VW polo 2000r benzyna 1.4 60km nie chce odpalać pomocy !

19 Lis 2007, 22:21

Witam mam problem z moją polówką. Nie chce mi palić. Wczoraj wieczorem około godziny 23:00 poszedłem do garażu bo potrzebowałem jechać w jedno miejsce. Kręcę i kręcę a tu nic nie chce mi odpalić. Postanowiłem przy przekręcaniu zapłonu dodać mu trochę gazu. Chyba go zalałem bo trochę waliło benzyną, ale w końcu chycił i odpalił ale kontrolka EPC nie chciała zgasnąć zgasiłem go i zapaliłem jeszcze raz tym samym sposobem licząc na to że teraz zgaśnie ale tak się nie stało. Więc wyłączyłem go i rano poszedłem go odpalić ponownie. Też bez skutku zapalił dopiero tym sposobem, który omówiłem wyżej czyli przy przekręcaniu zapłonu dodałem trochę gazu i musiałem tak chwile po gazować żeby mi potem nie gasł i trzymał obroty. Dalej świeciło się EPC i rano doszło do tego jeszcze CHECK wyjechałem z garażu przejechałem może kilometr i kontrolka EPC zgasła a CHECK dalej świeciło cały czas. Podjechałem do mechanika i kazał mi przyjechać za godzinę. W drodze powrotnej do domu CHECK dalej się świeciło a EPC nie. Za godzinę jak go odpaliłem aby jechać do mechanika nie świeciło się już nic yyyyyyy Przyjechałem podłączył mi go do kompa (tutaj mam pytanie podłączając go do kompa tam zaznaczał chyba co ma sprawdzić powinien zaznaczyć wszystko czy tylko to co zaznaczył czyli silnik? ) no i wyszedł jeden błąd nie pamiętam dokładnie ale coś czujnik położenia wału czy coś takiego w każdym razie skasował go i powiedział "powinno być dobrze" a tu chu*** dalej nie chce palić te same objawy. Może mi ktoś coś doradzić ? co sprawdzić od czego zacząć liczę że wspólnie z kimś rozwiąże ten problem. Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki....
Gibons
Nowicjusz
 
Posty: 24
  • 20 Lis 2007, 10:30

    Skoro wyskoczył błąd czujnika położenia wału,to na początek sprawdz czy nie jest luźny,zaolejony lub zabrudzony.
    EPC to jest jak się nie mylę kontrolka czujnika świateł stopu.Sprawdz,czy zaświecają ci się te światła.Sprawdz też,czy sterowanie przepustnicą jest realizowane linką gazu,czy czujnikiem.Bo to też może być przyczyna.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Lis 2007, 13:13

    Błąd jakoś tak brzmiał czujnik obrotowy wału korbowego chyba teraz sobie kojarzę numer bodajże 1414

    Jak można sprawdzić czy przepustnica jest sterowana czujnikiem czy linką gazu ?

    Trochę sie o tym naczytałem znalazłem parę podobnych problemów na różnych forach i podawali że może to być np immobilaiser jakieś zakłucenia spowodowane np od innych kluczy w pęku, ale to wykluczyłem ponieważ dzisiaj rano próbowałem zapalić go zapasowym kluczem i też miał problemy. Pierwsze 3 razy zapalił po nocy na dotyk a potem już musiałem z użyciem gazu zapalić.

    Drugie to czujnik halla ale nie mam pojęcia jak sprawdzić czy to może być to.

    Następnie kable WN oraz świece ale to raczej wykluczam. Akumlator na pewno sprawny bo tak by był też pewnie problem z radiem itd.

    Kolejnym może być też zabrudzona przepustnica lub coś z cewką/aparatem zapłonowym ale też nie wiem jak to sprawdzić.

    Teraz byłem trochę popatrzeć na niego i 2 rzeczy mnie nie pokoją mianowicie:

    Gdy go już odpalę i dodaję gazu i puszczam dodaję i puszczam itd ale tak lekko słychać z pod maski takie "tsssyk" za kazdym rzem jak naciskam na pedał gazu. Tak jakby hmmm jakieś powietrze uciekało to jest taki odgłos. Drugie co usłyszałem to gdy zgaszę auto i przekręcę kluczyk tak aby nie zapalać a żeby kontrolki się świeciły gdzieś z pod silnika słychać taki cichy stały sygnał jakby brzęczek od świateł ale tak cichutko i jak się lepiej przysłuchać to ma taki dźwięk właśnie i do tego jakby się coś "paliło" jakby zwarcie było słychać ch...a nie wiem co to może być...
    Gibons
    Nowicjusz
     
    Posty: 24

    20 Lis 2007, 14:27

    Swiatła stopu sprawdziłeś w momencie jak się świeci ta kontrolka?A żeby sprawdzić jak jest sterowana przepustnica,to trzeba poprostu zajrzeć pod maskę i popatrzeć,czy jest linka czy silniczek elektryczny.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    20 Lis 2007, 15:04

    Z tego co mi wiadomo to EPC jest kontrolką od silnika nie od świateł stopu ale mogę sie mylić. Dodam że kontrolki znikły po skasowaniu błędu ale samochód dalej ma problemy z zapalaniem... co do sterowania przepustnicą jest sterowana linką najprawdopodobniej w moim modelu z tego co się orientuję. Gdzie będzie się znajdował ten czujnik położenia wału napędowego ?
    Gibons
    Nowicjusz
     
    Posty: 24

    20 Lis 2007, 17:57

    Od silnika jest kontrolka Check.Natomiast kontrolka EPC(Electronic Power Control),oznacza,że przepustnica jest sterowana elektrycznie - czyli nie ma linki gazu,a jest silniczek elktryczny przy przepustnicy,a przy pedale gazu jest potencjometr.Wszystko to jest sterowane przez moduł,który ma kilka funkcji zaleznie od samochodu - w WV jest też m.in. funkcja włączania świateł stopu.To sa najprostsze elementy,które możesz sprawdzić.Układ ten,kontroluje równiez czujniki silnika.Więc może to być tez czujnik położenia wału korbowego,o którym mówił mechanik,tym bardziej,że zaświeciła się tez kontrolka silnika Check.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000