VW Golf 3 kombi, wskaźnik paliwa przekłamuje AŻ o 1/4 zbior.

01 Paź 2013, 12:55

Witam!
Od kilku miesięcy nie mogę "rozgryźć" problemu odnośnie przekłamującego wskaźnika poziomu paliwa w VW Golfie mk3 Variancie. Po zalaniu do pełna, wskazówka oczywiście pokazuje pełno. Ale, gdy wskaźnik wskazuje już tylko połowę zbiornika, czyli ok. 27-28 litrów i zbiornik jest tankowany do pełna, to dystrybutor pokazuje, że wlane zostało ponad 40 litrów. Czyli ok. 40-45. Zbiornik ma pojemność ok. 55-56 litrów. Połowa z tego to załóżmy 28. A ćwiartka to oczywiście ok.14. Ale skoro powinno zostać wlane ok. 28-30 litrów, to to nie są 42 litry.
Dostałem się do zbiornika paliwa, odkręciłem pompę, sprawdziłem wszystko, ustawiłem ZGODNIE Z FABRYCZNIE OZNACZONYMI STRZAŁKAMI. Zrobiłem tak 2-krotnie. Mimo to nie można polegać na tym, co pokazuje wskaźnik, trzeba jeździć na "wyczucie". Pompa pracuje bez zarzutu, pływak i pręt na którym się trzyma nie trą o nic w zbiorniku, przewody elektryczne dochodzące do pompy są w dobrym stanie, nie są pourywane, polutowane, są jakie być powinny, prawidłowo podłączone.
Czy ktoś ma pomysł, co szwankuje? Jakiś przewód w progach nawala, jakaś złączka nie styka?
Pozdrawiam!
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1

01 Paź 2013, 21:44

Po wyciągnięciu pływaka trzeba było go podłączyć i obserwować wskazania w czasie ruszania pływaka ręką. Należy dodatkowo zmierzyć napięcie na przewodzie przy pływaku w całym zakresie wychylenia pływaka jak i masę. Napięcie na pływak i czujnik temperatury silnika idzie ze stabilizatora napięcia w liczniku i powinno wynosić ok. 9 - 10 V.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

02 Paź 2013, 13:02

Bardzo cenne informacje. Sprawdzę to i dam znać, najszybciej jak to tylko będzie możliwe.
Dziękuję Ci za odzew! :)
Pozdrawiam!
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1

25 Cze 2017, 00:27

Napięcie dochodzi bez problemu. Wskazania po wyjęciu pompy na wierzch są prawidłowe, max w zbiorniku odpowiada max na wskaźniku paliwa. Z "0" jest też ok, tak samo w zbiorniku i na wskaźniku. Stany pośrednie również ok.

Temat dawno temu rozwiązany, zapomniałem odpowiedzieć/napisać(przepraszam) :/ . Okazało się, że prawdopodobnie od drgań(nierówności na drogach) "rozpadały się" 2 elementy, które bezpośrednio do siebie przylegają. Powinna je "usztywniać" metalowa rurka. Ta rurka wypadała z "mocowania" przy deklu zbiornika paliwa. Rozwiązaniem było po prostu(o ile pamiętam) przewiercić się na wylot w taki sposób, aby można było przeprowadzić zwykły miedziany drut, kawałek przewodu BEZ IZOLACJI. Drut zagięty, problem zniknął. Elementy pracują prawidłowo, nic się nie rozpada. Sprawdzone na wielu dziesiątkach tysięcy kilometrów.

Temat uważam za zakończony. Uff! :D
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1