Uszkodzona UPG?

21 Lis 2023, 19:07

Witam, posiadam pewny problem, moze od poczatku...
zaczelo sie od tego, że podczas jazdy zauwazylem, że z wydechu kopci nadmiar dymu niz normalnie (silnik byl juz rozgrzany), wiec sie zatrzymalem i rzucilem na to okiem, dym byl bialy, wsiadlem pojechalem dalej, zaznacze, że z nawiewów było czuc taką spalenizną. Nastepnego dnia podczas jazdy zaczelo mi szarpac samochodem i zapalil sie Check, samochod momentalnie stracil moc i nie równo pracował, z wydechu kopcilo nadal i bylo czuc takim jakby przepalonym plynem chlodniczym, w srodku rowniez bylo czuc spalenizną auto nie mialo wcale mocy, gaz w podloge a samochod praktycznie stoi i zaraz gasł. Jednak dziś stalo sie cos dziwnego, odpalilem samochod - obroty okej, w srodku nie czuc spalenizna, nie gasnie, moc duzo wieksza niz ostatnio, wiec sie nim postanowilem przejechac - po jakims kilometrze zgasl rowniez check (Samochod odzyskal moc calkowicie), jednakże z wydechu nadal czuć takim jakby przepalonym plynem, w zbiorniczku wyrownawcznym lekko podniósl sie plyn ponad poziom MIN/MAX. Czego to moze byc wina? Czy to UPG? Na dniach zrobie test szczelnosci uszczelki

(Corsa B 1999)
Szefito
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2023, 19:56

Jakie to auto?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lis 2023, 20:18

corsa b, jest napisane :ok: :ok:
Szefito
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2023, 20:22

Za mało, diesel?benzyna? Konkrety
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lis 2023, 20:54

benzyna, 1.2 16V
Szefito
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2023, 20:57

Szefito napisał(a):Nastepnego dnia podczas jazdy zaczelo mi szarpac samochodem i zapalil sie Check

Może warto najpierw sprawdzić jaki błąd? Aczkolwiek podejrzewam, że coś z układy wydechowego. Jednakże sprawdzić nie zaszkodzi, bo może naprowadzić.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    9 rzeczy, które musisz wiedzieć o nitro N2O
    Ludzie nieustannie czegoś poszukują – astrofizycy życia w kosmosie, biolodzy recepty na długowieczność, a tunerzy sposobów na wyciśnięcie jak największej mocy z silników. Ci ostatni mają najłatwiejsze ...

21 Lis 2023, 21:11

Mechanik sprawdzal pod komputerem ten check i powiedzial, że to przez wypadanie zapłonu, aczkolwiek pozostale objawy podpiął pod uszczelke pod glowica...
Ciezki temat bo auto samo z siebie nagle sie naprawilo, lecz martwi mnie ten zapach przepalonego plynu z wydechu i podwyzszony poziom plynu w zbiorniczku
Szefito
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2023, 21:20

A jaki jest powód tego wypadania zapłonu? sprawdzał?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

21 Lis 2023, 21:22

Nie sprawdzal, ma odlegle terminy lecz tak jak mowie mimo wszystko wskazywal na uszczelke
Szefito
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2023, 21:24

autko stoi na podworku, aczkolwiek ciekawosc jest wyższa i tak codziennie go troszke przepalalem i codziennie pracowal dosyc nie rowno, z nawiewow smierdzialo spalenizna, gasł, brak mocy a przy dzisiejszym przepaleniu autka wszystko wrocilo do normy poza tym ''zapachem'' z wydechu
Szefito
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2023, 21:25

Bardziej tu podejrzewam coś ze sterowaniem dawką paliwa, za dużo paliwa więc moc będzie mniejsza będzie nalewać się do wydechu co wyjaśniało by że czułeś coś w rodzaju płynu a to poprostu było nieprzepalone paliwo.
A jak sprawdzasz poziom na ciepłym to zawsze jest wyższy.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Lis 2023, 21:29

Akurat teraz jak wspomniales o tym paliwku to szczerze mowiac jest rowniez czuc wlasnie paliwo od razu po zapaleniu, a poziom plynu akurat jest ciagle taki sam, czy na zimnym czy na cieplym zawsze stoi okolo 3cm powyzej poziomem MIN/MAX i przy pracy silnika jest takie jakby przelewanie z przewodu do zbiorniczka co wywoluje bulgotanie
Szefito
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2023, 21:37

Moze gubił zapłon przez to, ze jest jakis problem ze świecami? Zapach paliwa po odpaleniu by sie zgadzal, ale czy te dymienie moze byc tez od swiec? ciezko kurcze stwierdzic i ustalic przyczyne
Szefito
Nowicjusz
 
Posty: 14

21 Lis 2023, 22:09

Nie pisz posta pod postem, masz opcje edytuj jak chcesz coś dodać lub zmienić.
Jak masz za dużo paliwa to i zalewa świece i może to się objawiać wypadaniem zapłonu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4