Toyota avensis 2.0 D4D 99r obroty i prędkość w miejscu EGR/Nagar?

11 Kwi 2018, 12:24

Ostatnio wracałem z Drezna i bogu dzięki że już w Polsce zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka silnika. Objawy: żółwie tempo wzrostu prędkości i obrotów (ok 10km/h/10sek) pomimo wciskania pedału gazu w podłogę temperatura w porządku, zero podejrzanych dźwięków.
Zjechałem ok 5km dalej na stację benzynową auto zostawiłem na noc i odebrał mnie ojciec.
Na następny dzień przyjechaliśmy, olej ok, odpalamy, kontrolka się NIE zapaliła, do warsztatu toyota dojechała o własnych siłach a nastawialiśmy się na hol. Mechanik podpiął pod komputer pokazało 3 błędy: Obwód przepływu mas powietrza, czujnik temperatury chłodziwa, usterka układu pompy paliwa. Błędy wykasował ale jak podpinał to check engine się nie świeciło i jeszcze tego samego dnia wieczorem pojechałem a4 na Wrocław. Około 50km spoko żadnego problemu. Nagle te same objawy a ta sama kontrolka zapaliła się dłuższą chwilę później. Dojechałem do zjazdu na Wro obawiając się że jak zwolnię na zjeździe to nie ruszę. Po zjeździe na długiej prostej przegoniłem ją do 140km/h i przyspieszała jakby problemu przed chwilą nie było. Dojechałem pod sklep, zgasiłem, zakupy, odpaliłem kontrolka się NIE zapaliła dojechałem do domu i ok. Wczoraj jeździłem nią po Wrocu i też wszystko ok.

I teraz ważna rzecz jakiś czas temu nieświadomie jeździłem nie wiem ile z pękniętą rurą filtr pow-turbina, czujnik przepływomierza był wypięty (przez to więcej paliła i kopciła) bo inaczej auto zamulało rura około 4000km temu została zmieniona a czujnik przepływomierza wpięty z powrotem, i około 1000km przed obecną usterką był zmieniany olej (10w40 półsyntetyk mobil) i filtr oleju i powietrza.
O co chodzi? Jakiś nagar się oderwał i coś przytkał potem się odetkał i potem znowu przytkał i znów odetkał? Co robić? Ile to będzie kosztować? Pomocy
cinulski
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 25 10 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 2.0 D4D 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

11 Kwi 2018, 17:48

Musisz o tym silniku wiedziec jedno,jesli dobrze pamietam.Przed wypieciem jakiejkolwiek wtyczki musisz wylaczyc zaplon i odczekac jakis czas,podejrzwam,ze wszystko jest ok,komputer zlapal blad i nie chce go puscic.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

11 Kwi 2018, 17:51

Ale skoro sie juz nie pojawia to byc moze zostal blad usuniety,szczegolnie ten problem dotyczy wypinania przeplywomierza wlasnie.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

12 Kwi 2018, 19:02

Musisz o tym silniku wiedziec jedno,jesli dobrze pamietam.Przed wypieciem jakiejkolwiek wtyczki musisz wylaczyc zaplon i odczekac jakis czas,podejrzwam,ze wszystko jest ok,komputer zlapal blad i nie chce go puscic.
Czytaj więcej: toyota-avensis-2-0-d4d-99r-obroty-i-predkosc-w-miejscu-egr-nagar-vt107466.htm#postingbox


Ale skoro sie juz nie pojawia to byc moze zostal blad usuniety,szczegolnie ten problem dotyczy wypinania przeplywomierza wlasnie.
Czytaj więcej: toyota-avensis-2-0-d4d-99r-obroty-i-predkosc-w-miejscu-egr-nagar-vt107466.htm#postingbox


No właśnie sęk w tym że błąd pojawił się ponownie w dość krótkim czasie. Często jeżdżę trasy po 100km a4ką na Niemcy też będę w tym sezonie wiosenno letnim i nie chcę zabić silnika tym bardziej w Niemczech :no: Niby dostanę auto zastępcze i pomoc drogową ale po co? Może na jakieś czyszczenie silnika się wybrać bo z dodatkami do ON czy oleju silnikowego trochę się boję eksperymentować choć słyszałem dobre opinie o TEC 2000 i LIQUI MOLLY.
Zaznaczam że jestem w stanie przeznaczyć na to kwotę rzędu 500-700zł
cinulski
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 25 10 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Toyota Avensis
Silnik: 2.0 D4D 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

13 Kwi 2018, 15:55

Na pocieszenoe dodam,ze blad mozna wykasowac albo i nie,nawet wtedy gdy wszystko jest ok.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)