Uszczelka pod głowicą?

12 Maj 2013, 10:58

Witam.
Jako, że nie mogłem nigdzie znaleźć odpowiedzi na dręczący mnie problem to postanowiłem zapytać tu.
Moje auto to Opel Calibra z 1992r.
Kupiłem go cztery miesiące temu i aż do wczoraj nie miałem z, nim problemów, ale zacznę od początku.
Przy zakupie podczas oględzin znalazłem lekko odkręcony korek zbiorniczka płynu chłodzącego, więc go dokręciłem, lecz po dojechaniu do domu (jakieś 100 km) zauważyłem, że wąż łączący chłodnicę z silnikiem zrobił się, jak balon chodź to dziwne, bo jest wzmacniany.
Więc od tej pory aż do wczoraj jeździłem z lekko odkręconym korkiem aby nie wytwarzało się ciśnienie w układzie chłodzenia. Przejeździłem tak jakieś 5000 tys. km. Dziś pojechałem do miasta odległego o 30 km, postałem trochę na światłach, a po zatrzymaniu auta wywaliło połowę płynu z układu właśnie poprzez nie dokręcony korek zbiorniczka wyrównawczego.
Po ostygnięciu dolałem płynu, ile trzeba i dojechałem do domu bez problemu jednak, gdy silnik pracował podczas postoju to znów płyn sobie poszedł na ziemię.
Pierwsza myśl to uszczelka pod głowicą.
Jednak po przeprowadzeniu paru testów nie mam już pewności.
Po odpaleniu zimnego silnika płyn w zbiorniczku podnosi się o parę milimetrów, po czym w miarę nagrzania rośnie o kilka kolejnych co jest objawem naturalnym, lecz w tej samej chwili, gdy włącza się wentylator płyn rośnie i wywala go...
Gdy korek jest zakręcony płyn nie wylatuje, lecz wąż, o którym wcześniej wspomniałem robi się,jak balon.
Przy zimnym silniku ani też, gdy jest gorący nie widać żadnych pęcherzyków powietrza w płynie aż do chwili, gdy wentylator chłodnicy się włącza.
Poziom oleju w silniku się nie zmienia i nie widać w, nim śladów płynu. W płynie po nagrzaniu robi się odrobinę tłustawej pianki.
Dziś specjalnie przejechać na wysokich obrotach parę kilometrów na zakręconym korku i nic jednak, gdy się zatrzymałem i odkręciłem korek silnik popracował trochę na luzie to znów w chwili włączenia się wentylatora chłodnicy płyn poszedł w gorę.
Więc pytanie jaka może być zależność pomiędzy wentylatorem a zapowietrzaniem się układu?
Dodam jeszcze, że termostat puszcza płyn, gdy temperatura dochodzi do połowy wskaźnika a wentylator włącza się tuż przed czerwonym polem.
Jaka może być przyczyna zapowietrzania się układu?
Trochę dziwne jest to, że płyn wychodzi dopiero wtedy gdy włącza się wentylator tak jakby otwierał się jakiś zawór. Zapomniałem napisać wcześniej, że gdy na otwartym zbiorniczku płyn się podnosi i przegazuję trochę silnik to płyn opada do normalnego poziomu i pozostaje tak az do ponownego włączenia wentylatora. Specjalnie odpalałem tylko na paliwie i, jeśli powietrze w układzie pochodziło, by z któregoś z cylindrów to prawdopodobnie dało, by się wyczuć charakterystyczny zapach spalin w zbiorniczku.
Dziś objawów jakby brak pomyślałem, że to może być zapowietrzona nagrzewnica wiec podjechałem na górkę auto stało około 45 stopni przodem do góry i podczas pracy silnika w aucie słychać było bulgotanie w nagrzewnicy i po chwili ustało. Poziom płynu spadł o około dwa centymetry i po dolaniu płynu chyba nic się nie dzieje jedynie tuz przed włączeniem wentylatora płyn się podnosi o około centymetr i opada, gdy wentylator się włącza. Sprawdzałem kilka razy i za każdym razem to samo. Mam jeszcze jedną myśl czy przypadkiem nie może to być wina pompy lub termostatu? Pompa jest stara i na pewno dawno nie wymieniana, ale widać ze jakiś obieg jest, ale chyba mały, ponieważ po przegazowaniu poziom płynu w zbiorniczku powinien spaść i podnieść się a u mnie raczej nie dzieje się tak. Widać jednak ze płyn ma obieg, bo po odkręceniu któregoś z węży płyn wylatuje, ale jakby słabo. Termostat był podobno wymieniany, bo poprzedni właściciel tak mówił ze wymieniał, bo coś słabo silnik się grzał, ale nie zbyt w to wierze.
pawlo7721
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 05 2003
Auto: Opel Calibra
Silnik: 2.0 NE 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

12 Maj 2013, 15:35

Wentylator uruchamia się dopiero jak wskazówka jest pod czerwonym polem?
kamil638
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 643
Miejscowość: Wrocław
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mercedes w210
Silnik: 2.9 td
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1999

12 Maj 2013, 16:26

Przesadzilem tak gdzies gdzies ponad 3/4 skali Czyli chyba prawidlowo
pawlo7721
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 05 2003
Auto: Opel Calibra
Silnik: 2.0 NE 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

12 Maj 2013, 18:45

Ja bym zaczął od sprawdzenia, w jakiej temp. włącza się wentylator. Wygląda to tak, jakby wentylator włączał się w momencie jak płyn zaczyna się gotować.
co do pęczniejącego węża - wygląda mi to na uzkodzony korek w zbiorniczku albo chłodnicy. Wymień go ( koszt to parę złotych ) i zobaczymy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

12 Maj 2013, 21:42

Co do węża to wydaje mi się ze jest jakby uszkodzony ponieważ nie jest normalne aby na odcinku 20 cm aż tak się rozszerzył (jeśli ktoś kojarzy to jest ten górny od termostatu do chłodnicy) robi się jak balon a przecież jest zbrojony i nitki chyba się nie rozciągają :)
Korek puszcza bo słychać jak ciśnienie uchodzi. Sprawdzę jutro ten czujnik od wentylatora. Dziękuję za za podpowiedź
pawlo7721
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 05 2003
Auto: Opel Calibra
Silnik: 2.0 NE 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

14 Maj 2013, 09:50

No to wymień ten wąż i zobaczysz. Koszty są przeciez niewielkie i w tym przypadku można pokusic się o metodę prób i błedów. Jak nie pomoże wymiana węża, to wymień korek.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...

14 Maj 2013, 11:07

Witam
Po wielu próbach i "testach" doszedłem do wniosku ze na 90% to nie będzie uszczelka pod głowicą
Jutro wymieniam węża,czujnik temperatury i termo włącznik wentylatora oraz tego węża. Po dokładnych oględzinach wywnioskowałem ze ktoś zdrowo grzebał w elektryce jakieś przewody połączone na krótko,dodatkowy włącznik wentylatora zamontowany pod deską tak ze aż do dziś o, nim nie wiedziałem. Czujnik temperatury raczej uszkodzony oraz zepsuty termo włącznik wentylatora. Wentylator chłodnicy był jakoś dziwnie podłączony pod drugi czujnik na chłodnicy, który jest chyba od klimy. Podłączyłem wszystko tak jak powinno być i pojawił się kolejny problem otóż obydwa wentylatory i ten od klimy i ten od chłodzenia działają cały czas nawet, gdy włączę tylko prąd w stacyjce. Ten ukryty włącznik, o którym pisałem był zamontowany właśnie po to , aby te wentylatory wyłączać. Kiedyś przypadkiem trafiłem gdzieś na podobny temat, ale nie moge znależć podobno czasami przy oplach z klimatyzacją dzieje się tak po jakiejś stłuczce lub, gdy klima jest nie nabita. Wie ktoś może jak to rozgryźć?
pawlo7721
Nowicjusz
 
Posty: 4
Prawo jazdy: 21 05 2003
Auto: Opel Calibra
Silnik: 2.0 NE 115KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992