Wypadanie zapłonu - błąd P0300, P0301

13 Kwi 2023, 14:42

Witam wszystkich, otóż od tygodnia moj vw eos 1.4tsi 160km, zaczął gubić zaplon na pierwszym cylindrze. Problem wyskakuje na niskich obrotach, biegu jałowym, a tak gdy przy niskiej prędkości będzie wyższy bieg. Stojac dłużej w miejscu zaczyna migać check a także pojawie sie blad EPC.
Wymieniłem 4 świece, 4 cewki,.
Zmierzylem kompresje:
1 cylinder - 4bar
2,3,4 cylinder - 6bar
Ile mechanikow zapytalem tyle wersji otrzymalem, różnych przeróżnych.
Pęknięty tłok, luźny łańcuszek rozrządu, wina kabli, silnik lapie lewe powietrze, wtryskiwacz, czujnik polozenia walu lub rozrządu.
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
krzy5ku85
Obserwowany
 
Posty: 2

13 Kwi 2023, 15:59

Pierwszy błąd P0300 to losowe wypadanie zapłonu na cylindrach i tu to że masz drugi błąd P0301 nie oznacza że na innych nie zdarza się równie takie wypadanie zapłonu.

Wracając do ciśnienia na cylindrach to w tym silniku chyba dopuszczalne minimum to 7 bar, a prawidłowo powinno być w granicach 10-13 bar.

Próba olejowa była robiona?
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9804
Zdjęcia: 35

13 Kwi 2023, 18:25

Rokiko napisał(a):Pierwszy błąd P0300 to losowe wypadanie zapłonu na cylindrach
Tutaj bym raczej opisał jako - wypadanie zapłonu na cylindrze / cylindrach . Ogólnie jeżeli sterownik silnika nie może określić na którym cylindrze wypada zapłon to zapisze tylko ten błąd . Nie określi na którym gdy nie ma czujnika położenia wałka /wałków rozrządu . Jeśli są te czujniki określi dokładnie który cylinder ma problem z zapłonem zapisując odpowiedni kod błędu i dodatkowo może ustawić ogólny błąd P0300. Tutaj w temacie można w programie diagnostycznym sprawdzić dokładnie czy problem dotyczy konkretnego cylindra czy problem jest ogólny . Są dostępne liczniki wypadnięć zapłonu dla każdego cylindra osobno .
krzy5ku85 napisał(a):1 cylinder - 4bar
2,3,4 cylinder - 6bar
Widać że pierwszy cylinder ma problem . Pomijam wartości bo nie mamy pewności czy manometr jest właściwie wyskalowany i pomiar był wykonywany na otwartej przepustnicy . Co by nie patrzeć jest różnica wybiegająca poza przyjęte normy . Tak jak kolega wyżej napisał trzeba zrobić próbę olejową . Tak aby określić czy problem jest z układem tłok/cylinder czy problem jest z nieszczelnością zaworów.
krzy5ku85 napisał(a):Ile mechanikow zapytalem tyle wersji otrzymalem, różnych przeróżnych.
Nie ma co się dziwić .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4777
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

14 Kwi 2023, 14:01

Hej, proby olejowej nie robilem. Ogolnie i tak mam zamiar wymienic rozrząd i sprzęgło za jednym razem, wiec bedzie mozna zajrzec wszedzie bo silnik będzie wyciagany. Czekam na termin w maju i wtedy sie wszystko okaże.
Na ta chwilę dziękuję za zainteresowanie sie tematem z waszej strony, dam znac co wyjdzie z tego bigosu.
Pozdrawiam
krzy5ku85
Obserwowany
 
Posty: 2

14 Kwi 2023, 20:44

krzy5ku85 napisał(a):Na ta chwilę dziękuję za zainteresowanie sie tematem z waszej strony, dam znac co wyjdzie z tego bigosu.
Mimo że podziękowałeś i tym samym zakończyłeś dotychczasową dyskusję to pozwolę wtrącić uwagę . Mam nadzieję że ktoś kto weżmie to do roboty zrobi konkretną diagnostykę zanim wywlecze motor . Tak aby nie wyszedł z tego rzeczywisty bigos . Tak aby określić za w czasu co będzie rozbierane/naprawiane .
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4777
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna