Vito W639 122cdi DPF bluefficient przekładka silnika - zamiana silnika

26 Kwi 2020, 15:52

Witam wszystkich forumowiczów. Czy mógłby mi ktoś doradzić ze speców MB. Posiadam Mercedes Vito 122cdi DPF bluefficient kod silnika to 642.890, czeka mnie przekładka silnika, chciałbym zrobić podmiankę na silnik 642.920 dawca jest z 2009r, silnik jest kompletny z turbo wtryskami świecami etc.. numery są te same ALE z tego co zauważyłem (mam dostęp do EPC i WIS) silnik ten rożni się np kolektorami ssącymi ( inny jest EGR który ma chłodzenie do głowicy) i odmą która jest przykręcania do pokrywy zaworów z tyłu (642.890) natomiast w silniku 642.920 odma przykręcania jest z góry. Teoretycznie pokrywy zaworów mogę zamienić z tym nie powinno być problemu. Kolektory mogę zamienić,natomiast martwi mnie EGR co jeśli zaślepię go np gumową rurka zatkana na końcu to będzie OK? Czy mógłby ktoś z forumowiczów napisać jakaś fachową radą???

Pozdrawiam
tolson
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 02 1996
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: vito 122
Silnik: v6 3.0 cdi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

28 Kwi 2020, 10:43

tolson napisał(a):martwi mnie EGR co jeśli zaślepię go np gumową rurka zatkana na końcu to będzie OK?
Dlaczego chcesz go zaślepiać? Skoro jest sprawny moim zdaniem nie warto kombinować. Jak chcesz z niego zrezygnować to najlepszą opcją jest wyłączenie programowe.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9765
Zdjęcia: 34

28 Kwi 2020, 12:52

Czesc, nie chodzi mi o zaślepienie EGru tylko chlodzenia EGR ( zaślepienie rurki od chlodzenia która idzie do głowicy silnika)
tolson
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 08 02 1996
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: vito 122
Silnik: v6 3.0 cdi
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012