Wysokie spalanie oleju w Mazdzie 6

11 Sty 2012, 19:41

Witam,

Mam problem ze spalaniem oleju, jest to na prawdę PROBLEM. Na początku grudnia kupiłem swoją wymarzoną Mazdę 6 2.3(benz) 2003r, przed zakupem pojechałem na przegląd przed zakupowy do ASO (Auto Księżyno Ełk), wszystko wyszło b.dobrze. W tamtym tygodniu sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że poziom jest bardzo niski. Na drugi dzień pojechałem na wymianę oleju i filtra, zalałem olej Elf 5W40. Poziom oleju sprawdziłem tego samego dnia wieczorem i był ok, prawie do max. Wczoraj coś natknęło mnie żeby sprawdzić poziom ponownie i ku mojemu zdziwieniu był niski Sad i oczywiście przy włączonym silniku i odkręceniu korka bucha powietrze (doczytałem, że tak powinno być-rozrząd na łańcuchu). Silnik jest czysty, nic nie kapie, nie ma plam. Dodatkowo kilka dni przed wymianą oleju zapaliła się kontrolka silnika, pojechałem na komputer i wykazał błąd P0012(pozycja wałka rozrządu), po 2 dniach kontrolka zgasła i do tej pory się nie zapaliła. Samochód jeździ normalnie, nie ma utraty mocy, nie dymi,obroty nie falują, na pierwszy rzut oka wszystko w porządku. Dziś po pracy sprawdziłem czy w zbiorniczku wyrównawczym nie ma majonezu, sprawdzenie nie wyszło zbyt dobrze bo w zbiorniku było mało płynu chłodniczego, temperatura podczas jazdy jest ok. Zaobserwowałem jeszcze, że na zimnym silniku, po otwarciu maski słychać takie jakby syczenie przy napinaczu paska. Co może powodować taki stan, czeka mnie kosztowna wymiana?

Pozdrawiam
Bartek
brio
Nowicjusz
 
Posty: 18

11 Sty 2012, 21:37

Wiesz ile oleju ubylo miedzy tym jak zauwazyles ze jest za malo, a wizyta w ASO?

Wiesz jakim olejem bym silnik zalany wczesniej?

Olejem zalales jak najbardziej prawidlowym, ale jak silnik ma juz troche przebiegu, to moze ci on 5W40 zjadac, mozliwe ze poprzedni wlasciciel przeszedl na 10W40 i przy tym oleju silnik juz go az tak duzo nie bral.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

11 Sty 2012, 22:17

Coś wspominał o oleju Mobil1 ale nie dam sobie ręki uciąć, nie wiem też ile ubyło między moim sprawdzaniem a wizytą w ASO. Samochód ma przejechane na tą chwilę 94000km, jest to pewny przebieg.
brio
Nowicjusz
 
Posty: 18

11 Sty 2012, 22:20

A na ile pewny ten przebieg? Bo przy takim przebiegu 5W40 on ci nie powinien brac. A jak ma z 200-300K km, to bedzie normalne ze dosc sporo bedzie bral oleju przy 5W40.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

11 Sty 2012, 22:29

Przebieg pewny raczej na 100%, samochód był sprowadzany z Belgii, mam książkę serwisową i dzwoniłem do Salonu w Belgii w którym samochód był kupiony w celu potwierdzenia wpisów w książce, wszystko się zgadzało. Ponadto samochód wygląda bardzo dobrze na zewnątrz i w środku, skóra jest w bardzo dobrym stanie, kierownica jak i mieszek również.
brio
Nowicjusz
 
Posty: 18

11 Sty 2012, 22:54

Niewiem jaka trwalosc pierscieni itp ma ten silnik, ale to tez zalezy jak autko bylo uzytkowane, jak ktos daje po garach na zimnym silniku regularnie to po 50k km bedzie ci autko spalalo 2l oleju na 1000km. Jaki by to nie byl silnik, w kazdym rozwalisz pierscienie, gazujac na zimnym silniku.

Na forum Mazdy chyba najlepjej by bylo zapytac, bo tutaj moze znajdziesz 1 osobe co ma 6 z tym motorem, i jego ten problem moze nie dotyczyc akurat. Do ASO mozesz tez podjechac, za same zapytanie i opisanie problemu, nikt kase wziac od ciebie nie weznie.

Zalewanie silnika z 10W40, tylko po to zeby nie bral oleju, tez nie jest jakims dobrym rozwiazaniem na dluzsza mete, tym bardziej ze za jakis czas wyjdzie ze bedziesz musial zalac 15W40, a to jest glupota do kwadratu juz wtedy.

Jezeli faktycznie to pierscienie(i tylko pierscienie), to wypadalo by je wymienic, jak masz zamiar autkiem dalej jezdzic i pozostac przy 5W40, a nie przechodzic na 10w40, bo koszt wymiany samych pierscieni nie bedzie wysoki, gorzej jakby trzeba bylo silnik caly remontowac, wtedy to lepiej poszukac inny silnik.

No i najwazniejsza kwestia, diagnoza silnika przez internet jest guzik warta, wypadalo by go otworzyc i zobaczyc w jakim stanie sa cylindry, glowica i cala reszta.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

12 Sty 2012, 10:33

Jeżeli silnik mazdy z tak małym przebiegiem bierze olej to może świadczyć o przegrzaniu silnika.
Kamerą przez otwór po świecy można zobaczyć w jakim stanie są gładzie cylindrowe, czy denka tłoków
są zaolejone.
Wymień jeszcze filtr powietrza.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

12 Sty 2012, 14:30

Dzięki za odpowiedzi, wszystko to sprawdzę. Mam pytanie odnośnie instalacji LPG, jeżeli wymieniałbym pierścienie lub np uszczelkę pod głowicą to będzie trzeba demontować instalacje czy nie?
brio
Nowicjusz
 
Posty: 18

12 Sty 2012, 18:36

Zanim cokolwiek zrobisz dolej oleju do maxa, i przejedź 1000km, oczywiscie w międzyczasie kontroluj poziom ponieważ jeśli zużywa kosmiczne ilości to silnik zrobi kuku :oops:
Jeśli np po przejechaniu 350km stan będzie na minimum to dolej oleju do maksa i na tej podstawie podaj informacje na forum. (mam nadzieje, że nie trzeba przypominać jak i kiedy sprawdzać olej?)

Producent nie przewiduje w tym silniku oleju półsyntetycznego :idea: (10W-40) Tak wiec olej 5W-40 jest właściwy (minimum taki, idealny to 5W-30 lub 0W-40)
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

12 Sty 2012, 19:24

W silniku jak jest olej na max to silnik bierze więcej oleju.
Jak dużo hamujesz silnikiem to też jest zwiększone zużycie oleju.
Tak samo przy dużych prędkościach.
Producenci podają normę 1 l na 1000 km.
Możesz sprawdzić spaliny na analizatorze 4 gazowym.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

12 Sty 2012, 21:18

Koledzy , ten silnik 2,3 benz ...nie wyszedł Japończykom :oops:
on bardzo lubi olej inaczej ... niż inne silniki :?
sorry
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

17 Sty 2012, 19:29

Dzięki wszystkim za podpowiedzi, byłem wczoraj u mechanika, diagnoza- do wymiany pierścienie i naprawa głowicy. Jutro oddaje Madzie do naprawy.
brio
Nowicjusz
 
Posty: 18

17 Sty 2012, 20:07

Powodzenia :D :D :D :D :D :D :D
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet

17 Sty 2012, 20:47

ja się jeszcze wtracę ;
sama wymiana uszczelniaczy zaworowych to nie remont głowicy :mrgreen:
jak zdejmą głowicę niech dobrze pomierzą cylindry - żeby nie było jak ....z Octawią RS
pomyślności
przyjacielscy sąsiedzi ??? zakłamani agresorzy, mija 75 lat od ciosu w plecy - im sie znów marzy wypad w Europę , nawet jakby miały zginąć tysiące podwładnych, nieważne wyśle się następnych
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

18 Sty 2012, 08:23

A nie SR czasem ?? :D
robbydzia
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 440
Auto: citroen, chevrolet