Toyota sprzedała w Europie o 18.671 więcej samochodów niż przed rokiem, odrabiając straty po trzęsieniu ziemi w Japonii
W pierwszym półroczu 2011 roku sprzedaż koncernu w Europie wyniosła 425 639 samochodów (Toyota i Lexus łącznie); Sprzedaż samochodów Toyota wzrosła o 3% do poziomu 403 656 sztuk; Czas oczekiwania Klienta na dostarczenie samochodu wrócił do stanu sprzed trzęsienia ziemi w Japonii.
Jak powiedział Didier Leroy, Prezydent Toyota Motor Europe "z radością odnotowujemy pozytywne informacje o dobrym wyniku sprzedaży w pierwszej połowie 2011 roku, który osiągnęliśmy przede wszystkim w wyniku bardzo mocnego pierwszego kwartału. Tendencja wzrostowa Toyoty, którą obserwujemy obecnie w Europie, jest konsekwencją naszej silnej oferty produktowej, w szczególności samochodów hybrydowych. Duch walki i wytrwałości, który cechuje naszą firmę zarówno globalnie jak i w Europie, pozwolił nam ponadto przezwyciężyć trudności, które mieliśmy w wyniku tragicznego trzęsienia ziemi w Japonii".
"Obecnie przyspieszamy czas dostawy samochodów, aby spełnić oczekiwania Klientów, którzy już złożyli zamówienia, oraz zrealizować nasze plany na ten rok. Już teraz mogę stwierdzić, że zwiększymy sprzedaż Toyoty w Europie w porównaniu do zeszłego roku" – dodał Leroy.
Tempo produkcji Toyoty w Europie wróciło do stanu sprzed trzęsienia ziemi już w początku czerwca br. (trzy miesiące po katastrofie). Fabryki koncernu w Japonii także pracują niemal na 100% swoich możliwości. Aby zaspokoić potrzeby klientów, Toyota wysyła dodatkowe transporty samochodów. W lipcu do Europy dotrze transport dodatkowych 5 000 samochodów Toyoty i Lexusa.
Klienci zamawiający obecnie samochody Toyoty w Europie mogą spodziewać się regularnego czasu dostawy. Jeśli samochód zostanie zamówiony do produkcji, czas oczekiwania wyniesie ok. dwóch miesięcy (modele produkowane w Europie) i trzy do czterech miesięcy (modele produkowane w Japonii). Jednocześnie zdecydowana większość najbardziej popularnych modeli znajduje się w bieżącej dostępności z europejskiego magazynu centralnego i lokalnych składów krajowych.
Za sukces sprzedaży Toyoty w pierwszej połowie 2011 roku odpowiadają przede wszystkim modele Auris i Auris HSD (ponad 55 tys., wzrost o 22%), Corolla (niemal 36 tys., wzrost o 44%). Również sprzedaż modeli RAV4 i Land Cruiser – legendarnego samochodu terenowego obchodzącego 60-lecie produkcji – wzrosła o 20%, do poziomu odpowiednio 38 tys. i 21 tys. sztuk.
Modele hybrydowe stanowią obecnie 11% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie (wzrost sprzedaży o 31% względem 2010 roku).
Robią dobrą minę do złej gry. Nawet przy takiej poprawie wyników sprzedaży nadal na europejskim rynku radzi sobie dość słabo. Wyniki za zeszły rok: http://www.suite101.com/content/top-20- ... 10-a334475 Pierwszą japońską markę w zestawieniu wyprzedzają wszystkie niemiecki i francuskie. Co ciekawe nasz rynek znacznie różni się od rynku krajów starej UE u nas marki które słabo do siebie przekonują europejczyków jak właśnie japońskie, koreańskie czy Skoda są liderami sprzedaży. To chyba nadal kwestia tego, że Skoda czy Japończyk jest tańszy niż porównywalny niemiec czy francuz.
BMW w leasingu – o czym warto pamiętać? Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
NISSAN NV200 LONDON TAXI Nissan przedstawił śmiałą, przyszłościową wizję londyńskiej taksówki - model NV200 London Taxi - skierowaną do 300 tysięcy codziennych użytkowników tego środka transportu. NV200 London Taxi emituje zdecydowaniem ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.