Wadliwe silniki

05 Mar 2024, 17:11

Cześć, zastanawiam się nad zakupem samochodu z wadliwym silnikiem 1.6 VTI 120km z grupy PSA i chciałbym się dowiedzieć na jakie bolączki choruje ten silnik. Ogólnie po rozglądnięciu się w sklepach z częściami, kompletny nowy rozrząd kosztuje około 1500 zł a poza tym raczej nie ma jakiś wad dodatkowych. Na pewno jest mniej rzeczy, które mogą się potencjalnie zepsuć niż w przeciętnym dieslu oraz awaryjność jest głównie spowodowana tym wadliwym rozrządem, który przy zakupie samochodu można wymienić od razu i raczej nie padnie zbyt szybko. Dodatkowo ceny części w porównaniu do tego co wydawałem na samochody Niemieckich i Japońskich koncernów wyglądają dość atrakcyjnie. Czy jeśli przy zakupie zakładam od razu drobny remonty to czy jest się czego bać posiadając ten model ? Bo ogólnie Peugeot 308 zrobił na mnie pozytywne wrażenie, tak samo C4 poliftowe z tym samym silnikiem, ale mam dylemat czy warto się w to pchać i czego się ewentualnie obawiać po wymianie rozrządu na np Ine/SKF/Febi itp.

Pozdrawiam
AngelMer
Nowicjusz
 
Posty: 7

05 Mar 2024, 17:16

Brak sił :|
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Mar 2024, 17:42

AngelMer napisał(a):mam dylemat czy warto się w to pchać

Nie.
AngelMer napisał(a):czego się ewentualnie obawiać po wymianie rozrządu na np Ine/SKF/Febi itp

Wszystkiego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Mar 2024, 20:36

AngelMer napisał(a):czy warto się w to pchać
jeśli jesteś mechanikiem - masochistą (a nie jesteś na pewno tym pierwszym), wymienisz własnoręcznie rozrząd i będziesz używać tego auta ze świadomością, że kolejnym jego właścicielem będzie stacja demontażu pojazdó, to warto :ok: natomiast po wymianie rozrządu nadal będziesz mieć kiepksie auto, tylko z nowym rozrządem.
Jak mawiał klasyk w skromnej osobie mojego przedmówcy :mrgreen: nie jeździsz silnikiem na palecie, jest mnóstwo innych rzeczy, które sprawiają, że to auto to... nienajlepsza propozycja.
Mała podpowiedź - części może i tanie, ale robocizna kosztuje zdrowo :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Mar 2024, 13:21

Przez to pytam co oprócz rozrządu jest w nim wadliwego. Rozmawiałem z dwoma znajomymi, którzy pracujących w dość dużych serwisach to zwrócili uwagę na to że jako auto jest na łańcuchu to nikt się nim nie przejmuje i przez to są awarie ślizgów/napinacza itd a co do faktycznych wad tego auta to raczej bardziej należy się obawiać sterowania rozrządem czyli nastawnik, czujniki, które psują się randomowo oraz ewentualnie wałek rozrządu bo on faktycznie wiąże się z sporą sumą w przypadku wymiany. Awaryjność jest na poziomie serii N w BWM, która jest wadliwa na tle poprzednich, ale udana na tle następców oraz większości diesli na rynku.
AngelMer
Nowicjusz
 
Posty: 7

10 Mar 2024, 17:51

Skupiłeś się na silniku, ale nawet gdybyś kupił to auto z takim polecanym, to nadal masz wszystko naokoło - elektronika, elektryka, łamiące się plastiki (i to te najmniejsze, niewymienialne). Sama jakość wykonania wnętrza tego auta jest żenująca
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14079
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Zagato Roadster 2012
    BMW Zagato Roadster to eleganckie wcielenie BMW Zagato Coupé, Koncept jest niezwykle trójwymiarowy, szeroki i odznacza się masywnie wyprofilowanym przodem. Przednia sekcja została dynamicznie pochylona i osadzona ...