Uszczelka pod głowicą??

19 Sie 2023, 21:15

Witam, pacjent to nissan Qashqai j10 2013r 1.6 diesel

Przejechane 200 tys, kupiony parę miesięcy temu, wymieniona turbina która padła, przejechałem ok 6 tys km i zaczęło ubywać płynu chłodzącego a pod korkiem oleju nalot, innych objawów nie ma, auto trafiło do serwisu gdzie po testach stwierdzili ze nie jest to upg tylko chłodniczka egr przepuszcza, została wymieniona na nową a objawy nie ustępują, jest dokładnie to samo, samochód trafił tym razem do warsztatu i tam również po testach ciśnieniem nie stwierdzili usterki uszczelki,

Byłbym wdzięczny za rady i pomoc kogoś doświadczonego bo już nie mam pomysłu jakie kroki podejmować dalej, czy pchać się w remont silnika a może szukać przyczyny gdzieś indziej
Janek04
Nowicjusz
 
Posty: 3

19 Sie 2023, 21:45

No jak nie egr to innej opcji już nie ma :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Sie 2023, 22:47

Janek04 napisał(a):samochód trafił tym razem do warsztatu i tam również po testach ciśnieniem nie stwierdzili usterki uszczelki,


bo uszczelka pękła zapewne na kanale olejowym i to płyn dostaje się do oleju. nie zawsze ciśnienie wali w układ chłodzenia
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

19 Sie 2023, 23:20

toyman40 napisał(a):bo uszczelka pękła zapewne na kanale olejowym i to płyn dostaje się do oleju. nie zawsze ciśnienie wali w układ chłodzenia
Tutaj bym dyskutował . Ciśnienie oleju jest zazwyczaj większe od ciśnienia płynu w układzie chłodzenia. To w takim przypadku pojawiły by się olej w płynie chłodzącym .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4845
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sie 2023, 09:40

Bonifacy a czy myślisz że uszkodzony kanał olejowy może tak obniżyć cisnienie oleju że świeci kontrolka ?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sie 2023, 12:34

bonifacy napisał(a):To w takim przypadku pojawiły by się olej w płynie chłodzącym

możliwe że się pojawia
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak uniknąć zderzenia samochodu z dziką zwierzyną?
    Zderzenie samochodu ze zwierzęciem wybiegającym na jezdnię może skończyć się tragicznie zarówno dla zwierzęcia jak i pasażerów pojazdu. W 2013 roku policja odnotowała aż 179 wypadków z udziałem zwierząt, ...

20 Sie 2023, 12:44

Panowie waszym zdaniem w serwisie się pomylili? Testy słabo wykonane czy jest ciężko stwierdzić taką usterkę?

Mnie też to zastanawia bo nie kopci, błędów żadnych nie ma, utraty mocy tez nie, sam kupiłem tester z płynem który zmienia kolor na korek może mało wiarygodny ale też wskazał że jest wszystko w porządku, bagnet też jest czysty, tylko pod korkiem nalot,a po przejechaniu 200 km płynu trzeba litr dolac, już miałem dwa razy taka sytuacje
Janek04
Nowicjusz
 
Posty: 3

20 Sie 2023, 13:31

Janek04 napisał(a):może mało wiarygodny ale też wskazał że jest wszystko w porządku,
a czy przy teście zatkałeś dziurke awaryjną/nadciśnieniową w zbiorniczku? Szły bańki w rurce testera?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16573
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

20 Sie 2023, 15:12

Tak, wszystko było zgodnie z instrukcją do testera, płyn mial zmienić kolor na inny gdy jest nieszczelność
Janek04
Nowicjusz
 
Posty: 3

20 Sie 2023, 16:31

to troche dziwne, miałem kilkanaście takich qashqajów z tym silnikiem 1.6 Dci i i przebiegi czasami i 250 000km i w każdym wszystko w bdb stanie.
Raz tylko były łozyska w skrzynie do wymiany, które wymieniałem 2 sztuki , koszt 2 lata temu 900zł z wymianą.
Więc Albo trafiłeś na jakiś zajechany egzemplarz, bo i turbina i teraz silnik
mógł być np. przegrzany itp. nieważne
albo może twoje auto ma w rzeczywistości dużo więcej kilometrów.
może też być głowica pęknięta
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

22 Sie 2023, 10:21

Płyn chłodzący ma tylko i wyłącznie dwa wyjścia z samochodu - albo wyciek zewnętrzny, co można łatwo sprawdzić, albo przeciek wewnętrzny co też można sprawdzić.
Wyciek - pooglądaj dokładnie silnik ( sugestia pękniętego korpusu jest jak najbardziej możliwa ) i wszystkie węże i chłodnice. Jak jest gdzieś wyciek, to powinny być plamy - białawe albo zielonkowate. Mają konsystencję zbrylonego proszku. Możesz też podstawić pod przód auta karton, odpalić i nagrzewać silnik od zimniutkiego aż do włączenia się wentylatora. Teraz w lato przy tych upałach włączenie się wentylatora nie powinno być problematyczne. W międzyczasie troszkę pogazuj. No i obserwuj czy na kartonie nie będzie kropek z płynem.
Przeciek - tutaj olej ma też tylko dwa wyjścia - albo do oleju albo do komory spalania. Jak do oleju to olej zrobi się kawa z mlekiem. Jak do komory spalania, to z rury będą białe spaliny. Nawet w lato.
Oczywiście biorę pod uwagę stwierdzenie, że
Janek04 napisał(a):po przejechaniu 200 km płynu trzeba litr dolac

Jest to dość duża dawka płynu w stosunku do przejechanych km. Więc na pewno coś powinno być widać.
toyman40 napisał(a):Panowie waszym zdaniem w serwisie się pomylili?

Oni się nie mylą. Zazwyczaj wiedzą co jest powodem, ale czasem lubią ponaciągać klientów, wymieniając najbardziej prawdopodobne elementy. Byle tylko klient zapłacił....Bo wiedzą, że usterka będzie nadal występować i zazwyczaj klient wraca do nich....
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000