Tylna oś UNO

31 Sty 2008, 13:50

witam wszystkich! mam taki problem...miełem mała stłuczke...zostałem trafiony w bok i tylnym kołem uderzyłem w kamien w skutek czego kolo było krzywe tzn było tak krzywe ze było pod katen 45stopni i wymieniłem tylna os i mam taki problem ze kolo jest delikantnie nachylone co powoduje krzywe zdzieranie sie opony i teraz podczas jazdy w snig jest troche niebezpieczne bo jak sie wjezdza na lod to troche dupe zuca...i tam takie pytanie a nawet dwa...czy to poprostu gosc ze szrotu sprzedał mi krzywa os czy moze mogło sie cos stac innego i kolejna wymiana osi nic nie da...prosze o opinie. Dziex;)
zuchos20
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 83
  • 31 Sty 2008, 14:29

    Moim zdaniem kupiłeś krzywą oś , co niestety się zdarza . Na przyszłość radze po wymianie osi , udać się na pomiar geometrii zawieszenia . Jeśli będzie coś nie tak - oś zwrócić lub wymienić na inną . Oczywiście przy zakupie trzeba to uzgodnić ze sprzedającym . Jak nie będzie chciał , to szukać gdzie indziej .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4845
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Sty 2008, 18:36

    czyli nie mogło sie cos innego stac? bo boje sie kupic i starcic kupe kasy a okarze sie ze bedzie tak samo jak było....tez własnie myslałem ze ta os była krzywa ale od czemo mamy takie forum:)
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    31 Sty 2008, 18:44

    Musisz zrobic pelną geometrie zawieszenia. Zbierznosc z tylu jest skopana, to dlatego...
    FSOManiak
    Początkujący
     
    Posty: 118
    Miejscowość: Podlasie

    31 Sty 2008, 21:08

    Po wymianie osi trzeba zrobić zbieżność kół.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    31 Sty 2008, 21:20

    Motoalbercik , co masz na myśli pisząc - trzeba zrobić zbieżność kół -?
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4845
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    31 Sty 2008, 21:22

    Poprostu geometria.55 zł kosztuje i wszystko wiadomo.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    01 Lut 2008, 13:56

    ale jak wszyscy dobrze wiemy to w tylnej osi nie ma ruchomych czesci zeby mozna było cos ustawic...no nie wiem moze sa a ja nie wiem...na czym p[olega ta geometria kol? jak to sie robi? ja nigdy nie robiłem...
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    01 Lut 2008, 14:50

    Masz racje kolego Zuchos20 . To jest oś sztywna i tam się nic nie reguluje .Jedynie można oś wypośrodkować i ustawić prostopadle do osi symetrii pojazdu , ale w bardzo wąskim zakresie , na ile pozwala luz między otworami , a śrubami . Tak jak napisałem wcześniej i powtarzam jescze raz ; po wymianie osi należy sprawdzić geometrie zawieszenia i dodam że należy przedewszystkim dokonać pomiaru kątów pochylenia i zbierzność kół tylnych .Jak wyjdzie żle oś jest zła . Koledzy się dopisali , niezbyt jasno i troche namieszali w temacie .
    Jest jescze jedna sprawa . Rozumiem że wymieniłeś kompletną oś , tzn. z czopami , piastami , bębnami itd. Chyba że te elementy przekładałeś ze starej do tej zakupionej - gołej . W takim przypadku należy poddać szczegółowej weryfikacji przedewszystkim czop , ten z której strony było uderzenie . Mógł się wygiąć . Mało to prawdobodobne , ale mnie się już takie coś trafiło .
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4845
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    01 Lut 2008, 15:42

    Bonifacy - nikt nic nie namieszał.Zaczynasz mieszać ty.Wszystko co opisujesz należy do geometrii.Kolega Zuchos20 musi zrobić poprostu geometrię samochodu.Wówczas się okaże,co jest nie tak.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    02 Lut 2008, 20:01

    ale co mi to da ze zrobie geometrie samochodu....przeciez głoym okiem widac czy jest prosto czy nie...ja mam terazkrzywo i chyba bez wymiany osi sie nie obejdzie:(
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83

    03 Lut 2008, 12:10

    Jeżeli jesteś pewien,że to oś jest krzywa,to musisz ją wymienić na inną.
    Jeżeli nie jesteś pewny,to proponuję lekturkę o geometri samochodu
    http://www.zss.pl/~moto/geometria.htm
    http://www.mototechnika.republika.pl/pl ... etria.html
    No i inne tematy.Wystarczy użyć google.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Lut 2008, 19:03

    dziekówka:D
    zuchos20
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 83