VW Sharan 1.9 TDI gotuje się

24 Lip 2020, 19:39

Witam! Mam problem z gotujacym się płynem chłodniczym. Wygląda jakby był zapowietrzony ponieważ jak łapie dolny wąż to jakby nie było w nim wgl wody. Wymieniłem już termostat chłodnice nowy korek, sprawdzałem testem uszczelkę pod głowicą i nic nie pokazało. Na układzie robi się ciśnienie i wyrzuca przez zakręcony korek przez korek lub odpowietrznik. Nie da się go odpowietrzyc. Dolny wąż praktycznie zawsze jest zimny czasem letni i mam wrażenie że w jednym miejscu jest woda a w drugim go nie ma jakby była jakaś bańka powietrza. Górny wąż jest zawsze gorący. Wężyk idący do zbiornika jest drożny tak samo pompa pompuje przez wężyk ciecz do zbiornika. Już jestem głupi niewiem co robić. Przednią nagrzewnica grzeje tylnia odpowietrzalem to teraz leci ciepłe ale i tak nie tak ciepłe jak z przodu.
Gdy go odpowietrzam ubywa płynu dolewam później znowu ubywa dolewam a nagle po przejechaniu i wystygnięciu silnika po odkręceniu korka wywala ciśnienie i w zbiorniku przybywa płynu.
Proszę o pomoc
DanielRallye
Nowicjusz
 
Posty: 2

27 Lip 2020, 11:20

DanielRallye napisał(a):Gdy go odpowietrzam ubywa płynu dolewam później znowu ubywa dolewam a nagle po przejechaniu i wystygnięciu silnika po odkręceniu korka wywala ciśnienie i w zbiorniku przybywa płynu.
Hm... skoro tak to może wina korka tu nie zawsze nowy oznacza sprawny. Sprawdź czy będziesz miał problem z przegrzewaniem na rozszczelnionym układzie czyli na odkręconym korku. Teoretycznie po wystygnięciu układu chłodzenia płynu w zbiorniczku powinno ubyć, a nie przybywać. Sprawdziłeś cały układ czy jest szczelny?

Wszystkie przewody ze zbiorniczka są drożne? Sprawdziłeś?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

29 Lip 2020, 11:09

Sprawdzałem trochę się poci pod czujnikiem ale to chyba ciśnienie wypycha bo dokręcony jest
DanielRallye
Nowicjusz
 
Posty: 2

29 Lip 2020, 11:33

DanielRallye napisał(a):trochę się poci pod czujnikiem ale to chyba ciśnienie wypycha bo dokręcony jest
Wymień oring/uszczelkę. może być tak ze jak gorący to się poci, a jak stygnie zasysa powietrze do układu i zapowietrza się. Mi kiedyś układ zapowietrzał się przy złączu węży nawet mało co się pociło tam ale w drugą stronę zasysał powietrze bo mu było lżej niż pociągnięcie ze zbiorniczka płynu.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota S-FR Concept
    Koncepcyjne coupe S-FR jest dowodem na to, że napęd na tylną oś przez lata będzie znakiem rozpoznawczym sportowych samochodów Toyoty. Tym bardziej, że marka bierze pod uwagę wprowadzenie subkompaktowego coupe do produkcji. ...