Ubywa i przybywa płynu chłodniczego Peugeot

05 Sty 2020, 11:16

Mam taki problem, po tym jak jak osiągnę 90 stopni silnika nie raz płyn w zbiorniku wyrównawczym jest poniżej minimum, po zgaszeniu silnika po chwili gdy odkręcam korek płyn się podnosi do normalnego poziomu, lecz wydaje mi się, ze ciśnienie jest za duże gdyż ucieka mi płyn wężami na opaskach, dodam ze jest to 2.7 hdi silnik się nie grzeje nie ma żadnych innych objawów, ktoś się orientuje w czym może być problem?
Maatee21
Nowicjusz
 
Posty: 10

05 Sty 2020, 11:41

Maatee21 napisał(a):po tym jak jak osiągnę 90 stopni silnika nie raz płyn w zbiorniku wyrównawczym jest poniżej minimum
Sprawdź czy układ chłodzenia jest dobrze odpowietrzony. Nie masz czasem problemów z ogrzewaniem?
Maatee21 napisał(a):po zgaszeniu silnika po chwili gdy odkręcam korek płyn się podnosi do normalnego poziomu
W ten sposób rozprężasz układ chłodzenia i to normalne zjawisko.
Maatee21 napisał(a):wydaje mi się, ze ciśnienie jest za duże gdyż ucieka mi płyn wężami na opaskach
Sprawdź lub wymień korek ciśnieniowy układu chłodzenia bo być może jest on uszkodzony i przez to powstaje za wysokie ciśnienie, zawór w korku powinien je regulować i jego nadmiar upuszczać.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

05 Sty 2020, 11:48

Korek mam właśnie nowy, a o jakim problemie z ogrzewaniem mowa ?
Maatee21
Nowicjusz
 
Posty: 10

06 Sty 2020, 11:03

Maatee21 napisał(a):Korek mam właśnie nowy

Może jest uszkodzony? Czasami tak bywa, że jest nowy, a nie działa.
Prawidłowo powinno być tak, że jak silnik jest gorący to płynu jest więcej niż jak silnik jest zimny. Np. przy zimnym silniku poziom płynu jest na poziomie 1/2 zbiorniczka. Po nagrzaniu silnika poziom płynu wzrasta do 3/4 objętości zbiorniczka. A podczas stygnięcia poziom płynu opada aż do 1/2 objętości zbiorniczka.
Jak jest poniżej minimum na ciepłym i po odkręceniu zbiorniczka ucieka ciśnienie i poziom płynu się podnosi, to sugerowałoby to niesprawny korek. A dokładniej niesprawny zaworek w korku, który powinien upuszczać ciśnienie.
Ewentualnie może być zapowietrzony układ chłodzenia. Może też być gdzieś dziurka lub słaby zacisk na opaskach, a mogłoby tak być ponieważ
Maatee21 napisał(a):lecz wydaje mi się, ze ciśnienie jest za duże gdyż ucieka mi płyn wężami na opaskach

Płyn nie ma prawa się wydostawać na takich połączeniach. Nawet kropelki. Węże powinny się zrobić twarde, nawet pęknąć jak jest za duże ciśnienie, ale płyn nie ma prawa się wydostawać. Być może tu jest właśnie problem - gdy gorący silnik stygnie, to układ przez te nieszczelności zasysa powietrze i się zapowietrza.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000