Dylemat przy wyborze następnego auta - Mazda, Volvo czy może Lexus?

14 Lut 2019, 00:18

Witam Wszystkich zmotoryzowanych!

Mam na imię Jakub i stoję przed ciekawym życiowym wyborem dotyczącego zmiany mojego dotychczasowego samochodu.

Słowem wstępu posiadam od 6 lat Hondę Civic V (1995) w hatchbacku z silnikiem D13B2 1.3l (75KM).
Jest to wersja z gaźnikiem i bardzo szanuje swoje auto pod względem technicznym - nigdy mnie nie zawiodło - ale niestety tak zwana "ruda szmata" daje mu nieźle popalić w tej nie równej walce. Dodatkowo teraz rodzina się powiększyła i skromne jajeczko już staje się niewystarczające.

Przechodząc do meritum mam na oku trzy samochody. Budżet do spokojnie +30tyś. Bardzo lubię niekonwencjonalne samochody które swoją stylistyką przyciągają oko więc raczej nie zamieszczę tu żadnego WV czy Citroena. Jeździłem masą aut tego typu w różnych sytuacjach - Nie przypadły mi do gustu. I to tylko moja prywatna opinia.

Mój osobisty wybór jest rozłamany pomiędzy:

Mazda 3 MPS* pierwszej generacji produkowana 2006-2008 z turbodoładowanym silnikiem 2.3l MZR L3-VDT I4 (260 KM)

Volvo V50 T5 AWD produkowany 2004-2011 z turbodoładowanym silnikiem 2.5l T5 B5254T3 (220KM) bądź 2.5l T5 B5254T7 (230KM)

Lexus IS 300 kombi pierwszej generacji produkowany 1998 - 2005 z silnikiem 3.0l 2JZ-GE R6 (217 KM)

Jeśli chodzi o moje preferencje chciałbym postawić na niezawodność i dynamikę jazdy. Także w grę wchodzą tylko silniki benzynowe bez gazu.
Każde z tych aut wywarło na mnie wrażenie ale nie mogę się ostatecznie zdecydować dlatego chciałbym poznać więcej opinii na dany temat.

Drodzy Państwo co myślicie o moich rozważaniach? Zapraszam do odpowiedzi na moją zagwozdkę.

*ogólnie mazda 2gen też jest brana pod uwagę ale na razie pytam o ten model bo jego cena jest przybliżona do pozostałych aut.
SlashMator
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Lut 2019, 09:37

V50 T5 AWD, hmmm.... to rodzynek, jak nie masz oferty z pewnego źródła to znaleźć takiego będzie bardzo ciężko. Zresztą dobrą v50 w benzynie znaleźć nie łatwo, jest duży popyt na nie.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

14 Lut 2019, 11:08

Tak samo z 3 MPS, i pewnie IS-em.
A 3-ki I nie polecam, niestety kiedyś może była fajna, ale obecnie auto (pomijając silnik) cienkie, nie jest warte tych pieniędzy,poza tym ruda je i tak zniszczy.
Jeśli dziecko w drodze, coś spokojniejszego i dostępnego... Civic VIII 1.8 140 koni, rok od 2009 - polift, 30k w sam raz, a auto trzyma się drogi jak gokart, także trochę będziesz mógł poszaleć, w granicach ile silnik na to pozwoli niestety, no, ale coś za coś.
tomekdk
 

14 Lut 2019, 11:42

Is300 jest starą konstrukcją a co za tym idzie najtrwalszą z podanych opcji. I może tu nie chodzi o wielkie psujactwo konkurencji ale silnik n/a i zwykłe rwd.
Oczywiście dla jednych jest to zaleta a dla innych wada bo jednak auto trąci myszką.

Jak będziesz zainteresowany is300 to daj sygn.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10433
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Lut 2019, 14:46

Rom33 napisał(a):Volvo V50 T5 AWD

Witaj!

Oczywiście zdaje sobie z Tego sprawę aczkolwiek dopiero przystąpię do szukania więc mam dużo czasu aby przyjrzeć się na prezentowane przez innych okazy.
SlashMator
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Lut 2019, 16:11

T5 w AWD było bardzo mało, sam spotkałem tylko kilka sztuk od początku gdy interesuje się Volvo.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wielofunkcyjny SUV kompaktowy - SsangYong XLV
    W odpowiedzi na wzrost rynku kompaktowych SUV-ów SsangYong wypuścił w 2015 r. Tivoli, pierwszy swój mały SUV, który natychmiast stał się jej najbardziej popularnym nowym modelem. W ostatnim roku wyprodukowano ...

14 Lut 2019, 20:27

Gość tu leci z propozycjami 200+ a ten wyskakuje z jakimś wyjcem 140 konnym który i tak nie jedzie :ok: A to że dziecko w drodze to jakaś przeszkoda zeby kupić cos mocniejszego? Mieć moc a jej używać to jedno a drugie przecież nie bedzie z noworodkiem jeździł dzień w dzień.

Druga sprawa skąd Ci sie tu A3 wzięło?

IS fajny, całkiem niedawno na licytacji takiego wyrwałem to sobie pojezdzilem kilka dni, moc szalu nie robi ale jako całokształt to przyjemne auto.

Mazda, no niestety jakby postawić ją koło ISa to wypada słabo, rdza żre, silniki piją nadmiernie olej i nie są pozbawione wad
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

14 Lut 2019, 21:28

Is300 jest starą konstrukcją a co za tym idzie najtrwalszą z podanych opcji. I może tu nie chodzi o wielkie psujactwo konkurencji ale silnik n/a i zwykłe rwd. Oczywiście dla jednych jest to zaleta a dla innych wada bo jednak auto trąci myszką. Jak będziesz zainteresowany is300 to daj sygn.


tak z ciekawości, w jakich cenach można trafić is300 w sportcrossie?
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5

14 Lut 2019, 22:56

Kao napisał(a):IS fajny, całkiem niedawno na licytacji takiego wyrwałem to sobie pojezdzilem kilka dni, moc szalu nie robi ale jako całokształt to przyjemne auto


Is300 jest dziwnym autem co do odczuć bo jego r6 ma wiertarkową charakterystykę której trzeba się nauczyć. Kiedyś tego nie rozumiałem i dziwiłem się jak możma nim szybko jechać... Cała tajemnica tkwi w ręvznej zmianie biegów i w vvti. Czyli z trybu automat przechodzę na manual wtedy mam każdy bieg (bez 1ki) do odcinki i pilnuje vvti. Tak więc przypuśćmy jadę sobie na 2gim biegu 4k.rpm.i na manualu wtedy nie idzie na 3kę...ktoś fisiuje jarząbka a Ja wciskam gaz do dechy i momentalnie załapuje vvti dające uczucie powtórnego przyśpieszenia. Ciągne pod czerwone pole i zapinam następny bieg trzymając nogę w podłodze wtedy obroty utrzymują się na wysokim poziomie i znowu jest grane vvti. Tak możemy bawić się do v-max. Naprawdę można zaskoczyć kierowców o wiele szybszych na papierze aut.
Fajne jest to że jak nie wykorzystujesz możliwości faz rozrządu to mocno spada spalanie czyli masz wybór a do tego nie jest to okupione potrzebą zamulania bo jednak pojemność robi swoje i mamy możliwość normalnej jazdy już przy niskich rpm.
beast89 napisał(a): z ciekawości, w jakich cenach można trafić is300 w sportcrossie

Różnie od około 22 do 27k.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10433
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Lut 2019, 13:55

Kao napisał(a):Gość tu leci z propozycjami 200+ a ten wyskakuje z jakimś wyjcem 140 konnym który i tak nie jedzie A to że dziecko w drodze to jakaś przeszkoda zeby kupić cos mocniejszego? Mieć moc a jej używać to jedno a drugie przecież nie bedzie z noworodkiem jeździł dzień w dzień.

Adwokat się znalazł?
Może w ogóle zaniechajmy dyskusji, przecież każdy wszystko wie, po co jakieś pomysły, podpowiedzi, po co w ogóle forum?
I to moderator :/

A 3-ki... A nie oznaczało Audi.
tomekdk
 

15 Lut 2019, 23:15

Różnie od około 22 do 27k.

Chętnie bym takiego kupił za ok 22-23k., a z gazem to już w ogóle :ok:
beast89
Nowicjusz
 
Posty: 26
Prawo jazdy: 09 05 2009
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Volvo s40/Almera 1.5