VW Passat b5 - ciężki rozruch, nierówna praca silnika

08 Lis 2009, 10:03

Witam,
Mam problem z odpaleniem auta, a gdy odpali silnik ledwo co chodzi, nie chodzi na wszystkie cylindry. Zaczęło się od tego że był słaby akum, rano chciałem go odpalić a tu nic, całkiem wysiadł i przestał kręcić. Podładowałem go z kilka godzin ale nic nie pomogło, potem wziąłem akuma z innego auta ale nic nie lepiej, rozrusznik kręcił ale nierówno, tak jakby nie we wszystkich cylindrach była komprejsa. Odkręciłem świece, były zalane, iskra była. Zaryzykowałem i wziąłem go na pych, zapalił ale silnik chodził bardzo nierówno, nie na wszystkie cylindry, gdyby był zalany to by po kilku minutach pracy silnika chyba by przeszło, a tu nic. Dodam że gdy silnik pracował coś parowało chyba od spodu silnika tam gdzie kolektor mniej więcej. Płynu chłodniczego raczej nie ubyło. Teraz niby zapali na rozrusznik ale kręci nierówno i rzuca silnikiem, chwilami tak jakby coś go przyblokowało bo rozrusznik ciężko przełamuje w tym momencie, i jak załapie dalej chodzi nie na wszystkie cylindry. Nie wiem co to może być, tym bardziej że chodził bez zarzutu do końca, czy uszczelka pod głowicą, przestawiony rozrząd, czy coś z elektroniką sterująca silnikiem sie mogło porobić przez to że sie akum rozładował prawie do końca.
MarDj
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: Rzeszów
  • 08 Lis 2009, 12:10

    jest lista rzeczy które powinieneś sprawdzić
    1ustawienie rozrządu czy, wpustu nie ścieło na którymś kole
    2 czy przewody od świec są w dobrym stanie
    3 czy po odpaleniu nie idą bąble powietrza ze zbiorniczka z płynem chłodniczym
    4 sprawdź kompresję na cylindrach
    5 sprawdź szczelność zaworów
    6 jeśli nie pomogło to tylko magik z kompem i on ci powie dokładnie.
    psioter5
     

    09 Lis 2009, 20:34

    psioter5 napisał(a):jest lista rzeczy które powinieneś sprawdzić
    1ustawienie rozrządu czy, wpustu nie ścieło na którymś kole
    2 czy przewody od świec są w dobrym stanie
    3 czy po odpaleniu nie idą bąble powietrza ze zbiorniczka z płynem chłodniczym
    4 sprawdź kompresję na cylindrach
    5 sprawdź szczelność zaworów
    6 jeśli nie pomogło to tylko magik z kompem i on ci powie dokładnie.


    Dzięki za pomoc, auto odpaliło po zamianie kabli do świec, tylko nie wiem teraz co było przyczyną, czy mogło się coś przestawić jak sie akumulator rozładował do zera w centralce że teraz daje prąd w innej kolejności na kable?, trochę dziwne, ale ważne że chodzi narazie.
    MarDj
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Miejscowość: Rzeszów

    09 Lis 2009, 20:50

    Słaby akumulator nie ma nic wspólnego ze sterownikiem silnika.
    Nic się nie może przestawić.
    piotr2273
    Aktywny
     
    Posty: 335

    09 Lis 2009, 21:25

    po prostu zbieg okoliczności :mrgreen:
    psioter5
     
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Nowy Actros a’la Swanski - "Truck & Art"
      Nowy Actros jest znany nie tylko ze swoich osiągów i niskiego spalania, ale również z drapieżnego wyglądu i nowoczesnego designu. Paweł "Swanski" Kozłowski postanowił dodatkowo podkreślić te cechy pojazdu, ozdabiając ...
      Ustąp pierwszeństwa na przejściu dla pieszych
      Choć główną funkcją przejścia dla pieszych jest umożliwienie bezpiecznego przedostania się na drugą stronę ulicy, to właśnie na pasach ginie najwięcej pieszych – w 2018 r. w takich okolicznościach śmierć poniosło ...