Toyota Corolla VI (LPG) vs. Golf II (diesel)

Toyota Corolla VI (LPG) vs. Golf II (diesel)

30 Lis 2012, 16:00

Witam.
Najpierw może napisze do czego będzie mi potrzebny samochód. A więc tak:
- codzienne ok 10 km w mieście
- pare razy w miesiącu dłuższy wypad w granicach 200-600 km
- dobrze by było w wakacje ruszyć się gdzieś poza granice w 3 os :)

Czego oczekuje od niego:
- małego spalania, w granicach 25 zł na setke
- możliwie jak największej bezawaryjności. niestety mieszkam w takim mieście, gdzie każda naprawa 20 letniego samochodu przewyższa jego wartość ;/
- co do komfortu, to nie jest wymagany, wcześniej miałem Poloneza to wybredny nie jestem ;)
- objętościowo, to myśle że nie musi być wielki, ale z drugiej strony nie mam przekonania co do samochodów pokroju Tico...

Po długich poszukiwaniach wybór padł na Golfa II w dieslu i Corolle VI w gazie. I tu już jestem w kropce. Nie wiem co jest lepsze. Co do gazu, to boję się tego wynalazku bo w Polonezie co chwila miałem problem a to z filtrami, a to coś się włączać nie chciał, ogólnie bardzo duże humory miał. Za to diesle podobno dużo droższe w naprawie...
A, jeżeli chodzi o finanse jakimi dysponuje, to jest to najniższa półka, powiedzmy do 2 tys zł.
Pomoże ktoś wybrać pomiędzy tymi dwoma? Lub ewentualnie chętnie rozważe jakieś inne pomysły :)
Z góry wielkie dzięki za pomoc :)
wojzet
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 13 Lis 2009, 14:01
Miejscowość: wawa

Re: Toyota Corolla VI (LPG) vs. Golf II (diesel)

30 Lis 2012, 21:09

Za 2000zł daj sobie spokój z dieslami bo to tylko worki bez dna będą. Ja od siebie dodam Punto I,Daewoo Nexia i starszy brat Opel Kadett.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 34289
Zdjęcia: 8
Rejestracja: 13 Sty 2009, 15:18
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: Opel Corsa B
Silnik: 1.4 60km
Paliwo: Benzyna

Re: Toyota Corolla VI (LPG) vs. Golf II (diesel)

01 Gru 2012, 11:11

hmm... ale właśnie dużo opini słyszałem że ten diesel w Golfie jest jednym z bardziej bezawaryjnych...
Opel odpada bo mi się strasznie wizualnie nie podoba :D kobietą nie jestem, ale to jest jak dla mnie strasznie brzydki samochód, jako jeden z niewielu :P
A Nexia... hmm, fakt, nie pomyślałem. poczytam sobie o nim.
a z tych dwóch co podałem to bardziej polecasz Corolle?
wojzet
Nowicjusz
 
Posty: 17
Rejestracja: 13 Lis 2009, 14:01
Miejscowość: wawa

Re: Toyota Corolla VI (LPG) vs. Golf II (diesel)

01 Gru 2012, 12:27

Japońce zazwyczaj średnio lubią gaz,trzeba wiedzieć z jaką instalacja kupić.
Diesel w Golfie moze i jest dobry ale licznik napewno będzie leciał już drugi raz i jesli nie był robiony w nim jeszcze remont to Ty go napewno będziesz musiał robić.

Nexia to dobra alternatywa ale strasznie ją rdza lubi.

Ja od siebie dodam Renault 19.
TFSI
Stały forumowicz
 
Posty: 2138
Rejestracja: 02 Maj 2009, 16:45
Auto: Alfa Romeo 156
Silnik: 1.9JTD 115km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: Toyota Corolla VI (LPG) vs. Golf II (diesel)

22 Lut 2013, 09:28

TFSI podzielam Twoje zdanie.
krowa098
Nowicjusz
 
Posty: 18
Rejestracja: 22 Lut 2013, 09:18
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy od: 01 02 2007
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna

Re: Toyota Corolla VI (LPG) vs. Golf II (diesel)

22 Lut 2013, 11:51

TFSI napisał(a):Japońce zazwyczaj średnio lubią gaz,trzeba wiedzieć z jaką instalacja kupić.
Diesel w Golfie moze i jest dobry ale licznik napewno będzie leciał już drugi raz i jesli nie był robiony w nim jeszcze remont to Ty go napewno będziesz musiał robić.

Nexia to dobra alternatywa ale strasznie ją rdza lubi.

Ja od siebie dodam Renault 19.


Jak juz chcesz doradzać to najpierw troszku musisz zgłębić temat LPG+JDM bo piszesz delikatnie mówiąc nie prawdę.

Zaczynając od początku skupie się na Toyocie

Toyoty nie lubiące LPG są nowszej konstrukcji i raczej autom 25 letnim to nie grozi. Problemy pojawiały sie w silnikach z VVTi (wypalanie gniazd zaworów) i to też w mikro pojemnościach. W tojkach do 1999r wszystkie popularne motorownie super współpracowały z LPG.
Problemem corollki tamtych lat mogą być rdzewiejące blachy. Jeżeli trafisz auto które będzie serwisowane to raczej na przebieg nie ma co patrzeć bo i tak już pewnie był kręcony kilka razy. Silniki wytrzymują baaardzo dużo nawet z LPG. Oczywiście problem może pojawic się z druciarską instalacją albo na oszczędnościach związanych z jazda na ubogiej mieszance ale...kupujesz stare auto.
W sumie golf II te z jest godny zainteresowania ale diesla wyrwac za podaną przez Ciebie kwotę graniczy z cudem.

Porównanie R19 z tamtych lat do corollki albo golfa jest pocałunkeim śmierci finansowej.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4594
Rejestracja: 24 Sty 2013, 20:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6 Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...
    BMW E1 i E2 (1991-1993) - samochód elektryczny BMW E1 i E2 (1991-1993) - samochód elektryczny
    Zachęcona pozytywnymi wynikami osiągniętymi przez akumulator NaS firma BMW Technik GmbH otrzymała zamówienie na opracowanie pojazdu elektrycznego od zera, przy założeniu zbadania zalet i wad napędu elektrycznego w ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      GTP Light