VW Passat B6 2.0TDI 170km - czy na pewno takie zło?

21 Maj 2014, 17:44

Cześć borykając się dalej z kupnem nowego auta(BMW) natrafiłem na takiego Passata:

[link do Otomoto wygasł]

Czy te 2.0TDI są naprawdę takim złem? Gdzieś kiedyś wyczytałem że po 2006? wyeliminowano dużo niedociągnięć tych motorów i auto stało się mało awaryjnę. Co do tego konkretnego modelu to robi wrażenie a rozmawiając z sprzedającym wrażenie jest jeszcze lepsze.
Auto jest w jego rękach od 3lat(sprowadzone z Niemiec osobiście) posiada całą dokumentacje auta + dokumenty serwisu w Polsce w ASO VW Szczecin Struga 1 - serwis do dnia dzisiejszego 225tyś km. Dzwoniłem do ASO Szczecin i Pani po tablicach samochodu mogła Mi tylko potwierdzić że rzeczywiście to auto jest u Nich od 3lat do dnia dzisiejszego, więcej nie mogła powiedzieć z przyczyn prawnych. Auto przy 180tyś miało wymieniane wtryski a przy 200tyś pompę na obie naprawy serwis prosił o przyjazd a nie z przyczyn posiadacza auta.

A więc co myślicie? Proszę o odpowiedź bo po wielu tyg szukania auta może wkońcu trafiłem na to.
novvy91
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 07 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9TDI 115
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Maj 2014, 18:55

Może i usunęli część usterek ale i tak i tak ten silnik raczej będzie dość zły a poza tym poczytaj sobie podobne posty na forum w przeciągu ostatnich paru miesięcy było na bank kilka podobnych tematów i wszystkiego się z nich dowiesz.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Maj 2014, 19:23

No czytam i nie wiem ten miał wymienione dość drogie części jakiś czas temu wiec wydaje mi sie ze może warto. Właściciel mówił że serwis będzie go wołał za 340dni na kolejną wizytę tylko tutaj nie wypytałem na co. Jechać i sprawdzić chyba mi nie szkodzi.

Sam nigdy nie brałem 2.0TDI pod uwagę bo słyszałem opinie o tych silnikach i odrzucałem je ale teraz sam na takiego wpadłem przez przypadek i zainteresował Mnie ten temat. Jeden temat znalazlem ale informacje w nim są dość okrojone.
novvy91
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 11 07 2009
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Passat B5
Silnik: 1.9TDI 115
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Maj 2014, 20:01

Jak regularnie jest serwisowany to może warto go wziąć ale najpierw przed zakupem podjedź nim do ASO i niech zrobią ci jego dokładną diagnozę i wtedy poznasz co jest nie tak albo że nic z nim nie jest i wtedy podejmiesz decyzję o zakupie tego samochodu.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Maj 2014, 20:35

Nie usunęli żadnych usterek dołożyli tylko nowy układ wtrysków CR. Nadal jest to mina i już takową pozostanie.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Maj 2014, 22:31

Za darmo bym nie chciał, sypie się to jak ...
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Poradnik podróżnika. Jak spakować wszystko, co potrzebne?
    Każdy, kto podróżował samochodem, chociaż raz spotkał się z problemem pakowania i przewożenia większego bagażu. Samochody typu SUV oraz auta terenowe niejako z automatu oferują większe możliwości transportowe, ale ...
    Ograniczenia prędkości o których trzeba pamiętać podczas podróży
    Poruszanie się samochodem wymaga znajomości obowiązujących prędkości, zależnych od rodzajów dróg. Sieć drogowych połączeń w Polsce jest zróżnicowana i często podczas jednej podróży, mamy okazję ...

  • 21 Maj 2014, 23:50

    novvy91 napisał(a):A więc co myślicie? Proszę o odpowiedź bo po wielu tyg szukania auta może wkońcu trafiłem na to.
    "vwszrot" przeczytaj tego bloga i zdecyduj sam :)
    dominik89
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 320
    Zdjęcia: 4
    Miejscowość: Liverpool
    Auto: bmw
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2009

    22 Maj 2014, 03:54

    Dla mnie to aż kuriozalne. Serio tak z tym Paskiem? Przecież VAGi są nie do zajechania :naughty:
    No, a autor bloga to ma determinację pompować tyle kasy w to coś.
    Ty autorze tematu lepiej zostań przy BMW.
    Oktan
    Początkujący
     
    Posty: 76
    Przebieg/rok: 8tys. km
    Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
    Silnik: 2.2 160KM
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2005

    22 Maj 2014, 08:56

    Jak ktoś kupi nowe to trzyma do końca gwarancji i puszcza w świat. 150tys przelotu i juz moga się zdarzyć poważne naprawy.
    To auto zaprojektowali tak, zeby miało się co psuć zeby VAG miał zarobek na częściach i serwisie.
    Nie ma jak tego porównać do starych 1.9TDI.
    noisy
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2615
    Zdjęcia: 21
    Miejscowość: Tomaszow
    Prawo jazdy: 27 02 2003
    Auto: Superb
    Silnik: 1.8T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2004

    22 Maj 2014, 14:40

    W 2.0 TDI napęd pompy oleju wyciera się po około 150 tyś km. Czego efektem jest zatarta turbina (o ile masz szczęście) bądź zatarty silnik. Ten napęd pompy oleju to wada konstrukcyjna zrobiona specjalnie żeby serwisy zarabiały :cry: Ten napęd to coś bardzo podobnego do klucza imbusowego który stopniowo się wyciera.
    Trify
    Początkujący
     
    Posty: 62
    Auto: Peugeot 5008 / Mercedes W203
    Silnik: 2.0 HDI / 1.8 KOMPR