Turbina ze stałą czy zmienną geometrią jest w Lagunie III?

24 Maj 2022, 14:39

Witam czy ktoś może się orientuje jaka turbina jest Lagunie 3. 2.0 benzyna 170 koni czy tam jest że stałą geometria czy zmienna bo w 204 km jest zmienna
Wędzarnia
Nowicjusz
 
Posty: 6

24 Maj 2022, 15:28

Silnik wolnossący 2.0 16V montowany między innymi w Lagunie pierwszej i drugiej generacji ale też i trzeciej. Wersja wsparta turbosprężarką – F4RT – pojawiła się w ofercie w 2002 roku i początkowo dysponowała mocą 163-170 KM. Producent zastosował żeliwny blok, co gwarantuje wysoką odporność na trudne warunki eksploatacji, szesnastozaworową głowicę, pośredni wtrysk paliwa EFI i turbosprężarkę bez zmiennej geometrii łopat produkcji Mitsubishi. Napęd układu rozrządu wykorzystuje pasek, którego interwał wymiany przypada co 100-120 tysięcy kilometrów. Silnik F4RT posiada hydrauliczną regulację luzu zaworowego. W 2007 roku wprowadzono zmodyfikowaną wersję silnika. Zmiany skupiły się na oprogramowaniu – zastosowano ostrzejsze wałki rozrządu i turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopat. Dzięki temu moc wzrosła do 180-235 KM.

Moim zdaniem w Lagunie III w wersji 170KM będzie turbo bez zmiennej geometrii.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10199
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Silnik F140 - Ferrari
    Wszyscy fani sportowych aut kochają silniki V12, a jednym z najsłynniejszych producentów motorów tego typu jest Ferrari. W swojej bogatej historii włoska marka stworzyła wiele jednostek o takim układzie i naprawdę ...