Volvo V40

07 Lut 2011, 18:43

Witam. Rozważam kupno Volvo V40, od zawsze mi się podobało, jest duże i ma w miarę sportową sylwetkę jak na kombi ;p Pytanie jest takie...jaki silnik?? Zawsze sądziłem że Volvo to dość bezawaryjny samochód, a z tego co czytałem V40 wcale takie nie jest. Podobno nie warto się brać na benzyniaki, te od Carismy oraz za diesle od Renault, ale z tego co widziałem na Wikipedii, gama silników jest baaardzo szeroka i większość z wypisanych tam jednostek napędowych nie pochodzi od Mitsubishi ani od Renault. Trudno mi np. na otomoto rozróżnić jaki silnik jest jaki...jedynie po zdjęciach silnika, wtedy wiem że jak pisze direct injection to temu panu dziękujemy. Także powiedzcie za jakimi silnikami się oglądać, aby były najmniej awaryjne? Zaznaczam że na autko planuję przeznaczyć 20000 zł i miło by było dorwać dobrego diesla. Z góry dziękuję.
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

07 Lut 2011, 19:15

Auto na duże wygląda z zewnątrz ale w środku jest mniejsze od Focusa II. Pamiętam jak pierwszy raz wsiadłem do tego Volva, a własnie jeździłem Focusem II, to byłem w szoku że niby auto powinno być duże a w środku jest tak małe. Kolega miał ale po niecałym roku sprzedał ze względu na awarie, co do silników moze ktoś sie wypowie co miał więcej z tym autem do czynienia.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

07 Lut 2011, 20:07

No własnie z tymi silnikami jest problem. Silniki diesla produkcji Volvo to 1.9D lub 1.9TD. Są dość toporne (w koncu to nie TDI). Od 2003 roku wszedl silnik 1.9 DCi 115KM. No własnie silniki DCi, czyli francuskie. Ciche, dosyć oszczedne, ale nie wiem jak z awaryjnoscia. Moze dobrym wyborem bylaby jednostka 1.8 w benzynie 125KM, mozna zauwazyc ze duzo takich jezdzi.
Ostatnio edytowany przez atis700, 08 Lut 2011, 00:37, edytowano w sumie 1 raz
atis700
 

07 Lut 2011, 21:05

Silniki, jakie są polecane w Volvo V40 to:
-2.0 benzyna 140KM
-2.0T benzyna 165 KM
-1.9TD 95KM
-1.9TD 115KM

Przyznam jednak, że Volvo V40 jest samochodem kontrowersyjnym. Owszem- jest starannie zabezpieczone przed korozją, praktyczne, funkcjonalne ale zaopatrzenie w części zamienne i i jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia :wink:
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Lut 2011, 22:04

No to ja się wypowiem jako posiadacz i poprawię kolegów ;) Silnik 1.9 116 KM jest wprawdzie od Renault ale po przeróbkach Volvo, i ja osobiście nie mam z tym silnikiem żadnych problemów, dynamiczny ( kiedyś spod świateł mierzyłem się z V50 2.0 D, odstawałem o długość maski ), na trasie spali niecałe 6 litrów, silnik jest super. Nie wiem jak można zarzucać słabą jakość wykonania, nic absolutnie nie trzeszczy, w porównaniu do wielu samochodów tej klasy jakość jest bardzo dobra. Jedynym mankamentem jaki widzę to słabe zawieszenie ( ale z kolei czego się spodziewać po naszych drogach ) i notorycznie przepalające się żarówki świateł. Gorąco polecam samochód z tym silnikiem.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Lut 2011, 22:11

A szybko wycierająca się gałka zmiany biegów i kierownica? Niektóre części kokpitu są wykonane miernie niestety...
Ignorance is bliss...
pinio124
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 773
Miejscowość: Gdańsk
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Opel Astra III
Silnik: 1.7 CDTi 100 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Lut 2011, 22:16

No może jak ktoś ma ręce wykonane z papieru ściernego to całkiem możliwe, u mnie kierownica wygląda bez zarzutu, na gałce mam lekkie przetarcie w jednym miejscu ale trzeba się już czepiać żeby na to zwrócić uwagę.
havoc
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 352
Miejscowość: Rzeszów
Auto: Porsche 911 Carrera 4 GTS
Silnik: 3.8 408 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

08 Lut 2011, 08:26

Diesli nie są takie złe. Uważaj tylko na pierwszą generację 90KM - to w nich były cuda z pękającymi głowicami.
I te 2 pierwsze(90 i 95KM) miały wrażliwą skrzynię biegów.
102 i 116 wyszły w 2001 i różnią się od siebie turbiną.
KonradMB
Aktywny
 
Posty: 251
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Subaru
Silnik: H6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

08 Lut 2011, 08:37

No diesle są nawet bardzo dobre jak potrzebujesz auta w trasy bo do miasta to się kompletnie nie nadają.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

08 Lut 2011, 15:38

Oczywiście, tylko w mieście szczególnie zimą silnik nie jest łatwo rozgrzać na krótkich odcinkach. Sam miałem diesla w którego wlożyłem kilka tysięcy i znam wielu ludzi którzy również się przejechali już na dieslach i do miasta auta z takim silnikiem już nie kupią. Taniej wyjdzie co miesiąc dopłacic do benzyny.
Oczywiście żadna awaria nie musi miec miejsca, ale coraz więcej o takich słyszę.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

08 Lut 2011, 16:10

No ale mniej palą, tańsze paliwo no i diesla mogę sobie na stacji vat odliczyć...
Zontas
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 17
Miejscowość: Bielsko-Biała
Prawo jazdy: 25 01 2010
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Alfa Romeo 156 Sportwagon
Silnik: 1.9 jTD 115KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2011, 16:59

Ja nie wiem skąd opinia,że Diesle do miasta się nie nadają.Okularnik 220d,pali mi w mieście trochę ponad 6l a 190-tka 15 l benzyny i trochę ponad 20 l LPG.Które silniki V-40 są najlepsze?! Benzyna---1.7(115KM),1.8(122KM),2.0(136KM),2.0(140KM),2.0T(wszystkie).Diesle----tylko1.9TD(CR) obydwa(102 i 115KM) i to jest koniec, dobrych i polecanych silników.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Lut 2011, 18:07

Pisałem kilkakrotnie, napisze po raz kolejny: zimny silnik diesla masz zima dość długo i przez to nie możesz za szybko pojechać bo masz zimna turbinę. Czasami jednak trzeba przyspieszyć i wtedy robisz to własnie na zimnej turbinie czyli turbina dość szybko może paść. W nowych dieslach masz filtry cząstek satłych. Kilkoro znajomych wymieniało filtry na wlasny koszt bo na gwarancji nikt tego nie zrobi, a filtr w mieście się nie wypali. Koszty zazwyczaj 8-18 tys. Dodatkowo wtryski, dwumasowe koła i problemy zimą z odpaleniem. Takie wlasnie są uroki diesla w mieście.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

08 Lut 2011, 19:06

Nie no,zgoda,trzeba wiedzieć jakiego Diesla kupić do jazdy po mieście,na pewno nie z filtrem cząstek stałych,te nadają się tylko do jazdy w trasy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Lut 2011, 00:53

kolega ma v40 z silnikiem 1.9t 200 hp jezdzi nim juz przeszlo 3 lata i nigdy nie mial z nim zadnych problemow. nie wiem tylko ile to pali ale mocy ma naprawde duzo :)
saper_89
Nowicjusz
 
Posty: 5
Miejscowość: grudziadz