Utwardzenie zawieszenia

23 Sty 2021, 15:13

Witam!
Wiem są posty, które traktują o tym temacie. Chciałbym jednak zadać pytania może ktoś będzie miał czas odpowiedzieć.
Żona kupuje Renault Captur 1,33 150 km. Czytałem wiele testów, z których wynika, że auto w zakrętach przechyla się, nurkuje przy hamowaniu i stąd pytania:
1- czy pomogłoby lekkie obniżenie i zmiana na bardziej twarde sprężyny przy zachowaniu seryjnych amortyzatorów i zmiana opon gdy przyjdzie czas na letnie z 205/55/17 np 245/45/17
2-czy zmieniając sprężyny trzeba zmienić amortyzatory na takie o mocniejszej sile tłumienia?
Pozdrawiam :D
Jacek
jacekzuk3
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Inowrocław
Prawo jazdy: 10 06 1984
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Mercedes A-klasa
Silnik: 2,0 cdi
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

24 Sty 2021, 11:06

Zacznijmy od tego żebyś sprawdził że takowe sprężyny są dostepne do tego wozu, lekkie obniżenie będzie działało z fabrycznymi amortyzatorami ale licz się z tym że auto zacznie być bardziej kołkowate. Ja bym nic nie ruszał
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Summer Cars Party 2010 / relacja
    Po raz czwarty na płycie lotniska Muchowiec w Katowicach mieliśmy możliwość obejrzeć „Najszybszą imprezę tegorocznego lata”. Na przestrzeni ostatnich sześciu lat w Polsce nastąpił ogromny przełom w dziedzinie ...
    Bum i nagłe rozerwanie opony!
    Nagłe rozerwanie opony zdarza się rzadko, ale jest bardzo niebezpieczne. Co może być powodem? Z reguły mamy do czynienia z długotrwałymi zaniedbaniami – przede wszystkim jazdą na niedopompowanych oponach i brakiem regularnej ...