Toyota Corolla 1,33, 2013 r. - wycena

04 Lut 2017, 21:23

Szanowni Forumowicze,

zwracam się do Was z następującą sprawą:
Najprawdopodobniej będę miał wkrótce okazję nabyć Toyotę Corollę, 1,33, 99KM, rok produkcji 2013 r. (kupiona w 2014 r. na wyprzedaży rocznika), czyli seria XI.
Hipotetyczna transakcja będzie miała miejsce w rodzinie mojej przyszłej żony, póki co była tylko ogólna rozmowa kilka miesięcy temu i w związku z tym do tej konkretnej chciałem się dobrze przygotować.
O samochodzie nie wiem wszystkiego, mam następujące informacje:
a) przebieg w granicach 30-32 tysiące (ew. minimalnie więcej).
b) auto garażowane,
c) zasadniczo bez uszkodzeń, jedynie niewielkie pęknięcie na kierunkowskazie zlokalizowanym na lusterku,
d) kolor ciemny szary ;)
e) w ubezpieczeniu wpisane 50000 zł
Jeśli chodzi o wyposażenie to nie wiem póki co czy to wersja activ (czyli ta najuboższa), czy też średnia. Być może część rzeczy z dodatkowego wyposażenia jest dokupiona lub wynegocjowana u dealera, ale tego nie wiem.

Próbowałem zorientować się w internecie, jednak Toyota corolla jest średnio popularnym samochodem, a jeżeli już to dominują ogłoszenia wersji 1,6 lub diesla 1,4. Na giełdzie samochodowej, i w paru w komisach, w których byłem także.

Chciałem przygotować się do negocjacji i zastanawiam się jaką postawić sobie granicę jeżeli chodzi o cenę. Widziałem, że jeżeli już coś się pojawia to właśnie w graniach pod 50 tysięcy, ale często przecież ceny ofertowe są do negocjacji i można jeszcze próbować cośkolwiek ugrać.

Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i rady - przyznam, że jestem laikiem motoryzacyjnym, dopiero od niedawna zacząłem się tymi sprawami interesować.
system88
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1,33 99 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

04 Lut 2017, 22:22

1.33 jest mało na rynku z tego względu że 1.4 i 1.6 są nie wiele droższe warto dorzucić kilka tys i mieć mocniejsze auto. Ja ogólnie nawet bym nie myślał o tym żeby zapłacić tyle kasy za "golasa" :/
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

04 Lut 2017, 23:03

Teoretycznie tak, przy czym ja chciałbym, żeby samochód był sedanem ;), był w miarę wygodny(Corolla jest raczej spora), bez przesadnych bajerów i żeby raczej mało palił niż pozwalał się konkretnie rozpędzać. Zamierzam pojeździć nim - "ile się będzie dało" - jak da radę to i 10 lat. Różnica w spalaniu z wersją 1,6 to wg danych, które znalazłem w internecie przynajmniej 1 l na 100 km. Jedna osoba pisała nawet o 1,5 l. Eksploatowany będzie w mieście (gdy nie da rady jeździć rowerem) oraz kilka-kilkanaście razy w roku na dystansach 150-250 km + być może wakacyjnie.
Gazowanie podobno Toyota odradza.
Wcześniej brałem pod uwagę nowego Tipo (sedana) ew. trochę drożej Opla Astrę Sedana, ale Opel ogólnie jako marka to subiektywnie (m.in. po znajomych, którzy mieli/mają) kojarzy mi się trochę gorzej.
W przypadku tego auta jest 1 właściciel i wydaje się, że wszystko jest pewne (co w przypadku używanych aut jest raczej rzadkością) w związku z czym poczytuję to jako okazję, ale wiadomo, że najważniejsza jest cena, która nie jest jeszcze dogadana :-)
system88
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1,33 99 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Lut 2017, 08:58

100 km to dobre jest w fieście/corsie, a nie w corolli :) Wolałbym poszukać czegoś (szczególnie w tak pokaźnym budżecie jakim dysponujesz) sprawdzonego używanego - z dobrym, dynamicznym silnikiem oraz dobrym wyposażeniu.

Sam szukałem auta dla siebie w podobnym budżecie przez 7 miesięcy - znalazłem w końcu lagunę w perfekcyjnym stanie, ze świetnym silnikiem 2.0T, z niskim przebiegiem potwierdzonym przez aso i elektronikę oraz najwyższym oferowanym wyposażeniem. Warto - szczególnie przy tej kasie szukać czegoś nawet przez dłuższy czas, żeby później nie pluć sobie w brodę.
erde
Początkujący
 
Posty: 72
Prawo jazdy: 16 11 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Lexus IS250
Silnik: 2.5 208KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2010

05 Lut 2017, 09:58

1.33 to będzie muł totalny. 20 letnie auta spalą tyle samo, pojadą szybciej, przy czym będą miał full wyposażenie kompletnie...

1 litr spalania różnicy - serio? Przez to zbankrutujesz i nie wykarmisz rodziny? No błagam :) Poprzednik dobrze prawi, wydawanie tyle tyś na golasa i to wolnego to głupota.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Lut 2017, 12:02

Jeśli chcesz pewne auto to chyba lepiej dołożyć i kupić nowe:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Icona Vulcano – 2,8 sek., 950 KM
    Szalona propozycja włoskiej manufaktury z 2013 roku, stworzona z myślą o chińskim rynku to na razie wciąż bardziej motoryzacyjna ciekawostka, niż samochód drogowy. Nic dziwnego, producent przewidział budowę zaledwie ...

05 Lut 2017, 12:19

Tutaj masz cennik z wyprzedaży rocznika 2016 - ściągnij, zachowaj ;)
https://pdf.sites.toyota.pl/spec_corolla_wyprzedaz.pdf
Cena od 59900 ... za "nowe auto" ... a Ty myślisz o 50000zł za, jakby nie liczyć, "4-letnie auto"?

Nową Astrę, co prawda J (na rynku od 2009) 1.6 115 koni można (było) dostać za ok. 51500 z rocznika 2016:
https://www.otomoto.pl/osobowe/opel/ast ... ountry%5D=
z tempomatem i 4 x el. szyby.

Albo nowy Hyundai Elantra z silnikiem 1.6 128 koni z dobrym wyposażeniem za 60000zł:
http://www.hyundai.pl/fileadmin/user_up ... a_2016.pdf

Także w związku z powyższym, maks. za tę Corollę to ja bym powiedział 35000zł - 39000zł, przy założeniu, że będzie to głównie miasto, bo w trasie to auto (1250kg masy własnej) będzie naprawdę powolne (szczególnie jak załadowane).
A te dystanse 150-200km to autostradą, czy lokalnymi drogami?

Ossy - tamta Corolla też jest pewna, także tego argumentu (pewność) ja bym nie wysuwał, jako najważniejszy czynnik ;)
tomekdk
 

05 Lut 2017, 16:55

Bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi, szczególnie tomekdk, trochę dały mi do myślenia. Zastanawia mnie tylko dlaczego te Toyoty mimo wszystko tak mocno trzymają wartość we wszelkich ogłoszeniach. Słyszałem od kilku osób (niezależnie od siebie) taką opinię, że im więcej KM przy danej pojemności silnika (a teraz jest taka tendencja) tym większa jego potencjalna awaryjność i krótsza żywotność, stąd te te 99 KM nie wydawały mi się aż tak złym wyborem.

Dystanse 150-250 km, to będą w większości drogi krajowe i lokalne, częściowo zaś ekspresówka.

O Hyundaiu mam jak najlepsze zdanie, większość mojego dotychczasowego doświadczenia zdobyłem za kierownicą i30, ale ta piękna Elantra niestety przekracza założony budżet.

O Astrze Sedan cały czas myślę jako ewentualnej alternatywie :-)
system88
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 12 01 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Corolla
Silnik: 1,33 99 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

05 Lut 2017, 17:30

Oczywiście mniejsze wysilenie silnika wpływa zazwyczaj na jego trwałość, ale pamiętaj też, że taka Corolla waży 1245kg (na pusto), czyli daje to zaledwie ~79,5KM na 1t. Aby sprawnie poruszać takim ciężkim autem, będzie trzeba mocniej wciskać gaz, co wpłynie negatywnie na spalanie, ale także i na trwałość. Nie wspomnę o tym, że z kompletem pasażerów i bagażem osiągi drastycznie się pogorszą.
Reasumując Corolla z takim silnikiem jest idealna co najwyżej dla dziadka, który robi kilka kilometrów po mieście. W innym wypadku to pomyłka. Nie wspominając o tym, że cena tego auta na rynku wtórnym drastycznie spadnie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

05 Lut 2017, 17:42

system88 napisał(a):im więcej KM przy danej pojemności silnika (a teraz jest taka tendencja) tym większa jego potencjalna awaryjność i krótsza żywotność, stąd te te 99 KM nie wydawały mi się aż tak złym wyborem.

- no tak, ale to bardzo subiektywne spojrzenie, trochę krzywdząc silniki 1.6 ... bo były kiedyś 1.4 co miały 60-75 koni, także jak w stosunku do nich wygląda 1.4 99 koni? ;)
A Toyota ma też silniki 1.6 132 konie i 1.8 147 koni.

A ile km rocznie robisz?

Ale jak już wspomniano, na trasie, z załadunkiem, ten silnik będzie się męczył niemiłosiernie.
tomekdk
 

05 Lut 2017, 18:19

tomekdk napisał(a):- no tak, ale to bardzo subiektywne spojrzenie, trochę krzywdząc silniki 1.6 ... bo były kiedyś 1.4 co miały 60-75 koni, także jak w stosunku do nich wygląda 1.4 99 koni?
Mi się akurat wydaje że to bardzo obiektywne spojrzenie. Stare 1.6 nie jest tak wysilone, i wytrzyma więcej. Jak ktoś myśli inaczej to niech potestuje nowiutkie silniki 1.0 które mają 75 KM. Da radę wycisnąć taką moc? Pewnie że tak! Tylko obrotomierz będzie się gotował.

Wracając do tematu:
Z uwagi na to że auto 3/4 letnie i fakt że od pewnego źródła, to musisz liczyć się z tym że rodzina też zna wartość auta. I głupio byłoby stracić, no chyba żę sprawa żoną już na "mega poważnej fazie" to w ramach "rodzinnego prezentu" mozesz liczyć na korzystne warunki. Jak bardzo korzystne? Się okaże przy negocjacjach, ale DOBRE samochody w wieku 3/4 lata są wyceniane na 65-70% wartości z dnia zakupu (której niestety nie znamy). Są też ludzie-oszołomy którzy wyceniają i na 80% bo bardzo dbają o auto.

Mało tego, nie wiem czy wiesz jak wygląda ubezpieczanie nowego samochodu po roku/dwóch, ale zwykle zaniżają wartość pojazdu W CH___J. Do tego stopnia że aż k....wica bierze podpisując te umowy na oc/ac. Więc nie myśl że wg rodziny to jest faktyczna wartość pojazdu.

Wcześniej wspomniana przez kogoś cena 35000zł - 39000zł:
1) Dla sprzedającego który dba o auto to KPINA, średnia cena corolli z 2013 to 54k. Ok silnik słaby, wersja pewnie trochę bieda, więc ciut mniej.
2) Jest to bardzo dobra dla kupującego i za taką myśle że warto byłoby kupić - bo to OKAZJA. O ile jesteś w stanie wziąć na klatę mułowaty silnik. Jeśli nie to odradzam bo się zapłaczesz (zrób jazdę testową, i podejmij decyzję). Ja osobiście bym chciał kupić (zależne też od ceny) ale auto to pewniak, a to sporo. Mi mułowatość nie przeszkadza.

Nie wiem ile masz kasy, ale TIPO to mega dobra opcja, bo masz silnik na pośrednim wtrysku! Czyli nie masz dramatycznych problemów z nagarem, czy też staniem i chłodzeniem turbiny.

Moja rada: jeśli za kwotę którą rodzina zaproponuje będziesz w stanie kupić TIPO które Ci odpowiada - kup tipo, bo negocjacje z rodziną to średni pomysł. Później będzie żal i niesmak że im cenę zbiłeś za bardzo ("a mieliśmy taki wypieszczony samochód i za bezcen oddaliśmy, no ale to rodzina...." - niesmak jest, rozumiesz?). Skonfiguruj sobie TIPO względem budżetu i twoich wymagań, i wtedy pomyśl co Ci się bardziej opłaca. Tym bardziej że jeśli mają wersję 1.33, to luksusów tam nie będzie, więc wielkich różnic co do wyposażenia tipo raczej się nie spodziewam. Jeśli będą na korzyść Toyoty, i będzie porównywalnie kosztowo to bierz Toyotę. Trochę dużo niewiadomych o wyposażeniu/cenie i Twoich wymaganiach. Bo nie wiadomo czy rodzina CHCE się pozbyć auta, czy moze je "wam" odsprzedać okazyjnie, bo akurat wy musicie mieć samochód.
Ostatnio edytowany przez kalam, 05 Lut 2017, 18:32, edytowano w sumie 1 raz
kalam
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 06 1995
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

05 Lut 2017, 18:26

Nie rozumiałeś przykładu kalam.

kalam napisał(a):średnia cena corolli z 2013 to 54k

A nowy (który odnosi się wyposażeniowo do auta z tematu) kosztuje 59900zł :D
Ja mieszkam w kraju, gdzie rynek aut świeżych (2-5 letnie) jest całkiem spory ... 3-4 letnie auta z przebiegami ok. 50000km kosztują ok. 60-70% ceny nowego.

A samochodu nie kupuje się przez pryzmat jednego komponentu, tylko całości, Tipo ma swoje plusy, ale też ma sporo minusów.
tomekdk
 

05 Lut 2017, 18:34

No właśnie sęk w tym że nie wiadomo co ma dorzucone do tej bazy za 60k.

przejrzałem właśnie aledrogo i z 2011 sprowadzana za 35k, z tym że przebieg 3x większy. Więc cudów nie ma, te proponowane wcześniej 35-39 tys to mówiąc łagodnie i będąc poprawnym politycznie: "mało obiektywna wycena". Mówiąc co myślę: wg mnie to nie wycena auta, tylko pobożne życzenia kupowania okazji "na pazerniaka". Ot, taka moja opinia.
kalam
Nowicjusz
 
Posty: 36
Prawo jazdy: 16 06 1995
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: brak

05 Lut 2017, 19:40

tomekdk napisał(a):3-4 letnie auta z przebiegami ok. 50000km kosztują ok. 60-70% ceny nowego.

i tak to powinno wyglądać ale powypadkowy złom w PL powoduję, że to dobre osiągają chore ceny - najlepszym przykładem z ostatnich lat jest Honda Civic UFO 1,8
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Lut 2017, 19:59

tomekdk napisał(a):- no tak, ale to bardzo subiektywne spojrzenie, trochę krzywdząc silniki 1.6 ... bo były kiedyś 1.4 co miały 60-75 koni, także jak w stosunku do nich wygląda 1.4 99 koni? ;)
A Toyota ma też silniki 1.6 132 konie i 1.8 147 koni.


Ale nie potrzebnie na temat małych silników patrzycie przez silnikowe syfy z niemiec gdzie jeszcze bodajże w 2008r można było uświadczyć knoty 1,6 100km...
Chciałem tylko nadmienić że dla tojoty wyniki rzędu 99km z silnika 1,33 to nie jest coś co oznacza małą trwałość.
Przypomnę że na początku lat 80ych 1,0 miały już po około 50km a potem serie e i fe grubo ponad 50... gdzie np: corolla e10 1,332 miała 88km i spokojnie silnik zrobił 500tyś.km. a skończę na pojemnościach 1,6/2,0 które miewały nawet 160km-200km bez turbo.
Więc jak się okazuje można było zrobić małą pojemność która była dobra jakościowo i miała sporo pałera...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe