Volvo V40 I - Dylemat

Volvo V40 I - Dylemat

04 Paź 2018, 16:22

Hej, zamierzam a raczej przymierzam się powoli do zmiany auta, zmiany to dużo powiedziane. Obecnie posiadam Mazde 626 sprowadzoną z Francji, z fabryczną instalacją lpg. Za 2 miesiące kończy sie legalizacja na butle ( z racji tego ze jest to nie typowa instalacja koszt wymiany butle i jej przerobienia wacha się około 1200zł) stąd zastanawiam się nad zmianą auta, bo samo autko warte jest może z 2500pln, a połowe tego sama wymiana butli.

Nie ukrywam ze w oko najbardziej wpadło mi Volvo V40 I.
Teraz zachodzi pytanie - Benzyna z LPG czy może da rade diesel? Do czego mi będzie służyło auto? Główne typowe dojazdy do pracy, w wakacje dłuższe trasy. Nie mam kompletnie doświadczenia z dieslami, ale rozglądałem się po forach i mówią ze diesel na miasto to zły pomysł - Nawet jeśli się o niego będzie dbało?

Jedyne czego oczekuje: Kombi, elektryczne szyby przynajmniej przód, klimatyzacja, centralny zamek
Jeśli jest powypadek - Ale zrobiony zgodnie ze sztuką, nie przeszkadza mi inny odcień lakieru etc

W oko wpadło mi kilka modeli:

1. [link wygasł] chociaż to najsłabszy z diesli
2. [link wygasł]
3. https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-v40 ... xtor=SEC-8 troche kaszana z blachą przy progach
dami94
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 04 Paź 2018, 16:16

Re: Volvo V40 I - Dylemat

04 Paź 2018, 16:41

dami94 napisał(a):Nawet jeśli się o niego będzie dbało?


A jak się "dba" o diesla w mieście?
BTW rób z nim co chcesz, możesz nawet trzymać w pokoju ale licz się z tym, że 300kkm już zrobił, w różnych warunkach.

1. 1.9/90 był na pompie rotacyjnej, mocniejsze to już CR więc tak samo jak coś padnie to raczej na szrot
2. wygląda normalnie jak za tą kasę
3. korozja progów to typowa bolączka tego modelu

musisz jechać i oglądać bo w autach za 3k to jak wyglądają na zdjęciach ma najmniejsze znaczenie
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3727
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Volvo V40 I - Dylemat

04 Paź 2018, 16:46

Podstawa, nie pałowanie na zimnym silniku, danie turbinie chwile po zakończonej trasie. Wiadomo, żeby od razu nie gasić silnika, tylko dać jej chwile.
dami94
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 04 Paź 2018, 16:16

Re: Volvo V40 I - Dylemat

04 Paź 2018, 17:02

Ale diesel to nie tylko turbosprężarka. To też dpf/egr/wtryski/dwumasowe koło zamachowe
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3727
Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: służbowe
Silnik: 2.0/170
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

Re: Volvo V40 I - Dylemat

04 Paź 2018, 17:04

Jak ta Mazda jest w dobrym stanie to bym wymienił butlę i jeździł dalej, bo pakowanie się w diesla za 3k to średnio rozsądny wybór.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6692
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: Volvo V40 I - Dylemat

04 Paź 2018, 17:53

Akurat te V40`stki w opcji 90 i 95km, te przedlifty nie mają dwumasa, wiec to najmniejszy problem
O wtryski się nie obawiam, bo to też za duży koszt nie jest,

co do reszty sie nie wypowiem, bo nie wiem czy ma dpfy
dami94
Nowicjusz
 
Posty: 9
Rejestracja: 04 Paź 2018, 16:16
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy Kierowco! Odłóż smartfon podczas jazdy
    Badania pokazują, że wykonywanie połączeń przez kierowcę trzymającego telefon/smartfon w dłoni podczas jazdy dwukrotnie zwiększa ryzyko wypadku. Z kolei czytanie i wysyłanie wiadomości zwiększa to ryzyko aż 6-krotnie(1). ...
    [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI [C] Bravo 1,4 T-Jet / Civic 1,8 / i30 1,6 / Megane 1,4TCe /Leon 1,4TSI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu C - silniki benzynowe o mocy ok. 130KM - modele z ok. 2010r. - manualna skrzynia biegów Wytypowane modele do zestawienia: - Fiat Bravo II 1,4 T-Jet - 120KM - Honda ...

  • Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 17:56

    galakty: Jak ta Mazda jest w dobrym stanie to bym wymienił butlę i jeździł dalej, bo pakowanie się w diesla za 3k to średnio rozsądny wybór.
    Czytaj więcej: volvo-v40-i-dylemat-vt110932.htm#p724631


    Czy jest w dobrym stanie? Hm, można powiedzieć w 80% sprawna.
    W Pazdzierniku 2017 wymieniony kompletny rozrząd + pompa wody, chłodnica, zawieszenie przód ( Sprzedający wymienił przed sprzedaniem - Tak uprzedzając pytania, jestem tego pewien bo to dalsza rodzina)

    Za auto dałem 2100. Do tego sam osobiście wymieniłem w Czerwcu świece na NGK platyna + przewody WN NGNK

    Jedyny i wielki jej minus - To przestarzała instalacja LPG, żaden warsztat LPG nie chce sie podjąć jej serwisowania, bo to jest instalacja starego typu, zaledwie kilka warsztatów na całą polske ogarnia to, no i na tej instalacji spalanie LPG na 100km jest imponujące - Żadko kiedy wychodzi poniżej 15l/100km


    Invi: Ale diesel to nie tylko turbosprężarka. To też dpf/egr/wtryski/dwumasowe koło zamachowe
    Ostatnio edytowany przez dami94 04 Paź 2018, 17:58, edytowano w sumie 2 razy
    dami94
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 Paź 2018, 16:16

    Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 17:57

    Zrób ten gaz, spalanie spadnie do 10 litrów i będziesz miał dobre auto. Takie V40 w dieslu za 3k to może być gruz już.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6692
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 18:00

    galakty napisał(a):Zrób ten gaz, spalanie spadnie do 10 litrów i będziesz miał dobre auto. Takie V40 w dieslu za 3k to może być gruz już.

    Trzeba będzie przemyśleć temat - Bo jeśli chodzi o samą butle, to podałem koszta wyżej, natomiast jeśli chodzi o wymianę kompletnej instalacji na nową np jakiś STAG czy coś w tę deseń, to koszt około 3 klocków, co prawie w 200% przekracza wartość auta
    dami94
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 Paź 2018, 16:16

    Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 18:04

    A nie możesz poczekać i dozbierać? Wymień samą butlę i znajdź kogoś kto Ci wyreguluje instalację. Przy takim budżecie każdy tysiąc złotych jest na wagę złota. Między 3k a 5k to już spora różnica w aucie może być.

    Po prostu ja bym się nie pchał w żadne auto w dieslu za taką kasę. V40 z 2002 roku za 3800 zł? Z tego roku to nawet "francuzy" chodzą za drugie tyle.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6692
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 18:12

    galakty napisał(a):A nie możesz poczekać i dozbierać? Wymień samą butlę i znajdź kogoś kto Ci wyreguluje instalację. Przy takim budżecie każdy tysiąc złotych jest na wagę złota. Między 3k a 5k to już spora różnica w aucie może być.

    Po prostu ja bym się nie pchał w żadne auto w dieslu za taką kasę. V40 z 2002 roku za 3800 zł? Z tego roku to nawet "francuzy" chodzą za drugie tyle.

    Ogólnie budżet to myśle z 4.500 - 5tys.
    Czy mogę poczekać? No teoretycznie tak, tyle że musiałbym zrobić taki myk, że skoro niedługo wychodzi legalizacja butli LPG, to musiałbym jakoś teraz pojechać na przegląd aby przedłużć na kolejny rok, bo póżniej z niewazną butlą to już nie mam czego szukać. A tak przez ten "rok" spokojnie bym sobie z dwóch wypłat odłożył i by starczyło nawet i na tą instalacje nową.

    Najbliższy warsztat który by był w stanie mi to wyregulować, to odległość 230km.
    dami94
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 Paź 2018, 16:16

    Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 18:15

    Za 5k już coś znajdziesz ogarniętego, więc nie szukaj za 3800 aut z 2002 roku bo to będą miny.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6692
    Zdjęcia: 1
    Rejestracja: 31 Sie 2012, 10:00
    Prawo jazdy od: 23 08 2012
    Auto: Megane I PHII
    Silnik: 1.6 16V 110
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 18:32

    A możesz jasno napisać dlaczego potrzebujesz nowej instalacji?
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3727
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 18:37

    Invi napisał(a):A możesz jasno napisać dlaczego potrzebujesz nowej instalacji?

    Napisane wyżej - Instalacja byla montowana w 98 roku, ma juz swoje lata to po pierwsze. Po drugie jest to instalacja nietypowa gdzie gdy chciałem ją wyregulować żaden serwis LPG się nie chce tego podjąć, jedynie kilka warsztatów na cały kraj świadczy usługi do tej instalacji. Po trzecie, spalanie LPG na tej instalacji starej wacha się między 15-17l/100km co jak na silnik 1.8 to chyba jest o wiele za dużo. Po czwarte w sumie, jeśli miałbym wymienić tylko sam zbiornik LPG z nową legalizacją, to koszta przerobienia tego zbiornika pod moją instalacje to około 1200-1500zł, to już wolałbym dorzucić ten tysiąc i mieć nową instalacje
    dami94
    Nowicjusz
     
    Posty: 9
    Rejestracja: 04 Paź 2018, 16:16

    Re: Volvo V40 I - Dylemat

    04 Paź 2018, 19:07

    dami94 napisał(a): Po trzecie, spalanie LPG na tej instalacji starej wacha się między 15-17l/100km co jak na silnik 1.8 to chyba jest o wiele za dużo


    Zacząłbym od sprawdzenia podzespołów auta bo takie spalanie to prawdopodobnie usterka czegoś spoza instalacji.

    Co to za instalacja?

    Zresztą skoro palisz takie ilości lpg to jaki jest sens tankować to paliwo?
    (oczywiście jakiekolwiek inwestycje w auto o takiej wartości również nie mają sensu)
    BTW nie spodziewaj się, że za te 3-5k kupisz laleczkę
    Invi
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3727
    Rejestracja: 04 Cze 2016, 16:15
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: służbowe
    Silnik: 2.0/170
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna