VW Lupo - świece zapłonowe

30 Maj 2009, 01:32

Witam wszystkich. Drodzy Koledzy, zamierzam w VW Lupo (1000cm3, 50KM) mojej zony wymienic swiece zaplonowe. Znalazlem juz w sklepie dwie marki (BERU i BOSCH) ktore sa przewidziane do tego typu silnika i wytrzymuja do 60 tys.km. Problem w tym, ze jedne maja jedna ujemna elektrode a drugie trzy elektrody. Zastanawiam sie wiec jakie wybrac, czy ilosc elektrod jest bardzo istotna. Sprzedawca zaleca mi BERU z jedna elektroda gdyz podobno te sa najlepsze. Prosze wiec o Wasze opinie co wybrac i czy sugerowac sie iloscia elektrod. Dzieki za wszelkie info.
Ostatnio edytowany przez Antares69, 31 Maj 2009, 21:35, edytowano w sumie 1 raz
Antares69
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 35

30 Maj 2009, 05:01

Jedna elektroda starczy w zupełności,zapytaj jeszcze o świece NGK,jeśli są tańsze to je możesz kupić śmiało(b.dobre,opatentowany kształt dolnej elektrody)Jeżdziłem już na BOSCHach 4-elektrodowych,nie ma żadnej różnicy,nawet w spalaniu.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8566
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

30 Maj 2009, 10:04

Świece 2,3,4 elektrodowe zazwyczaj nic nie dają.Silnik czasami nawet gorzej pracuje z 4elektrodową niż z jednoelektrodową.Powód - w takich świecach nie można ustawić odstępu elektrod.Muszą one być dokładnie dopasowane do danego silnika.A na takich elektrodach zazwyczaj pisze,że nadają się do większości samochodów.A niestety to po nie do końca tak jest.Kiedyś sprawdzałem świece 4 elektrodowe Boscha - chciałem kupić sobie do Poloneza.Pisało tylko na nich,że nadają się do Poloneza.Ale do jakiego już nie.Anie w każdym Polonezie są te same odstępy elektrod.Były polecane do kilku samochodów,ale nie podano dokładnie do jakich silników.Zmierzyłem odstęp tych elektrod i porównałem z danymi samochodów,do których były one zalecane.Okazało się,że do żadnego z nich!!!Nawet do Poloneza.Co ciekawsze,każdy z tych samochodów miał inny zalecany przez producenta odstęp elektrod...
Z producenta,i tych świec mogę zgodzić się tylko z jedną rzeczą - silnik w samochodzie może pracować troszkęlepiej i może spaść spalanie paliwa,ale to dosłownie w mililitrach.A dlaczego - w jednoelektrodowej świecy iskra może czasami nie przeskoczyć.Zdarza sie to bardzo często.Natomiast w np. czteroelektrodowej ta iskra przeskoczy za każdym razem,poniewqaż jak nie na jednej elektrodzie,to na drugiej,nie na drugiej to na trzeciej itd.A co zatym idzie,wydłuża się teżzywot takiej świecy,ponieważ w nich iskra nie przeskakuje za każdym razem na jednej elektrodzie,tylko zawsze na innej.To są dwie prawdziwe zalety tych świec.
Ale dla kierowcy każdego prawdziwego kierwocy,który dba o swój samochód i zależy mu na prawidłowej pracy silnika,to te atrybuty raczej nic niepowinny mieć żadnego znaczenia - świece nie są aż tak drogie,żeby na nich oszczędzać a zmniejszenie zużycia paliwa w kilku mililitrach na 100 km,to naprawdę bardzo malutko.
Dodam jeszcze,że tych świec nie polecam do samochodów z instalacją gazową.Chyba,żeproducent silnika,dopuszcza bądz zaleca w danych technicznych stosowanie świec np. dwuelektrodowych.A takie samochody są.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOP 10 wskazówek oszczędnej jazdy hybrydą
    Oszczędnej jazdy (EKO) musimy się nauczyć. To nie jest tak że wsiadasz do hybrydy i już jesteś ekologiczny. Oczywiście w pewnym sensie tak ale chcąc wykorzystać potencjał tego napędu trzeba pamiętać o pewnych zasadach dzięki ...