Nissan rozszerza ofertę cenionego modelu Qashqai o wersję z zaawansowanym silnikiem benzynowym DIG-T 163. Nowy, czterocylindrowy, turbodoładowany silnik 1.6 jest zgodny z rygorystyczną normą emisji spalin EURO 6 i zapewnia znakomite osiągi przy niskiej emisji CO2 i wyjątkowo małym zużyciu paliwa.
Nowa jednostka DIG-T 163, dostrojona specjalnie do Nissana Qashqai, jest wyposażona w turbosprężarkę oraz szereg dodatkowych rozwiązań poprawiających osiągi i ekonomikę eksploatacji. Silnik rozwija moc 163 KM (120 kW) przy 5 600 obr./min oraz 240 Nm momentu obrotowego w przedziale od 2 000 do 4 000 obr./min. Te imponujące wartości potwierdzają słuszność stosowanej przez Nissana koncepcji downsizingu i dowodzą, że świetne przyspieszenie i elastyczność na poszczególnych biegach nie wymagają dużej pojemności.
Podobnie jak w przypadku pozostałych silników montowanych w nowym modelu Qashqai, DIG-T 163 jest wyposażony w system Stop/Start oraz zapewnia elastyczność i bardzo pozytywne wrażenia z jazdy. Najszybsza wersja Nissana Qashqai przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9,1 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 200 km/h.
Pod względem zużycia paliwa i emisji parametry modelu z silnikiem DIG-T 163 prezentują się jeszcze bardziej imponująco. Qashqai z nowym silnikiem zużywa od zaledwie 5,8 litra benzyny na 100 kilometrów w cyklu mieszanym według norm europejskich przy emisji CO2 od 134 g/km w przypadku pojazdów wyposażonych w koła 16- i 17-calowe oraz od 138 g/km w egzemplarzach z kołami 18- lub 19-calowymi.
Nowy silnik DIG-T 163 jest montowany w pojazdach z przednim napędem i sześciobiegową przekładnią manualną.
Nowa jednostka DIG-T 163 uzupełnia paletę silników benzynowych modelu Qashqai, plasując się o stopień wyżej od znanej już jednostki 1.2 DIG-T. Czterocylindrowy 115-konny (85 kW) silnik skonstruowany przez sojusz Nissan - Renault jest bardzo dynamiczny i zapewnia lepsze przyspieszenie oraz elastyczność niż wiele wolnossących jednostek o pojemności 1.6.
Jest on standardowo wyposażony w system Stop/Start oraz wiele innych rozwiązań obniżających zużycie paliwa, takich jak alternator z funkcją odzyskiwania energii czy zoptymalizowane przełożenia skrzyni biegów. W jednostce tej zastosowano specjalny olej o niskiej lepkości.
Dla zwolenników ułatwień i prostoty oferowanej przez przekładnię automatyczną przygotowano wersję Nissana Qashqai z silnikiem 1.2 DIG-T i zaawansowaną skrzynią biegów Xtronic. Jest to rozwinięcie przekładni bezstopniowej, której mechanizm udoskonalono pod kątem zapewnienia wyższej kultury pracy i większej przyjemności z jazdy.
W odróżnieniu od tradycyjnych przekładni bezstopniowych, skrzynia Xtronic w modelu Qashqai imituje działanie przekładni automatycznej o wielu przełożeniach, co ujawnia się zwłaszcza przy gwałtownym przyspieszaniu, kiedy przełożenia zmieniają się sekwencyjnie. W trakcie spokojniejszej jazdy zmiana przełożeń następuje subtelniej i łagodniej. Xtronic łączy zatem zalety obu systemów przeniesienia napędu: pracuje płynnie i delikatnie przy małym obciążeniu silnika, ale jednocześnie bardziej bezpośrednio reaguje na zdecydowane wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Silnik 1.6 DIG-T ma oznaczenie MR16DDT i generalnie to całkiem udana jednostka czterocylindrowa z szesnastoma zaworami i rozrządem na łańcuchu.
Zalety: - dobra elastyczność i dynamika silnika w mniejszych modelach
Wady: - dosyć spore spalanie, - dynamika w większych modelach nie jest mocną stroną, - problemy z sondami lambda (złe umiejscowienie i częste zalewanie przez wodę) - haczący drugi bieg w skrzyni manualnej - zdarzają się błędy systemu start-stop - oryginalne akumulatory potrafiły szybko padać
Oczywiście zależy wszystko od danego egzemplarza. Wymianę oleju proponuję skrócić do 10tkm bo serwisowo jest to chyba 20tkm wiec uważam że za dużo no chyba że robimy tylko trasy i tłuczemy naprawdę dużo km.
Akumulatory samochodowe - co ile wymieniać i co wpływa na trwałość? Nie jednej osobie, sen o problemie z odpaleniem silnika po mroźnej nocy, spędza sen z powiek. Charakterystyczne charczenie i kręcenie silnika spędza nie jednemu sen z powiek, w szczególności podczas mroźnych dni i ...
Kamery wykrywają kierowców którzy używają telefonu w czasie jazdy Używanie telefonu komórkowego w czasie prowadzenia samochodu może skończyć się wypadkiem drogowym. Wciąż jednak bardzo wielu kierowców podczas jazdy pisze SMS-y lub rozmawia, trzymając telefon w ręce. Odpowiedzią ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki NISSAN. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne NISSAN
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.