UAZ 469 - wywala olej spod filtra oleju

20 Gru 2020, 10:46

Witam!

niedawno kupiłem silnik po remoncie model ZMZ 414, przepatrzyłem go i złożony jest dobrze. Wyczyściłem kanały, zrobiłem kosmetykę, uszczelki, filtry, oleje, nowa pompa wody itd. wszytko jak należy.

Po odpaleniu ciśnienie wywala olej spod filtra oleju - i to w bardzo dużych ilościach.

Stary filtr oleju był przykręcony bardzo mocno. Nowy (taki sam jak był) przykręciłem prawidłowo, ale nawet jak jest dociągnięty to nie trzyma.

Czy ktoś miał podobną sytuację? Czy macie może jakiś pomysł co może być powodem? Może powinien być inny filtr i dlatego olej nie daje rady przez niego przepłynąć dalej i wywala bokiem? Jaka tu powinna być pompa oleju? może pompuje za mocno? Czy ciśnienie oleju można jakoś regulować?

Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, bo tracę już nadzieję i zupełnie nie wiem co jest grane..

Ratujcie!
Zohan89
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Gru 2020, 13:35

Przyglądnąłbym się zaworowi przelewowemu w pompie oleju skoro kanały olejowe drożne.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

23 Gru 2020, 19:15

To jest pompa starego typu i nie ma tam zaworu przelewowego
Zohan89
Nowicjusz
 
Posty: 5

23 Gru 2020, 19:57

Skup się na filtrze oleju..... dlaczego już odpowiadam , kolega miał podobny problem ale w innym samochodzie .Wykręcił z silnika filtr OP-575 i kupił dokładnie taki sam i po odpaleniu był wyciek .Okazało się ,że kupił niewłaściwy filtr... dlatego ,że musi tam być zastosowany taki sam filtr ale .... o oznaczeniu OP-575/2. Niby nic wielkiego a jednak ...Ten drugi filtr miał po prostu bardziej wklęsłą część na której jest gwint wewnętrzy co pozwoliło go dobrze dokręcić .
Podobno różnica była niewielka i wynosiła między filtrem OP-575 a OP-575/2 ok.2mm
A pompa olejowa zawór przelewowy ma nazywa się ,, zawór redukcyjny" i widać to na schemacie rys.67 :yes:
https://gaz69.eu/biblioteka/uaz/obsluga ... d=1&pid=68
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018

24 Gru 2020, 11:57

Dzięki za wszystkie podpowiedzi!

Mam inną pompę oleju (załączam zdjęcie).

Próbowałem inne filtry, bo też myślałem, e to może być to - leżą dobrze, dokręcone porządnie. To nie jest mały wyciek.

Odpaliłem raz - ciśnienie duże, po chwili spadło. Odpaliłem drugi raz i filtr aż rozerwało..
Zohan89
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Gru 2020, 12:43

Sprawdzałeś czy jest smarowanie góry silnika? Czy olej dociera,trzeba zdjać pokrywę zaworową i zobaczyć,jeśli dociera to pompę trzeba dobrze wypłukać z nagaru,przedmuchać sprężonym powietrzem ten zawór redukcyjny.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota zmienia świat
    Toyota jest znana w świecie motoryzacji jako innowator, który ma odwagę wprowadzać na rynek naprawdę rewolucyjne rozwiązania. Najbardziej znanym, spektakularnym przykładem jest Toyota Prius, która przestawiła ...

24 Gru 2020, 13:21

Jestem przekonany, że górę smaruje.

Wszystko było czyszczone. Pompa pompuje dobrze. Zawór przedmuchany nie raz.

Niezła zagadka, co?
Zohan89
Nowicjusz
 
Posty: 5

24 Gru 2020, 14:05

Pompa pompuje aż za dobrze:) Zagadka jest,jeśli zawór działa a kanaliki olejowe drożne to zastanawiam się czy z samą pompą coś nie jest tak.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

24 Gru 2020, 16:36

Może zawór przelewowy ma za silną sprężynę ? Powinien się otwierać po przekroczeniu ciśnienie 1,6 atm.Jeśli jest za silna sprężyna to znaczy , że ten zawór nie spełnia swojej funkcji i całe ciśnienie pompy wali w magistralę olejową.Myślę ,że warto to rozważyć
Acer66
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 345
Zdjęcia: 10
Miejscowość: Przemyśl
Prawo jazdy: 12 06 1979
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC ,
Silnik: 1,6 MIVEC 4A92-117KM
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2018