Wymiana tarcz, klocków i regeneracja zacisków

08 Cze 2016, 07:26

Witam,
Czy tarcze widoczne na zdjęciu kwalifikują się już do wymiany? Chciałbym kupić nowe tarcze, klocki i zregenerować zaciski, ale nie chciałbym iść w niepotrzebne koszty, jeśli okazałoby się, że nie jest to niezbędne. Tarcze są grube, jedyne co irytuje to fakt, że są mocno skorodowane i że po dłuższym postoju piszczą podczas hamowania. Dodam, że auto stało 4 lata w garażu.
Z góry dziękuję za pomoc.
Come on, get up, let me see your bruises.
diameter
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Toyota Mr2
Silnik: 2.0 16V 175HP
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

08 Cze 2016, 09:49

Ze zdjęcia nie da sie powiedzieć czy się nadają do wymiany czy nie. Musisz zdemontować koło i sprawdzić, czy nie ma na nich rowków i jaką mają grubość. No i czy nie są krzywe. A to, że jest na nich rdza to nie ma znaczenia. Na nowych tarczach po kilkudziesięciu km też będzie rdza. Z klockami to samo - trzeba zdemontować i obejrzeć, czy są równo starte i jaką mają grubość.
Po takim długim postoju warto zdemontować zaciski i je dokładnie wyczyścić. Warto tez pomyśleć o wymianie płynu hamulcowego - ma to do siebie, że bardzo lubi wchłaniać wilgoć, co ma wpływ na hamowanie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Cze 2016, 09:56

Dziękuję za szybką odpowiedź. Zaciski na pewno oddam do regeneracji, a przy okazji wymienię płyn w układzie. Co do tarcz i klocków to jeszcze się zastanowię. Chciałbym chociaż przez chwilę popatrzeć na ładne tarcze. :) To zapytam jeszcze o sprzęgło. Warto wymienić na zapas (przy okazji wyciągania silnika i wymiany rozrządu), czy lepiej poczekać aż pojawią się jakieś konkretne objawy jego zużycia?
Come on, get up, let me see your bruises.
diameter
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 9
Przebieg/rok: <1tys. km
Auto: Toyota Mr2
Silnik: 2.0 16V 175HP
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1994

09 Cze 2016, 09:50

Jak będzie wyciągany silnik, to będzie widać stan sprzęgła. Mechanik napewno będzie wiedział czy nadaje się do wymiany czy nie. Na "zapas" nie ma sensu wymieniac - szkoda kasy.
Zacisków hamulcowych nie daje się do regeneracji, bo tam nie ma co regenerować. Prowadnice w zaciskach sam wyczyścisz z rdzy - chodzi tylko o to, żeby klocki były luxne w prowadnicach i nie trzymały, to wtedy nie będą się odsuwać od tarczy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Auris Hybrid - kompaktowy hatchback do miasta
    Pod maską znajduje się silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra pracujący w cyklu Atkinsona, który w połączeniu z agregatem elektrycznym oferuje moc na poziomie 136 KM. Napęd przekazywany jest za pomocą stanowiącej ...