VW Bora 1.9 TDI ASZ 130

28 Mar 2013, 18:14

Witam chciałem się zapytać na temat bory 1.9 tdi 130 bo mam zamiar kupić takową jak tam z silnikiem na pompo wtryskach, czy jest duża awaryjność czy raczej może być.
Mógł by się ktoś wypowiedzieć kto miał do czynienia z takim repertuarem .
Pozdrawiam Qontrol
qontrol
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 11 01 2010
Auto: VW BORA
Silnik: 1.9TDI 130KM ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Kwi 2013, 20:05

ogólnie silniki 1.9 asz to dobre konstrukcje ,wszystko zależy od poprzedniego właściciela,z doświadczenia wiem że bore w tym silniku w dobrym stanie ciężko będzie ci znależć ,osobiście mam 2samochody z silnikiem tdi asz { golf 4 kombi ,seat ibiza }pierwszym jeżdże 5lat drugim 3. Robie golfem ok 40tyś rocznie ibiza na miasto więc mniej .Z żadnym nie miałem problemów ,lejąc dobre paliwo i wymieniając regularnie filtry i oleja o pompowtryski nie musisz się martwić ,mój golf ma prawie 500tyś przejechane i jest w znakomitej kondycji ibiza 230tyś w każdym z nich wszystkie graty są jeszcze oryginalne [turbina,pompowtryski]przestrzegając zasad tdi silniki nie do zajechania .pozdrawiam
andy301
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 09 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ibiza tdi
Silnik: 1.9 tdi asz
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

14 Kwi 2013, 20:42

A jakie to są podstawowe zasady użytkowaniu TDI bo do tej pory jeżdżę benzyną
qontrol
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 11 01 2010
Auto: VW BORA
Silnik: 1.9TDI 130KM ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

14 Kwi 2013, 22:17

każdy silnik turbodoładowany szczególnie diesla wymaga nieco innego stylu jazdy z dbałości o turbinę na zimnym silniku nie powinno przekraczać się 2500obr/min ,ponieważ olej zimny nie będzie dostatecznie smarował turbinki co z kolei wiąże się z szybszym zużyciem tegoż elementu ,drugą bardzo istotną sprawą jest zbyt szybkie gaszenie rozgrzanego silnika tj,po skończeniu jazdy powinno odczekać się kilkanaście sekund na biegu jałowym i gasimy silnik.Tu z kolei chodzi o to żeby w rozgrzanej turbince nie zapiekał się olej który ją chłodzi [turbo pracuje w wys obrotach i temperaturach]o paliwie ,olejach ,filtrach nie trzeba przypominać ,olej tylko ze specyfikacją do pompowtrysków tj:50501.jak silniczek rozgrzany to można bez obaw pruć
andy301
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 09 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ibiza tdi
Silnik: 1.9 tdi asz
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

16 Kwi 2013, 20:40

Witam co sądzicie o tym modelu wiem że to nie jest silnika ASZ
[link do mobile.de wygasł]
czy warte zachodu
qontrol
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 11 01 2010
Auto: VW BORA
Silnik: 1.9TDI 130KM ASZ
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

16 Kwi 2013, 21:48

Ten przebieg... Dolicz sobie do niego 200000 i się wtedy zastanów.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    GT - komfort i sportowe osiągi - lista TOP 5
    Sportowe dwudrzwiowe coupe klasy premium to segment, który nie poddaje się chwilowej modzie. Samochody te od lat zapewniają użytkownikowi nie tylko sportowe osiągi, ale również komfortowe warunki podróży. ...

16 Kwi 2013, 23:17

tak jak przedmówca, przebieg nierealny w dodatku jakiś młody szpanerek tym jeżdził ,osobiście bym se darował .
andy301
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 09 2000
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: ibiza tdi
Silnik: 1.9 tdi asz
Paliwo: Diesel
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003