VW Golf 3 problem z układem paliwowym!!

29 Lis 2010, 20:04

Witam, od czasu jak pojawiły się mrozy, zaledwie ok -2stopni to zaczęło się coś z ukł paliwowym, auto na wolnych obrotach np przy postoju chodziło normalnie ale w drodze strasznie się dusiło i gasło, z drobną pomocą doszliśmy do wniosku że zamarzła woda w korku od wlewu paliwa a że akurat było praktycznie pełno w baku to zrobiło się duże podciśnienie i nie podawało paliwa. myśleliśmy że może to być wina zapchanego filtra paliwa (który znajduje się z tyłu pod bakiem) natknęliśmy się na (nie wiem jak to dokładnie nazwać) jakby 2 filtr paliwa, który był przyczepiony pod filtrem powietrza (VW golf3 1,4 benzyna 1992r.). najprawdopodobniej jest to zbiornik do usuwania wody z układu bo na dole jego była zmieszana benzyna z wodą, jest tam chyba jakaś jakby kulka która przepuszcza wodę a benzyny nie, nie wiem jak to dokładnie nazwać może bym wymienił na nowe, a może nie jest to potrzebne i można po prostu to wyrzucić? proszę o jakąś pomoc, czy w ogóle mam rację co do tego że przez zamarznięty korek nie podawało paliwa i jak nazywa się ten zbiorniczek i czy można bez tego jeździć? z góry dzięki:)
jasko_dsb
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Trójmiasto

29 Lis 2010, 21:04

Zamarznięty korek teoretycznie mógłby być przyczyną stwarzania podciśnienia, ale praktycznie jest minimalna szansa aby auto zaprzestało jechać.
Ten zbiorniczek o który pytasz to filtr z aktywnym węglem który ma za zadanie oczyszczanie oparów.- opary paliwa wydostające się ze zbiornika paliwa przewodem odpowietrzającym są kierowane do filtra z węglem .Co jakiś czas gazy zgromadzone w filtrze j.w. są odsysane przez silnik za pomocą elektrozaworu sterowanego przez komputer.
Co do szarpania autem to najlepiej wymienić filtr paliwa (to ten pod autem koło zbiornika) a jeżeli auto wraca do normy po rozgrzaniu a zimne dalej szarpie to sprawdzić czujnik temperatury silnika .
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

29 Lis 2010, 21:33

arciasty napisał(a):Zamarznięty korek teoretycznie mógłby być przyczyną stwarzania podciśnienia, ale praktycznie jest minimalna szansa aby auto zaprzestało jechać.
Ten zbiorniczek o który pytasz to filtr z aktywnym węglem który ma za zadanie oczyszczanie oparów.- opary paliwa wydostające się ze zbiornika paliwa przewodem odpowietrzającym są kierowane do filtra z węglem .Co jakiś czas gazy zgromadzone w filtrze j.w. są odsysane przez silnik za pomocą elektrozaworu sterowanego przez komputer.
Co do szarpania autem to najlepiej wymienić filtr paliwa (to ten pod autem koło zbiornika) a jeżeli auto wraca do normy po rozgrzaniu a zimne dalej szarpie to sprawdzić czujnik temperatury silnika .


co do tego filtra z węglem, to czy on powinien być od spodu zamknięty jakimś korkiem czy nie? bo jak go wyciągnełem to od spodu nie było żadnego korka, piszesz że jest tam elektrozawór, znajomy mi powiedział że musi być to zamknięte jakimś korkiem, zatyczką
jasko_dsb
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Trójmiasto

29 Lis 2010, 21:47

Powinno być zamknięte ale zamontowany jest jeszcze taki odpwietrznik w tej obudowie ponieważ gdziej musi uchodzić powietrze bo jak nie jedziesz a auto stoi np w słońcu to paliwo paruje i nadmiar par jest odprowadzany na zewnątrz. Co do spodu to zerknę rano do auta i zobaczę jak to wygląda u mnie.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

29 Lis 2010, 22:42

arciasty napisał(a):Powinno być zamknięte ale zamontowany jest jeszcze taki odpwietrznik w tej obudowie ponieważ gdziej musi uchodzić powietrze bo jak nie jedziesz a auto stoi np w słońcu to paliwo paruje i nadmiar par jest odprowadzany na zewnątrz. Co do spodu to zerknę rano do auta i zobaczę jak to wygląda u mnie.


a co do tej wody z tym filtrze.. to czy w baku też jakaś wg Ciebie jest? podobno dobrze jest dolać denaturat który jak to mówią przepali tą wodę, a co do tego korka w tym filtrze to jakoś nie mam zaufania do braku jakiegokolwiek zamknięcia zwłaszcza po tym co dzisiaj z tamtąd wyleciało dosyć łatwo..
jasko_dsb
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Trójmiasto