19 Cze 2013, 12:09
FORMALNOŚCI PODCZAS ZŁOMOWANIA POJAZDU:
W momencie oddawania samochodu na złom, Właściciel lub Osoba Upoważniona ma obowiązek przedstawić do wglądu:
- Dowód Osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
- Dowód Rejestracyjny Pojazdu,
- Kartę Pojazdu, jeżeli była wydana lub stosowne zaświadczenie wystawione przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu.
- W przypadku, gdy pojazd ma 2 lub więcej właścicieli - Pisemną Zgodę pozostałych osób, bądź konieczna jest ich obecność przy wystawianiu dokumentu.
W przypadku zagubienia lub kradzieży Dowodu Rejestracyjnego, Karty Pojazdu, Tablic(y) Rejestracyjnych, właściciel składa odpowiednie oświadczenie. Gdy nie mamy potrzebnych dokumentów lub tablic, oraz jeżeli właściciel pojazdu nie jest wpisany do dowodu rejestracyjnego - konieczne jest przedstawienie Dokumentu Własności Pojazdu, np.:
- Umowy kupna-sprzedaży potwierdzonej w Urzędzie Skarbowym - w przypadku, gdy samochód został zakupiony, a nie został zarejestrowany na nowego Właściciela (Dowód Rejestracyjny jest wystawiony na poprzedniego Właściciela),
- Faktury,
- Aktu darowizny,
- Odpisu wyroku sądu,
- Pokwitowania z policji (w przypadku, gdy dowód został zatrzymany) lub kopii Dowodu Rejestracyjnego pojazdu potwierdzonej przez dany Wydział Komunikacji,
- Jeśli pojazd zarejestrowany jest na firmę, należy załączyć dokumenty firmy (Wpis do Ewidencji lub KRS), oraz Upoważnienie dla przedstawiciela firmy do zezłomowania pojazdu,
- W przypadku śmierci właściciela pojazdu, potrzebny jest Akt Zgonu oraz Odpis Postanowienia Sądowego o stwierdzeniu nabycia spadku.
Dużo informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej.
W razie pytań służę pomocą i pozdrawiam!