Wymiana rozrządu, a co z pompą? Clio

02 Cze 2020, 20:04

Clio 2 1.4 99r
Mam do wymiany pompę oleju. Na rozrządzie około 10,000km zrobione. Pompa napędzana paskiem rozrządu. Czy jest konieczność wymiany razem z rozrządem? Cenowo jakoś się nie różni ale dla mnie ma znaczenie. Proszę o opinie wielu użytkowników..lub kogoś kto ma już z tym doświadczenie
Miłego wieczoru!
cliozat
Nowicjusz
 
Posty: 8

02 Cze 2020, 21:13

jak kosztuje groszaki to zmieniaj ale jak więcej to ja bym olał. Oczywiście to tylko moje zdanie. Fachowo według sztuki powinno się zawsze zmieniać kpl
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11082
Zdjęcia: 55
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

03 Cze 2020, 10:16

Przy wymianie rozrządu ZAWSZE, bezdyskusyjnie wymienia się pasek, pompę, rolki i napinak.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16446
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

03 Cze 2020, 10:37

cliozat napisał(a):Na rozrządzie około 10,000km zrobione.
To jest niewielki przebieg i jeżeli założyłeś rozrząd z wyższej półki (chodzi mi o producentów części) to nie powinno być problemu jak wymienisz samą pompę wody. Jednak trzeba przyjrzeć się paskowi i jeżeli coś Cię zaniepokoi to nawet wymienić sam pasek dodatkowo przy tej wymianie.

W przypadku jak rozrząd wymieniał ktoś inny to tu raczej skłaniałbym się do wymiany całego kompletu jak napisał @MotoAlbercik.
Rokiko
Zaawansowany
 
Posty: 603

03 Cze 2020, 20:27

MotoAlbercik napisał(a):Przy wymianie rozrządu ZAWSZE, bezdyskusyjnie
a tak czysto teoretycznie jakie to ma znaczenie jak zostanie stara pompa czy zostanie założona nowa? albo stara rolka? mówimy o takim przypadku jak u autora
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11082
Zdjęcia: 55
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

04 Cze 2020, 02:52

Dobra postanowiłem wymienić komplet w razie "w"
cliozat
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Trzymaj się swojego pasa!
    Jazda po wyznaczonym pasie ruchu to podstawa bezpiecznego pokonywania zakrętów. Wyjeżdżanie kierowcy poza jego pas grozi zderzeniem czołowym. Wiele osób zapomina również, że mają obowiązek trzymać się ...
    Opel ADAM z bagażnikiem rowerowym FlexFix
    Na światowej premierze modelu ADAM podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu zaprezentowane zostanie unikalne rozwiązanie, dostępne w wyposażeniu opcjonalnym nowego, niewielkiego samochodu Opla. Odwiedzający ...

  • 04 Cze 2020, 09:50

    Kao, nie chce mi się tu rozpisywać. Jak znasz się na rzeczy, to sam pewnie znasz zasady robót związanych z rozrządem i ryzyko z jakim wiąże się to zaniedbanie. Zasada jest jedna jedyna i powie ci to każdy szanujący się mechanik - rozrząd zawsze wymienia się kompletny.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16446
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    04 Cze 2020, 13:24

    MotoAlbercik napisał(a):Kao, nie chce mi się tu rozpisywać
    no to gdzie się możesz rozpisać jak nie na forum, ja tam się nie znam, całe życie się uczę :wink:
    Ja osobiście gdybym miał taką sytuację w aucie z droższym rozrządem gdzie pompa wody kosztuje ładne kilkaset zł bez wątpienia bym to olał, zawsze można sobie skrócić interwał wymiany o te 10k a kilka stówek masz w kieszeni i nie ma tu żadnego ryzyka :!: Pasek ok zgadzam się ale pompa wody? nie ma znaczenia
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11082
    Zdjęcia: 55
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    05 Cze 2020, 09:05

    A jeżeli trwałość pompy jest podobna do trwałości paska rozrządu? I jeżeli po wymianie paska, bez pompy, po kilku tysiącach, jeszcze przed datą wymiany paska pompa się zatrze i pasek się zerwie? Co jest wówczas droższe - pompa czy remont silnika?
    Aczkolwiek nie wiem, czy w tym silniku pompa oleju nie jest na łańcuszku?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16446
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
     
    • Warto przeczytać