Usztywnienie zawieszenia

usztywnienie zawieszenia

16 Maj 2017, 16:53

Mam paska b5 z standardowym zawieszeniem chciałbym usztywnić zawias bo jest dal mnie za miękki czy zmiana sprężyn coś da ewentualnie amortyzatorów, bo tak mi właśnie doradzali ale w innym dziale mi kolega odp że tylko gwint pomoże co wydało mi się dziwne.
Słyszałem wiele razy jak wymieniali amorki + sprężyny na twardsze i było dużo lepiej jeśli chodzi o sztywność i trzymanie w zakrętach a swoją drogą czy sprężyna twardsza oznacza , że jest krótsza czy może krótka to sportowa ale są też twardsze.
MATRIX266
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 07 Kwi 2016, 12:44
Prawo jazdy od: 17 02 1987
Auto: VW

Re: usztywnienie zawieszenia

20 Maj 2017, 23:41

MATRIX266 napisał(a):Mam paska b5 z standardowym zawieszeniem chciałbym usztywnić zawias bo jest dal mnie za miękki czy zmiana sprężyn coś da ewentualnie amortyzatorów, bo tak mi właśnie doradzali ale w innym dziale mi kolega odp że tylko gwint pomoże co wydało mi się dziwne.
Słyszałem wiele razy jak wymieniali amorki + sprężyny na twardsze i było dużo lepiej jeśli chodzi o sztywność i trzymanie w zakrętach a swoją drogą czy sprężyna twardsza oznacza , że jest krótsza czy może krótka to sportowa ale są też twardsze


Nie wiem do czego używasz auta ale zakładam że do zwykłej jazdy i chcesz szybciej wejść w zakręt tak więc na początek możesz kupić krótsze sprężyny i twardsze, do tego pomyśl o oponach z niższym profilem. Co do gwintu to ok.ale jest już to droższa zabawa i trzeba odpowiednio dobrać to co Ci odpowiada.

No i ... amory i ich twardość to jedno a sprężyny długość i ich twardość to drugie... Ogólnie zabawa w zawias jest bardzo droga i nic nie ma wspólnego z ogólnymi cenami z allegro bo zazwyczaj są to syfy które tylko z wyglądu przypominają zawieszenie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4461
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: usztywnienie zawieszenia

22 Maj 2017, 17:47

Ale same opony coś dadzą np 16 niski profil kolega mi pisał , że on nie czuł różnicy a na forach czytałem że powinna być więc nie wiem.
MATRIX266
Nowicjusz
 
Posty: 41
Zdjęcia: 0
Rejestracja: 07 Kwi 2016, 12:44
Prawo jazdy od: 17 02 1987
Auto: VW

Re: usztywnienie zawieszenia

23 Maj 2017, 21:31

MATRIX266 napisał(a):Ale same opony coś dadzą np 16 niski profil kolega mi pisał , że on nie czuł różnicy a na forach czytałem że powinna być więc nie wiem.

Opony są jednym z elementów usztywnienia jazdy auta i na 100% odczuwalne tylko że na serii zawiasie w mniejszym stopniu już nie wspominając o luzach które mogą zabić wrażenia. Do tego jest jeszcze kwestia rodzaju opony bo są takie które mają twarde ścianki boczne a są takie które mają miękkie.
Ogólnie temat rzeka który bym odpuścił w zwykłym tapczanowcu.
Ewentualnie tak jak wspominałem wcześniej kup zwykłe springi trochę twardsze i krótsze coś poczują Twoje 4ery litery i wizual zmienisz :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 4461
Rejestracja: 24 Sty 2013, 21:48
Prawo jazdy od: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Concept CS 2007 BMW Concept CS 2007
    BMW Concept CS to wizja czterodrzwiowego samochodu, który łączy w sobie prestiż luksusowego Gran Turismo z fascynującym urokiem sportowego samochodu o wysokich osiągach. Ekspresyjny design, wyselekcjonowane materiały ...
    [K-VAN] Berlingo I 1,6 / Tourneo Con. I 1,8 / Vaneo 1,7 / Combo C 1,7 [K-VAN] Berlingo I 1,6 / Tourneo Con. I 1,8 / Vaneo 1,7 / Combo C 1,7
    Podstawowe kryteria zestawienia: - segment kombivan - silnik diesla o mocy ok. 90KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2005 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen Berlingo I 1,6 HDi - 90KM - Ford ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Fiat Tipo kombi, tył
      7 Tuning Show - Kraków 2009
      Silnik i modyfikacje - Honda Civic
      Rage-Race 2009