VW Golf IV/V 1.9TDI czy Seat Ibiza III 1.9TDI? Do 25tyś. zł

17 Sty 2011, 14:29

Witam. Na wstępie chciałbym zapytać czy znajdę Golfa V(do 2006r) z silnikiem 1.9TDI zadbanego do 26900zł np. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] Ciekawi mnie to, bo stoji kilka ładnych piątek w granicach 28tyś. zł.
Jeśli w tej cenie znalazłbym zadbaną sztukę to znajdą się pieniądze na dołożenie.
A po za tym zastanawiam się też nad Golfem IV 1.9TDI(2002-2003) lub Ibiza 1.9TDI(2004-2005). Co lepsze? Chciałbym też żeby auto nie miało przebiegu większego niż 200tys. km
Kupie zadbana ibize lub golfa do 22tys. zł?

A takie coś? [link do oferty na Allegro wygasł]
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Sty 2011, 14:36

Jeśli szukasz Golfa IV prawie 10 letniego to musiał by być z Polskiego salonu żeby choć mieć nikłe nadzieje że będzie miał przebieg około 200 tys. W przypadku sprowadzanych praktycznie nie ma szans na taki przebieg.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

17 Sty 2011, 14:38

Atlasik20 napisał(a):1.9TDI zadbanego do 26900zł np. http://otomoto.forumsamoc...-C15298518.html

Tu jest 2.0 Kolego drogi :wink:
Oczywiście, że znajdziesz do tej kasy ładną Ibizę czy Golfa.
Miałem nawet okazję jakiś czas temu przejechać się właśnie Ibizą 1.9 TDI po wirusie. Auto ma na prawdę ładne odejście. Ładnie się prowadzi a po za tym ma ładną sylwetkę i nie tka oklepaną jak Golf. W Golfie są pewnie lepsze materiały, natomiast Seat ma tańsze części.
Podsumowując brałbym Seata.
Ale jeśli wybierałbym auto dla siebie w tym przedziale cenowym to wybrałbym AR 156
Np: [link do oferty na Allegro wygasł]
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

17 Sty 2011, 14:46

ten golf IV wydaje się bardzo ładny i zadbany myślę, że opłacało by się go kupić nawet jakby przebieg w rzeczywistości był większy. A golf V z silnikiem 2.0 tdi z 2006r. to raczej nie byłby dobry zakup ze względu na pękające głowice, ten silnik został poprawiony dopiero w 2007r. lepiej pozostać przy sprawdzonej jednostce 1.9 tdi
dzedzej
Nowicjusz
 
Posty: 44
Miejscowość: bydgoszcz

17 Sty 2011, 20:17

Daro20VT napisał(a):Tu jest 2.0 Kolego drogi

Wiem, z rozpędu napisałem 1.9 ;)

Daro20VT napisał(a):W Golfie są pewnie lepsze materiały, natomiast Seat ma tańsze części.
Z tego co wiem drogi kolego to te części z VW/Seat są te same :wink:
Dzięki za propozycje, ale na alfy to ja nawet nie patrze...

Najbardziej podoba mi się Golf V
Czekam jeszcze na jakieś opinie, najlepiej kogoś kto użytkuje takie autko
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

17 Sty 2011, 20:37

Atlasik20 napisał(a):Z tego co wiem drogi kolego to te części z VW/Seat są te same

Części mogą być te same, ale marki są różne... Rozmawiałem z kolegą i mówił, że części są tańsze niż w Golfie.
Atlasik20 napisał(a):na alfy to ja nawet nie patrze...

No tak jeśli rozglądasz się za jakąś starą oklepaną czwórką, a nie za świeżym 156 to nie ma o czym rozmawiać.
Może i dobrze, że Alfa nie ma takiej popularności i to auto jest faktycznie dla ludzi z klasą.
Bo potem by były podobne stereotypy jak z BMW...
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

20 Sty 2011, 11:21

Daro20VT napisał(a):
Atlasik20 napisał(a):Z tego co wiem drogi kolego to te części z VW/Seat są te same

Części mogą być te same, ale marki są różne... Rozmawiałem z kolegą i mówił, że części są tańsze niż w Golfie.
Atlasik20 napisał(a):na alfy to ja nawet nie patrze...

No tak jeśli rozglądasz się za jakąś starą oklepaną czwórką, a nie za świeżym 156 to nie ma o czym rozmawiać.
Może i dobrze, że Alfa nie ma takiej popularności i to auto jest faktycznie dla ludzi z klasą.
Bo potem by były podobne stereotypy jak z BMW...


No to jak masz mi pisać o oklepanych golfach to nie wypowiadaj się tu więcej. To samo można powiedzieć o rozlatujących się alfach. Co do części to kiedyś jeździłem seatem 1.4TDI III więc wiem co piszę, czesci z tych marek są takie same. Podjedź do pierwszego sklepu z częściami VW/SEAT/AUDI to ci wytłumaczą jak masz jeszcze jakieś wątpliwości. Otóż to, marki są różne dlatego pytam. A o alfie dużo słyszałem i widziałem więc stąd moje zdanie... Żaden stereotyp z BMW, wolałbym bawarkę niż słabą alfe. Potrzebuję niezawodnego auta na codzień, a nie pomnika więc nie wjeżdzaj już z jakaś alfą :)
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

20 Sty 2011, 11:38

Oj to Ty chyba patrzysz na stereotypy mówiąc o Alfie i VW.
Wiele razy czytałem na tym forum o rankingach niezawodności. Dość ciekawe zestawienie aut z tych rankingów widziałem w Auto Moto nr 2/2011. W jednej tabelce jest takie porównanie marek aut najczęściej występujących w ostatnich dziesiątkach rankingów.
- Renault łącznie było 11 aut
- Fiat 6 aut
- Ford 6 aut
- Peugeot 4 auta
- SEAT również 4 auta (a takie super samochody miały być)
- na równi z super Seatem jest Alfa Romeo również 4 auta
- i tu niespodzianka z 3 autami jest niezawodny niezniszczalny VW
- na równi z VW jest Kia i Citroen

Sam do końca rankingom nie wierzę ale na jakiejś podsytawie TUV je robi. Także tutaj troszkę widać że to jednak Ty stereotypy powielasz.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

20 Sty 2011, 11:58

fiko7 napisał(a):Oj to Ty chyba patrzysz na stereotypy mówiąc o Alfie i VW.
Wiele razy czytałem na tym forum o rankingach niezawodności. Dość ciekawe zestawienie aut z tych rankingów widziałem w Auto Moto nr 2/2011. W jednej tabelce jest takie porównanie marek aut najczęściej występujących w ostatnich dziesiątkach rankingów.
- Renault łącznie było 11 aut
- Fiat 6 aut
- Ford 6 aut
- Peugeot 4 auta
- SEAT również 4 auta (a takie super samochody miały być)
- na równi z super Seatem jest Alfa Romeo również 4 auta
- i tu niespodzianka z 3 autami jest niezawodny niezniszczalny VW
- na równi z VW jest Kia i Citroen

Sam do końca rankingom nie wierzę ale na jakiejś podsytawie TUV je robi. Także tutaj troszkę widać że to jednak Ty stereotypy powielasz.


SEAT również 4 auta (a takie super samochody miały być) - to też z gazety spisałeś?:D

Niezawodność, ale czego? alf ? Wystarczająco się o nich nasłuchałem.
oooo renault laguna - autko które kocha lawete :D
O Kia też słyszałem wiele dobrych opini.

Wróćmy już do tematu, czy ktoś miał okazje użytkować te autka Golf IV/V lub Seat Iibiza III z 1.9TDI i wypowie się co warto wybrać?
Robus
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 158
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Matiz
Silnik: 0.8i
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

20 Sty 2011, 12:19

wiadomo ze z tych wymienionych najlepszy wybor to Golf V. najnowsza konstrukcja. Ale czy za 26-27 tysiecy dostaniesz TDI w rozsadnym stanie? tego nie wiem. w Niemczech diesle sa do przelotow ok 40 tys rocznie. 2011-2005=6 6x40=240kkm- wiec teoretycznie najmniejszy realny przebieg dla tego auta to 240kkm, w polaczeniu z kiepskim pod wzgledem niezawodnosci(do 2007) silnikiem 2.0 tdi nie wrozy to nic dobrego. zreszta aut z lat 2003-2006 z silnikiem 2.0 tdi niemcy pozbywaja sie na potege. Dobry Golf w Niemczech(przebieg realny ok 120kkm, 1.9 tdi, rok 2005) to nawet 8 tysiecy Euro(w praktyce wyjdzie 9 tys euro=~36 000zl, wiec jak na kompakta bardzo duzo)
O Golfie 4 mechanicy ASO VW mowia ze to ostatni prawdziwy VW(moj znajomy :wink: ). Ale czy naprawde warto placic za auto ktorego konstrukcja pochodzi z polowy lat 90-tych? Raczej nie.
Ibiza? Z tych co podales najlepszy wybor, ewentualnie Leon pierwszej generacji z jamis mocniejszym dieslem(ok 130km powiedzmy), co prawda wnetrznosci z G4, ale przynajmniej wyglad ciekawy :wink:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

20 Sty 2011, 18:31

Niezawodność, ale czego? alf ? Wystarczająco się o nich nasłuchałem.
oooo renault laguna - autko które kocha lawete
O Kia też słyszałem wiele dobrych opini.


No właśnie tylko słyszałeś, ciekawe jeszcze jakie Ci bajki opowiadali w które uwierzyłeś.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

21 Sty 2011, 19:00

Ja mam III jako drugie auto a ojciec od dwóch lat użytkuje GOLFA V 1.9 TDI 105KM Sport-line.
Jak kupowaliśmy go to naoglądałem się różnych golfów V -> w podstawie to bida straszna i środku także bida.
Polecam Ci wersje SPORT-LINE lub High-line to zupełnie inne auta W środku od golasów.
W sport line masz fajne kubły, 6-biegową skrzynie, sportowe zawieszenie, inne materiały i wykończenie deski boczków,kierownice trójramienną.
W High-line+ klima tronik, navi i większość z sport-line itd.
Auto miało 160kkm jak było kupione za około 40k pln dwa latka temu.
Prowadzi sie go wzorowo, ma naprawdę doskonałą trakcje( zawieszenie),
-jest w miarę dynamiczne i prawie nic nie pali :shock: ( w trasie do 4,5 l to żaden wyczyn zejść).
Deska podświetlenie w zasadzie z Audi A4 skopiowali ( bardzo miła dla oka szczególnie nocą)
Silnik 1.9 chyba wieczne;) tylko pasek rozrządu był przez 2-lata wymieniony( bardzo prosta wymiana).
Olej do pompo-wtrysku należy kupować ten z norma 505 Castrol co 20kkm.
Silnik na wolnych obrotach przy otwartej szybie wydaje taki nieprzyjemny dźwięk(pompowtryski) ale podczas jazdy jest cicho i przyjemnie.
Polecam Ci auto jest trwałe i naprawdę dobrze wykonane co widać i po jego cenie rynkowej. Omijaj tylko gołe wersje bo bida..
Dodam jeszcze taką oczywistość jak z Golfa III 1.8 przesiądę się czasem do tej V to pod każdym względem podczas jazdy widać przepaść technologiczną przez te 10 lat ;)
A dodam , że i tą III potrafię wiele współczesnych aut zawstydzić;)

Pozdrawiam
Pozdrawiam.
przemo.d
Początkujący
 
Posty: 56
Miejscowość: Polska

21 Sty 2011, 20:13

Tylko jak można zapłacić takier pieniądze za auto tej klasy z przebiegiem 160 tys. Dla mnie to nie pojete.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

21 Sty 2011, 20:16

fiko7 napisał(a):Tylko jak można zapłacić takier pieniądze za auto tej klasy z przebiegiem 160 tys. Dla mnie to nie pojete.

2 lata temu, zakladajac ze wtedy golf byl 3 letni to normala cena
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

21 Sty 2011, 20:31

Za takie pieniądze mozna kupić 3 letnie auto o klasę wyższe niż Golf i wcale nie gorsze. Dla tego nie potrafię zrozumieć właścicieli Golfów którzy płaca tak duze pieniadze za auto tej klasy tylko dlatego że jest to Golf.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok