Usztywnienie zawieszenia

usztywnienie zawieszenia

16 Maj 2017, 16:53

Mam paska b5 z standardowym zawieszeniem chciałbym usztywnić zawias bo jest dal mnie za miękki czy zmiana sprężyn coś da ewentualnie amortyzatorów, bo tak mi właśnie doradzali ale w innym dziale mi kolega odp że tylko gwint pomoże co wydało mi się dziwne.
Słyszałem wiele razy jak wymieniali amorki + sprężyny na twardsze i było dużo lepiej jeśli chodzi o sztywność i trzymanie w zakrętach a swoją drogą czy sprężyna twardsza oznacza , że jest krótsza czy może krótka to sportowa ale są też twardsze.
MATRIX266
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 07 Kwi 2016, 12:44
Prawo jazdy od: 17 02 1987
Auto: VW

Re: usztywnienie zawieszenia

20 Maj 2017, 23:41

MATRIX266 napisał(a):Mam paska b5 z standardowym zawieszeniem chciałbym usztywnić zawias bo jest dal mnie za miękki czy zmiana sprężyn coś da ewentualnie amortyzatorów, bo tak mi właśnie doradzali ale w innym dziale mi kolega odp że tylko gwint pomoże co wydało mi się dziwne.
Słyszałem wiele razy jak wymieniali amorki + sprężyny na twardsze i było dużo lepiej jeśli chodzi o sztywność i trzymanie w zakrętach a swoją drogą czy sprężyna twardsza oznacza , że jest krótsza czy może krótka to sportowa ale są też twardsze


Nie wiem do czego używasz auta ale zakładam że do zwykłej jazdy i chcesz szybciej wejść w zakręt tak więc na początek możesz kupić krótsze sprężyny i twardsze, do tego pomyśl o oponach z niższym profilem. Co do gwintu to ok.ale jest już to droższa zabawa i trzeba odpowiednio dobrać to co Ci odpowiada.

No i ... amory i ich twardość to jedno a sprężyny długość i ich twardość to drugie... Ogólnie zabawa w zawias jest bardzo droga i nic nie ma wspólnego z ogólnymi cenami z allegro bo zazwyczaj są to syfy które tylko z wyglądu przypominają zawieszenie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4774
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: usztywnienie zawieszenia

22 Maj 2017, 17:47

Ale same opony coś dadzą np 16 niski profil kolega mi pisał , że on nie czuł różnicy a na forach czytałem że powinna być więc nie wiem.
MATRIX266
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 07 Kwi 2016, 12:44
Prawo jazdy od: 17 02 1987
Auto: VW

Re: usztywnienie zawieszenia

23 Maj 2017, 21:31

MATRIX266 napisał(a):Ale same opony coś dadzą np 16 niski profil kolega mi pisał , że on nie czuł różnicy a na forach czytałem że powinna być więc nie wiem.

Opony są jednym z elementów usztywnienia jazdy auta i na 100% odczuwalne tylko że na serii zawiasie w mniejszym stopniu już nie wspominając o luzach które mogą zabić wrażenia. Do tego jest jeszcze kwestia rodzaju opony bo są takie które mają twarde ścianki boczne a są takie które mają miękkie.
Ogólnie temat rzeka który bym odpuścił w zwykłym tapczanowcu.
Ewentualnie tak jak wspominałem wcześniej kup zwykłe springi trochę twardsze i krótsze coś poczują Twoje 4ery litery i wizual zmienisz :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4774
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Braki techniczne, niesprawność auta - wypadki drogowe Braki techniczne, niesprawność auta - wypadki drogowe
    Niesprawność techniczna pojazdu była w zeszłym roku przyczyną przeszło 150 wypadków drogowych, około 60 z nich miało miejsce z powodu zawinionej przez kierującego niesprawności auta. W konsekwencji zginęło kilka osób, ...
    Upadek z piątego piętra, a zderzenie z pieszym Upadek z piątego piętra, a zderzenie z pieszym
    Całkowita droga hamowania wraz z czasem reakcji przy prędkości 60 km/h wynosi ok. 50 m. W trudnych warunkach pogodowych, przy oblodzeniu nawierzchni lub opadach śniegu może wydłużyć się kilkakrotnie. Uderzenie w pieszego ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Powrót samochodów i kolejna runda wyścigów
      Auto Myjnia Bikini na mokro, 2
      Maserati
      Moto Piknik Tychy 2007