Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

27 Wrz 2012, 13:29

Podczas rozpoczynającego się dzisiaj Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w centrum uwagi na stoisku Volkswagena znajduje się nowy Golf. Zbliżone do wersji seryjnych modele studyjne Golfa BlueMotion i sportowego Golfa GTI pokazują, jak będą wyglądały przyszłe wersje tego modelu.

Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

Nowy Golf, który jesienią będzie dostępny w całej Europie, w Paryżu zostanie po raz pierwszy przedstawiony szerokiej publiczności. Z większym wnętrzem (dodatkowa przestrzeń na nogi z tyłu i bagażnik większy o 30 litrów), nowymi systemami bezpieczeństwa, takimi jak seryjny hamulec multikolizyjny i system proaktywnej ochrony pasażerów (PreCrash) oraz zupełnie nowymi systemami Infotainment i Entertainent, nowy Golf z pewnością będzie kontynuował pełną sukcesów historię swoich poprzedników.

Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

Nowe oszczędne silniki, na przykład silnik benzynowy o mocy 140 KM z funkcją odłączania cylindrów i spalaniem 4,8 l/100 km (121 g/km CO2) są nawet o 23 procent oszczędniejsze, niż silniki poprzedniej generacji. Optymalizacje na tym poziomie nie są w nowym Golfie niczym wyjątkowym, lecz regułą: podstawowe modele w wersji benzynowej (TSI) spalają 4,9 l/100 km (115 g/km CO2), a w wersji wysokoprężnej (TDI) – tylko 3,8 l/100 km (99 g/km CO2).

W studyjnym Golfie BlueMotion kolejnej generacji Volkswagen prezentuje kompleksowe, a jednocześnie osiągalne cenowo technologie pozwalające zaoszczędzić paliwo. Przyszły Golf BlueMotion robi wrażenie średnim spalaniem 3,2 l/100 km, co odpowiada wartości CO2 85 g/km. Wariant seryjny dostępny będzie na rynku latem 2013 roku.

Studyjne wersje nowego Golfa BlueMotion i Golfa GTI

Dowodem na to, że także sportowe samochody mogą być oszczędne, jest prototyp nowego Golfa GTI. Zużycie paliwa przez siódmą generację tego sportowego klasyka, wynoszące 6,0 l/100 km, to kolejny rekord w tej klasie samochodów. Średnie spalanie rozwijającego moc 162 kW/220 KM Golfa GTI zostało zredukowane w porównaniu z poprzednikiem o 1,3 litra, czyli o 18 procent. Samochód do 100 km na godzinę rozpędza się w czasie 6,6 sekundy.

POLECAMY Nowy Volkswagen Golf na Paryskim Salonie Samochodowym

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 13081
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

25 Paź 2012, 19:58

Pewnie z zmodernizowanym 1.6l TDI taki wynik. Jaka moc zapowiada się?
2 litrowy 150konny (bo teraz taki) ma 4,1l/100km. Różnica pewnie będzie 40-45KM, a to sporo. Spalanie dużo większe nie jest, a wrażenia przypuszczam, że bez wątpienia lepsze. Będą małe dylematy.
Gufi
Aktywny
 
Posty: 290
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW w leasingu – o czym warto pamiętać?
    Luksusowe modele BMW cieszą się dużym zainteresowaniem zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Korzystne rozwiązanie stanowi szczególnie BMW leasing. Na co zwrócić uwagę, decydując się na tę formę finansowania? ...
    Następca Lexusa LFA całkiem możliwy
    Lexus LFA, supersamochód wyprodukowany jedynie w 500 egzemplarzach, na zawsze odmienił wizerunek japońskiej marki premium, przybliżając ją miłośnikom ostrej jazdy, a jego zdeklarowanym fanem jest nawet znany z cynicznego ...