Tuning Citroen C5 2010 r

28 Wrz 2013, 21:57

Witam Wszystkich . Jestem Tutaj nowy, to moj pierwszy post dodany, ale widze ze towarzystwo jest doborowe i znające sie na rzeczy, wiec koledzy do rzeczy. Kupilem mojego Citroena w te wakacje , odrazu mi sie spodobal jak go zobaczylem , mam sprezyny, nie hydraulike, ale wygoda tez bajeczna, lecz nie podoba mi sie w nim kilka rzeczy i co powiecie na takie zmiany ktore planuje: zmiana felg z 17 cali na 19 cali, pomniejszenie przeswitu auta i utwardzenie poprzez sportowe sprezyny (-40mm/-35mm) szersze i nizsze opony sportowe, wentylowane-nawiercane tarcze wraz z wiekszymi zaciskami, przyciemnienie szyb, przydymienie lamp tylnich, zamontowanie profesjonalnego sprzetu car audi lub dolozenie 2/3 tv tj zaglowki i przod . To by bylo na tyle narazie, wiecej rzeczy nie wymyslilem narazie, jesli macie jakies pomysly lub uwagi to bede wdzieczny za odpowiedzi:) mam jeszcze pytanie czy mozna dodac w aso ewentualne opcje ktore mu brakuja?? dzieki i pozdrawiam
Ensyt
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 29 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 2010r
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

28 Wrz 2013, 23:44

Co do zawiasu to nie ma problemu, kup sprężynki dedykowane i będzie gitarka. Heble musisz trochę więcej pokombinować ponieważ sportowe tematy tarcze/klocki nie sprawdzają się na ulicy. Tutaj szykuj się na dłubanie. najlepiej większa tarcza z większym zaciskiem i to tak żeby nie przegiąć przy pompie heblowej którą masz. Może być ewentualanie podobna tarcza ale z innym zaciskiem.
Felgi temat rzeka ...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

28 Wrz 2013, 23:56

no wlasnie bo te C5 maja duzy przeswit i mi sie to nie podoba , myslales jakas felge 19 cali momo czarny mat , i opony verdestein , ciekawy komplet, a no albo myslalem tarcze w podobnym rozmiarze tylko wentylowana-nacinana, a co Ty bys poradzil, zmienil w tym "projekcie" dodal lub cos, i nie orientujesz sie moze czy w aso mogą dodac opcje ktorych nie ma teraz w aucie?
Ensyt
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 29 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 2010r
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2013, 03:35

Ensyt napisał(a):no wlasnie bo te C5 maja duzy przeswit i mi sie to nie podoba , myslales jakas felge 19 cali momo czarny mat , i opony verdestein , ciekawy komplet, a no albo myslalem tarcze w podobnym rozmiarze tylko wentylowana-nacinana, a co Ty bys poradzil, zmienil w tym "projekcie" dodal lub cos, i nie orientujesz sie moze czy w aso mogą dodac opcje ktorych nie ma teraz w aucie?

Wymiana samych tarcz może coś zmienic ale przy bardzo ostrej jeździe jeżeli wymienisz na zestawy sportowe to drastycznie zmniejszysz trwałość hebli na poczet wysokich temperatur. Żeby coś odczuć musiałbyś zmienic zaciski+tarcze. Sporo to kosztuje i komplikuje np; dobór felg ponieważ nie mogą być za małe no i znaczenie ET wzrasta x2 a nawet kształt ramion może być nie odpowiedni.
Dobrym rozwiązaniem bedzie zakup najlepszych seryjnych tarcz i klocków żeby długo wytrzymały natomiast reszta rozwiązań na jedno pomoże a na drugie zaszkodzi.

Zostałem okrzykniętym forumowym oszustem ale co do felg mogę Ci poradzić. :D

Najważniejszą sprawą będzie rozstaw śrub, Et, szerokośc felgi i otwór centrujący.

Jeżeli jest to zwykłe auto musisz pamiętac że im większa felga tym wiekszy ciężar i większy problem z profilem opony.
Jak zastosujesz szeroką felgę 19" to auto bedzie wolniejsze bo więcej będzie do ruszenia oraz mogą wystąpic problemy np: w koleinach. Jak założysz dużą felgę ale wąską to znowu możesz założyć tylko wąskie opony które będa miały problem z profilem. Pół biedy jak miałbyś mocny samochód ale jak to jest zwykłe toczydełko to utrata na przyśpieszeniu bedzie bardzo znacząca. Tak właściwie interesowałbym sie produktami z górnej półki ze względu na materiał czyli jego wagę oraz trwałość.
Pilnuj też kwesti ET ponieważ jest to często olewane ale później koła mogą obcierać o błotniki albo felga za głęboko wejdzie i stosuje się dystanse co jest następnym kosztem i kombinacją.

No i jescze gumki :D Jak bedziesz szedł w opony sportowe to nie przesadzaj ponieważ często młodzi gniewni stosuja semi slicki które działaja w określonych temperaturach.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2013, 09:05

dzieki za wyczerpujacą porade:) wiem juz chyba co zrobie, zakupie same taracze delikatnie nacinane lub nawiercane, ale w orginalnym seryjnym rozmiarze, no i fele chyba 18 cali a nie 19, a reszta tak jak planowana:) a i moglbys sie jeszce wypowiedizec o chiptuningu? bo wlasnie nie wiem co o tym myslec? a jak dla mnie 140 koni to za malo na tak wielkie autko:)
Ensyt
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 29 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 2010r
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2013, 10:48

Ensyt napisał(a):dzieki za wyczerpujacą porade:) wiem juz chyba co zrobie, zakupie same taracze delikatnie nacinane lub nawiercane (nie na wylot), ale w orginalnym seryjnym rozmiarze,


Poszukaj tarcz EBC, Tarox może Black Diamond tylko nie kupuj serii sportowych to samo dotyczy klocków mogą być firm w/w podobno też sprawdzaja się Ferrodo DS Performance 2000/25000.
Zasada jest tak im idziesz bardziej w sport tym szybciej sie wszystko zużywa. Sadzę że sportowe klocki i to nawet nie z tych serii premium wiecej niz 5-6tyś.km nie wytrzymają.

Ensyt napisał(a):a i moglbys sie jeszce wypowiedizec o chiptuningu? bo wlasnie nie wiem co o tym myslec? a jak dla mnie 140 koni to za malo na tak wielkie autko:)


Chipsowanie zrób w jakiejś normalnej firmie gdzie pojedziesz na hamke przed i po zabiegu. Poszukaj w necie kto ma w tym doświadczenie (hdi) i oczywiście nie szukaj najtańszych ofert oraz pionierów od cudów bo cudów nie ma jest tylko radosna twórczość cipserów.
Zrób sobie stage1 wymień sprzęgło lub oddaj do wzmocnienia samą tarczę na spox wystarczy.
Tarcze wzmacnia się łącząc ze soba dwie sztuki tylko muszą być nitowane. Jak już podejdziesz do tematu to ktoś Ci wytłumaczy to dokładniej. Zrób to w pierwszej kolejności bo duża fela+chips załatwi ori sprzęgło praktycznie od razu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Starszy kierowca nie znaczy gorszy
    Czy wiek kierowcy pozwala określić jego zdolność do prowadzenia pojazdu? Z badań wynika, że dużo większe znaczenie ma stan zdrowia danej osoby. Bardzo ważne są regularne kontrolne wizyty u lekarza, ponieważ niektórzy ...

29 Wrz 2013, 10:54

no wlasnie wiem , myslalem nad EBC bo juz sie rozgladalem troszke:) ja chce tylko wentylowane i tyle, gdyz chce troszke poprawic wlasciwosci hamowania i tyle:) w powazniejsze zabiegi nie chce sie pchac:) no wlasnie slyszalem ze po chipowaniu sprzegła często nie wytrzymuja, ale to sie dobrze sklada gdyz sprzeglo powoli sie zaczyna zuzywac wiec bedzie pretekst to wymiany i chipowania delikatnie wiecej koni:) tylko musze tak jak mowisz poszukac renomowanej fimy ktora ma pojęcie o takich zabiegach:) mam ciągły dylemat z rozmiare felg i szerokoscia kol , doradz cos:)
Ensyt
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 29 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 2010r
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2013, 11:08

EBc to tak podstawa ale są lepsze firmy :D

Felgi sprawdź na google jaki wygląd Ci odpowiada i czy dany model będzie dostępny w określonym rozmiarze.
Zwracaj uwage na masę felgi bo te najtańsze potrafią być mega klocami a zejście z masy kół pędnych będzie najprostrzym tuningiem.. Ostatnio sprzedawałem magnezowe 17ki i jak nowy właściciel wziął je do ręki to był w szoku jak mało może ważyc felga 17ka 9".

Staraj sie unikać dystansów ponieważ dobre sporo kosztują i mogą negatywnie wpłynąć na piasty.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

29 Wrz 2013, 11:13

no wlasnie wiem , chinskie wielkie felgi , a ciezkie , to jest wlasnie minus:) ja znalazlem ciekawe felgi momo:) mysle ze beda dobre:) a co do tarcz to znalazlem tarcze Firmy ATE:) mysle ze beda odpowiednie:) dzieki wielkie za doradzenie i pomoc:)
Ensyt
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 29 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 2010r
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

29 Wrz 2013, 11:19

Jak skończysz to pochwal się felą żeby nie było że Cię oszukałem :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

18 Lip 2014, 21:34

Witam Witam . Chcialem odswiezyc Temat :) wlasnie mialem sie pochwalic fela itd , wiec plany co do projektu troszke sie zmienily ! :) Fela zostala zakupiona oryginalna , dedykowana do RCZ R ! 19 cali z opona 235/40/ 19 :) do tego dla malego poprawienia sobie wygladu :) ( moim zdaniem tak delikatnie ) projektory szt 4, do kazdych drzwi :) , zostalu przedwczoraj zamowione 4 szt sportowych tarcz Mikoda GT i do tego klocki hamulcowe ATE , narazie car audio zostawiam w spokoju ( brak czasu ) no i najwazniejsze, auto za tydzien wyjezdza na totalne przerobienie zawieszenia na ...: AIR RIDE ! bedzie to dedykowany zestaw :) co myslicie panowie ? propozycje ? uwagi itp ? :)
Ensyt
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 29 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 2010r
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

18 Lip 2014, 22:50

Ile cali szerokości mają felgi? Zmieszczą się w rantach? Jak będziesz miał airRIDE nie będą obcierały o ranty jak obniżysz auto?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

18 Lip 2014, 22:57

Nie no o to nie musze sie martwic , Cytrynki maja duzo miejsc miedzy nadkolami , a fele to 9 cali , gdyz nie chcialem szalec z szerokoscia, a obcieraly raczej nie bede , rozmyslam jeszcze nad dystansami , pobawic sie aby wyszedl idealny spas, taki "parapecik " :D, na maxymalnym polozeniu autka
Ensyt
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 29 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 2010r
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Lip 2014, 01:30

Fajnie wygląda jak auto prawie leży a rant nadkola wchodzi praktycznie między rant felgi a oponę :)
Coś w tym stylu jak na zdjęciu poniżej. W Passacie ma założone fele od X5!
tuning Citroen C5 2010 r
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5294
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

20 Lip 2014, 09:20

no to mi wlasnie do czegos takiego bedzie brakowac jakies 2-2,5 cm , wiec dokupie dystane , beda przymiarki po Airku , i wtedy bedzie sie patrzec zeby wyszedl elegancki spas :D
Ensyt
Nowicjusz
 
Posty: 25
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 29 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C5 2010r
Silnik: 2.0 Hdi
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010