Wymiana wachaczy górnych Audi a4 b5.....

01 Maj 2018, 14:43

Witam wszystkich.Potrzebuje porady-a mianowicie- muszę w swoim Audi wymienić dwa górne wachacze- lewa strona ,przód,moje pytanie-czy po wymianie tych wachaczy należy ustawiać zbierznosć kół??pytam profilaktycznie gdyż nie chcę by mnie jakiś mechanior z niby renomowanego ATU w Austrii naciągnoł na kilkadziesiat euro.Prosze o rzetelną odpowiedz.Pozdrawiam.
sebastian1978
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 20 10 1997
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Audi a4 b5
Silnik: 1,6 benzyna 100km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

01 Maj 2018, 15:39

sebastian1978 napisał(a): muszę w swoim Audi wymienić dwa górne wachacze- lewa strona ,przód,moje pytanie-czy po wymianie tych wachaczy należy ustawiać zbierznosć kół??
Praktycznie przy kazdej ingerencji w przednie zaw.nalezy przynajmniej sprawdzić zbieznosc-geometrię pojazdu.Nie powiedziane ze trzeba bedzie ją ustawiac...Po wymianie sprawdzc polozenie kierownicy/moze byc krzywo/... :ok:
Ps.Połozenie kierownicy miałem oczywiscie na mysli w czasie jazdy...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6192
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Maj 2018, 07:25

Jesli nie ma zadnych srub mimosrodowych (a gdyby nawet to robi sie znaki)to po co ustawiac geometrie,no chyba,ze byla kiedys ustawiana gdy elementy zawieszenia mialy luzy.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

13 Maj 2018, 15:22

PhantomASA1 napisał(a):Jesli nie ma zadnych srub mimosrodowych (a gdyby nawet to robi sie znaki)to po co ustawiac geometrie
Nie ma znaczenia czy śruby zwykłe/w tym przypadku takie wlasnie są.../nalezy przynajmniej sprawdzić/jestes pewny ze wachacze maja tą samą dlugośc... :?: /Przeciez w sprzedazy są nie orginały ale tylko niby orginaly... :!: :!: Ćwiczylem ten temat prawie 15 lat a więc coś w tym temacie wiem.Oczywiscie alfą i omegą nie jestem... :D
PhantomASA1 napisał(a):,no chyba,ze byla kiedys ustawiana gdy elementy zawieszenia mialy luzy.
A kto to ustawia zbiezność czy geometrie na niesprawnym zawieszeniu... :?: Ja bynajmniej tego nigdy nie robiłem bo najpierw sprawdzałem stan tech.zawieszenia.... :!:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6192
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

13 Maj 2018, 16:47

Przeciez wiem,ze w tym przypadku sruby sa zwykle,wymieniasz i jezdzisz bez ustawiania geometrii,nie wyobrazam sobie tego by wahacze zostaly dopuszczone i mialy certyfikat OEM a roznily sie wymiarami od tych na pierwszy montaz,tego sobie nie wyobrazam,to nie galki ukl.kier czy sworznie wkrecane ,posiadajace gwint.Teoretycznie powinno sie jechac na regulacje po kazdej ingerencji w ukl.zawieszeniateoretycznie tak,podobnie jak po wpadnieciu w dziure przy wiekszej predkosci.Jesli chodzi o ustawianie geometrii na zawieszeniu,ktore ma luzy, to.Luzy a luzy roznica,idealne spasowanie silentblockow wystepuje w nowycu elementach,tylko ,z czasem pojawiaja sie delikatne luzy,ktorych zakres dopuszcza do wykonania regulacji,oceniaja go diagnosci,szczegolnie w przypadku sworzni drazkow reakcyjnych tylnego zawieszenia.Przeciez elementy zawieszenia,elementy bez sworzni sa taK projektowane by nawet przy powstajacych luzach zawiesie trzymalo parametry tzw.tolerancja inaczej finansowo by nie wydolil gdyby kazdy luz zmuszal do wymiany elementow na nowe.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8631
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus HS 250h
    Samochodem, który trafił do regularnej sprzedaży, był natomiast Lexus HS. Auto sprzedawano w Japonii i Stanach Zjednoczonych, ale oficjalnie nigdy nie trafiło do Europy, dlatego w Polsce praktycznie go nie znamy. Model ...
    Poradnik - kupujemy auto za kilka tys zł
    Do stworzenia tego poradnika skłoniły mnie dwie rzeczy. Pierwsza to fakt, że na nasze forum trafia sporo osób, które chcą kupić auto w przysłowiowej "cenie średniego roweru" do dojazdów do pracy, szkoły, ...