Wolksvagen Vento - Gaśnie :/

16 Lis 2007, 17:52

Witam!
Mam problem z Ventem 2.0 92r, instalacja gazowa typu BRC wtryskowa.
Gdy jest chłodny i odpalę go na benzynie, to po automatycznym przełączeniu go na gaz poprzez dodanie gazu nie trzyma wolnych obrotów,znaczy się gaśnie. Nawet gdy jest juz zagrzany potrafi nie rowno chodzic i spadać z normalnych obrotow,czyli z 900 na jakies 500. Ostatnio przełączylem go ręcznie spowrotem na benzyne i odstawiał tą samą szopkę i nie mam pojęcia już co jest grane:/ Zauważyłem również,że gdy zapalę go od razu na gazie, czego nie powinno sie robić z tego co wiem,to ustępują wszelkie dolegliwości i chodzi jak marzenie:)
Proszę o radę co może być przyczyną...
Z góry bardzo dziekuję:)
Bajzelman
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: N.S

16 Lis 2007, 18:04

:shock: Wygląda na to, że po przełączeniu z benzyny na gaz benzyna jest podawana równocześnie z gazem i masz zalewanie silnika. No, bo jeśli odpalenie od razu na gazie daje poprawną pracę silnika, to wtryski benzyny nie są odłączane.
fordon
 

16 Lis 2007, 18:25

Nie jest to wykluczone,tylko dlaczego podczas normalnej jazdy,czyli jezeli nie dopuszcza się aby silnik spadał na wolne obroty wszystko chodzi równiutko? A jakby rzeczywiscie podawał jednocześnie gaz i benzynę to wydaje mi się że szwankowałby cały czas,a nie tylko na niskich obrotach.
Bajzelman
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: N.S

16 Lis 2007, 19:09

:shock: W instalacjach sekwencyjnych istotnym jest ustawienie tzw mapy wtrysków gazu względem mapy wtrysków benzyny. W instalacji BRC jest to wykonywalne podczas jazdy z podłączonym laptopem. Wymagany jeszcze zdolny gazownik.
fordon
 

16 Lis 2007, 23:45

Na początek proponuję zasugerować się tym,co napisał Fordon na początku - czy czyli czy nie jest zasialnie gazowe i benzynowe razem.Poprostu uruchom go na benzynie,a jak przełączy się na gaz,to wyjmij bezpiecznik z pompy paliwa.Jak obroty się wyrównają,to masz przyczynę.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

18 Lis 2007, 11:15

witam ponownie
sprawdzilem i nic to nie pomogło. Odpiąłem po przełączeniu na gaz pompę paliwową i problem nie zniknął. A co do tej możliwej mieszanki gazu i benzyny,to wątpię czy jest prawdopodobne bo pompę paliwową całkowicie wyłącza mi przekaźnik zamontowany przy instalacji gazowej zaraz po przełączeniu silnika na gaz.
na gazie mam przejechane jakies 45tys jest to mozliwe,ze jakas czesc instalacji moze byc juz przytkana? Gdzies czytalem o jakims "mazucie" czy to moze byc jego przyczyna? Jeżeli tak,to proszę o poinstruowanie mnie jak sie go usuwa i czy jest to bezpieczne :wink:
pozdrawiam
Bajzelman
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: N.S

18 Lis 2007, 13:59

Tzw. mazut usuwa się z reduktora.Ale piszesz,że jak uruchomisz silnik od razu na gazie,to chodzi idealnie.Natomiast problem jest,jak uruchomisz na benzynie i przełączysz na gaz,lub z gazu przełączysz na benzynę.Dobrze zrozumiałem?
Jezeli tak i sprawa z bezpiecznikiem nie wypaliła(rozumiem,że wyjąłeś bezpiecznik,a nie sugerujesz się tym,że masz przekaźnik odcinający pompke paliwa po przełączeniu się na gaz - on zawsze może sie skleic),to pozostaje tylko albo sterownik albo sam przełącznik.
Ja osobiście proponuję ci pojechać jednak na przegląd instalacji gazowej i opowiedziec gazownikowi o tych problemach.Podmieni na miejscu sterownik z przełacznikiem i sporawdzi.Podepnie sie tez pod komputer i sprawdzi spaliny i wszystkiego się dowie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000