09 Lip 2018, 23:08
Po 1) to Scirocco jest tak samo sportowe jak Golf 1,4 tsi
Po 2) silników 1,4 tsi było 10 tys rozdzajów, z turbiną, z kompresorem i turbiną itd..
Nie każde TDCI jest awaryjne, nie każda Laguna to królowa lawet nie każde 1,4 tsi to złom.
1,4 tsi CAXA 122 konie, doładowany jest turbiną a problemem jest rozrząd - jest nietrwały - raz na 60 tys czyli pewnie raz na 3 lata za 1500 zł trzeba dokonać wymiany/naprawy czyli jakieś 400-500 zł na rok - pewnie ubezpieczenie i paliwo wyjdzie drożej.
Więc 1,4 tsi 122 można polecić, te mocniejsze z kompresorem i turbiną ja bym odradzał, tam to faktycznie cuda się działy.
Zawsze ten 122 konny można podkręcić pod 160 koni.
Natomiast jechałem Golfem V Variant 1,4 tsi 122 i charakterystyka dla mnie dużo fajniejsza niż 1,8 turbo stare od VW, lepiej wstaje i lepiej czuć te moc.
Problemem tu jest kasa, za 30 tys to najlepiej 2008 rok i właśnie 1,4 122 konie i tyle w temacie (nic młodszego bym nie szukał dla bezpieczeństwa)
P.S. apropo ceny Astry 1,4 turbo 120 KM zaczynają się od 25 tys a kończą na wypasionych egzemplarzach za 35.000
Scirocco za 30 tys z 2010 sie nie kupi za to z 2008 już tak.