Ubezpieczenie, a rozłożenie na raty

21 Wrz 2014, 17:40

Witam. W ubiegłbym roku kupiłem samochód, a wraz z nim wybrałem ubezpieczyciela w jednym z biur ubezpieczeniowych. Padło na Gothaer, ponieważ składka była najmniejsza. Nie łączyłem jej z nikim więc wyszło coś ponad 1400 zł... które rozłożyłem na dwie raty.

Za miesiąc kończy mi się tegoroczne ubezpieczenie i teraz pytanie... (jest zapewne głupie, ale jestem w tym zielony i po prostu tego nie wiem).

1. Jak rozumiem Gothaer przyśle do mnie list 14 dni przed końcem okresu ubezpieczeniowego z kwotą do zapłaty za ten rok i ich numerem konta, tak? Jeśli, to zapłacę, to samochód automatycznie zostaje ubezpieczony na kolejny rok, a oni przyślą mi tego potwierdzenie?

2. Co jeśli chciałbym rozłożyć tę kwotę na raty, jak w pierwszym roku? Do kogo musze się zwrócić?

3. I ostatnie pytanie. Jak jest ze zniżkami? One zostają przypisane tylko do jednego ubezpieczyciela i gdybym go zmienił, to je tracę, czy zostają w jakiejś ogólnej bazie?

Z góry dzięki za odpowiedź.
kubijou
Obserwowany

Auto: Honda Civic

23 Wrz 2014, 13:04

Ad.1 Ja dostaję takie powiadomienie z propozycją ubezpieczenia na kolejny rok na maila na około 30 dni przed końcem aktualnej polisy. Jeżeli mi pasuje to płacę przelewem, a oni przesyłają maila z potwierdzeniem i polisą do wydrukowania. Więc myślę że również powinieneś dostać taką informację, ale na twoim miejscu bym do nich zadzwonił bo przez telefon można zawsze coś jeszcze wynegocjować.

Ad.2 Musisz zadzwonić do nich i poinformować o tym fakcie przed końcem aktualnej polisy, będziesz miał jasną sprawę.