995-2002

Na RR potrzebujesz 20 tys.na zakup i drugie tyle na serwis po zakupie. Remont zawieszenia moze pochlonac 8-10 tys.zl.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

18 Sie 2015, 11:36

czytałem już dawno ten artykuł :)
i bardzo dobrze wiem że RR odpada, dlatego myślę bardziej nad Discoverym oraz Grand cherokeem.
MadMax656
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 04 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra

18 Sie 2015, 14:37

Ossy napisał(a):Przeczytaj całość dokładnie i weź sobie do serca:
http://mobile.autokult.pl/2360,uzywany- ... -1995-2002


Niewątpliwie RR to samochód kapryśny, względnie drogi w serwisie, to kwestie bezdyskusyjne.

Ale:
Ossy napisał(a):Na RR potrzebujesz 20 tys.na zakup

Mylisz się, za 13-15 tys. masz już wypasione p38 V8, tds'a taniej
Ceny są niskie właśnie ze względu na drogie utrzymanie.
WAŻNE: Warto zwracać uwagę od kogo kupuje się RR. Ważne by to była osoba, którą było stać na kompleksowe utrzymanie tej terenowej limuzyny.

Ossy napisał(a):i drugie tyle na serwis po zakupie.

Znowu się mylisz. Żeby władować 20 tys. w serwis to chyba trzeba by kupić do granic możliwości zajechanego śmiecia.

Ossy napisał(a):Remont zawieszenia moze pochlonac 8-10 tys.zl.

Do trzech razy sztuka, tu mylisz się po raz trzeci.
Żeby dać 10 tys. za remont zawiasu to chyba by trzeba wszystko nowe kupić.
Przecież miechy kosztują po ok 400zł, pompa jak pisałem wyżej. Jednostkę sterującą można też tanio kupić bo przywozi się to masowo z angli.

MadMax656 napisał(a):czytałem już dawno ten artykuł


Generalnie w artykule jest dużo prawy jednak mocno podkolorowali kwestie awaryjności oraz kosztów serwisu. Nie jest tak źle jak piszą.

Na dodatek każdy w miarę myślący osobnik nie upośledzony mechanicznie dużo w RR porobi sam ;) A grzebiąc przy RR nie potrzebujesz lewarka :mrgreen: :mrgreen:


Podsumowując. Nie jest to samochód dla każdego. Ważne by kupować go świadomie i liczyć się z z ewentualnymi kaprysami tej luksusowej limuzyny.
W zamian dostajesz prestiż i ponadprzeciętny komfort i jakość.

MadMax656 napisał(a):myślę bardziej nad Discoverym


W disco bierz 4.0 V8. Podobno jest mniej awaryjny od 4.6
Z tego co słyszałem to zmodyfikowana stara jednostka landrovera 3.5 V8 montowana w starych modelach. Podobno silnik nie do zdarcia.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

19 Sie 2015, 06:32

kirin88 napisał(a):Do trzech razy sztuka, tu mylisz się po raz trzeci.


Więc morał z tego taki że większość użytkowników ma wiedzę taką jak ja "wyczytaną z forów"
Dopiero Ty sam użytkujesz ten samochód i wiesz naprawdę jak z nim jest.
Jednak myślę że RR odpuszczę, nadal będę bardziej przekonany do kupna Discoverego lub tego Cherokieego.
Kirin, jeżeli możesz to chętnie posłucham o Jeepie.
MadMax656
Nowicjusz
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 15 04 2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Astra

19 Sie 2015, 07:00

jeśli chcesz kupić jeepa z dużym silnikiem, to nie cherokee tylko grand cherokee (WJ lub WK)
na pewno w automacie, duże silniki i skrzynia manualna to pomyłka
z najczęstszych usterek (jak we wszystkich nowych autach) elektryka i elektronika, wbrew pozorom jeep też jest konstrukcją egzotyczną trochę i warsztat zajmujący się amerykańcami przynajmniej będzie Ci potrzebny,
jest kilka warsztatów zajmujących się konkretnie jeepami :ok: i one ogarniają te samochody kompleksowo :ok:
z mechanicznych problemów z jakimi możesz się spotkać i na jakie trzeba zwrócić uwagę w jeepie przy zakupie
grand nei ma ramy, więc wszystkie naprężenia idą bezpośrednio na karoserię, więc korozja jakakolwiek powinna dyskwalifikować auto z zakupu, wszystkie pęknięcia w okolicy zawiasów tylnej klapy (duże wykrzyże powodują skręcanie nadwozia, co odbija się najszybciej na klapie), sprawdź dokładnie mosty, nawet V6 można pokrzywić (w 2 autach się zdarzyło raz przedni raz tylny, auta nie jeżdżące w terenie w ogóle)
ogólnie uważaj na auta sprowadzane z USA (często popowiodziowe albo mocno klepane, sprawdź historię w carfaxie)
dobrze by było auto zabrać do mechanika któ©y zajmuje się tylko jeepami choćby przy zakupie (nie piszesz skąd jesteś więc trudno coś polecić)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy Lexus IS oraz IS F w 2021 roku?
    Wiele wskazuje na to, że Lexus IS w najbliższych latach doczeka się następcy. Najnowsze informacje wskazują, że auto czekają spore zmiany - zostanie oparte na platformie TNGA, otrzyma nową turbodoładowaną jednostkę benzynową ...