Wymiana silnika Polo 1.9 sdi nie odpala.

31 Paź 2014, 20:36

Witam
Posiadam polówke 1.9 sdi 1996r. Polówka strasznie duzo mi palila w okolicach 8l. Kolega w pracy mial taka sama ale zgnita i chcial ja oddac na zlom. Silnik mial ok palil mu 4,5-5l wiec postanowilem go kupic po cenie zlomu i wymienic silnik. Zabralem sie za to sam w sumie z wymiana nie bylo duzych klopotwow ale z odpaleniem juz tak. Gdy wszystko juz zamontowalem chcialem sprawdzic czy odpali silnik, podpompowalem paliwo gruszka pomiedzy filtrem a pompa, odkrecilem nakretki przy wtryskach i probuje, krece rozrusznikiem, jeden akumulator wyczerpany i nic drugi tez nic, przy wtryskach sucho. Znajomy powiedzial ze przy wlaczeniu zaplonu powinno pyknac (ma sie otworzyc elektrozawor) przy pompie a tego nie robi. Okazalo sie ze przy pompie (pompa lucas) sa 2 elektrozawory. Otwieralismy pojedynczo i krecilismy i nic, razem tez nic, przy wtryskach sucho. Pomylki w kablach nie moglo byc bo idzie do silnika jedna wiazka. Macie jakies pomysly o co chodzi ? Czemu nie idzie odpalic?
pawelmlody18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 29 04 1996
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Polo 6n
Silnik: 1.9 sdi 64
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

01 Lis 2014, 09:20

Pompa musi być zalana wewnątrz paliwem, nakrętki na rurkach przy wtryskach wszsytkie ODKRĘCONE. Na elektrozaworze od gaszenia ma być napięcie, drugi elektrozawór jest od przestawiania kąta wtrysku (niżej). Jeżeli nie odpali z rozrusznika trzeba odpalać na plaku jak się pokaże paliwo przykręcamy rurki i już nam odpali z rozrusznika. Plakiem trzeba umieć odpalać.
1 akumulator naładowany a rozrusznik musi być sprawny
2 ściągamy rurę z kolektora ssącego
3 zaczynamy kręcić rozrusznikiem i potem psikamy plakiem z odleglości ok 30 cm do kolektora
ssącego MAŁYM strumieniem. Silnik będzie chodził jak na paliwie gdy pojawi się paliwo
zakręcamy nakrętki przy wtryskach i palimy normalnie z rozrusznika
Można też odpalać na zaciąg.
Pompy wtryskowe bez mechanicznego regulatora obrotów ciężko się odpowietrzają.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Lis 2014, 10:02

Dzieki, sprobuje w poniedzialek z plakiem. A jesli chodzi o te eletrozawory, to musza pyknac przy wlaczeniu zaplonu ? Bo jak podlaczylismy do nich prad z aku to pykaly. Czy one sie otwieraja przy obrocie silnika ? Silnik byl wyjety ze wszystkim i tylko przelozony i to wystarczylo zeby sie tak zapowietrzyl ?
pawelmlody18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 29 04 1996
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Polo 6n
Silnik: 1.9 sdi 64
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

01 Lis 2014, 12:01

ma to auto immobilajzer ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Lis 2014, 18:10

Nie posiada immobilajzera. Znajomy powiedzial mi zeby sprawdzic przekaznik 53, dobrze mowi ?
pawelmlody18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 29 04 1996
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Polo 6n
Silnik: 1.9 sdi 64
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

01 Lis 2014, 19:08

zapala się kontrolka od świec żarowych ?
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

01 Lis 2014, 19:40

Zapala, narmalnie grzeje swiece
pawelmlody18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 29 04 1996
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Polo 6n
Silnik: 1.9 sdi 64
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

05 Lis 2014, 17:20

Okazalo sie ze ma immobilaizer, czy wstarczy wymienic w kluczyku ten immobilajzer? Bo wymienilem go i dalej nie otwiera tych elektrozaworów
pawelmlody18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 29 04 1996
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Polo 6n
Silnik: 1.9 sdi 64
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

06 Lis 2014, 11:18

Czy do tego trzeba wymienic ten sterownik co jest pod stacyjka? Prosze o odpowiedz
pawelmlody18
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 29 04 1996
Przebieg/rok: 3tys. km
Auto: VW Polo 6n
Silnik: 1.9 sdi 64
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996