Xsara II (około 10 tys budżet)?

30 Cze 2014, 09:53

Witam, mój pierwszy wpis tutaj. Planuje zakup samochodu, popularny wśród pytań budżet - około 10 tys, powiedzmy do 11.
Czyli licząc 2 tys włożone od razu w drobne naprawy i poprawki, jakich wymaga każdy używany samochód, na sam zakup auta zostaje 8-9 tys.
Po kilku tygodniach szukania, czytania i oglądania, zdecydowanie najlepszym wyborem wydaje się jak w temacie - Citroen Xsara II. Niestety nie znalazłem wielu nowych opinii od ludzi, którzy kupili to auto, większość postów ma po kilka lat a w tym czasie mogło się dużo zmienić.
Nie widzę też wielu opinii na temat silników.

Bardzo chętnie bym poznał każdą opinię na temat tych samochodów. I o samym aucie, i w porównaniu do konkurencji w tych cenach.
Z góry dziękuje każdemu, kto poświęci czas.

(a wszystkich "znawców", co myślą że Golfa 4, Audi A3 czy jakieś sensowne BMW kupi za 10 tys to od razu żegnam)
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

30 Cze 2014, 18:04

Akurat Golfa czy A3 z początku produkcji kupisz,wiadomo idealne nie będą ale w stanie do jazdy jak najbardziej.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Cze 2014, 19:34

No niestety nie, chciałbym żeby tak było, ale A3 w tych kwotach to w ogóle cud znaleźć nie zajeżdżone, nie mówiąc o naprawdę dobrym stanie (oczywiście nie idealnym bo takich nie ma, ale żeby był choćby zgodny z opisem). A Golf był moim pierwszym celem, zanim spędziłem 2 tygodnie szukając i nawet oglądając kilka. Niestety potwierdziło się co właściwie wszyscy powtarzają - w tych cenach stoją na aukcjach tygodniami, bo jak ktoś przyjedzie takiego zobaczyć to szybko wraca. A jeśli nawet trafi się faktycznie zadbany, to w przeciągu czasem i paru godzin zgarnie go jakiś handlarz, umyje i postawi u siebie na komisie z ceną wyższą o 2-3 tysiące od tego co zapłacił, bo wie że w maksymalnie kilka tygodni go sprzeda, jest takie zainteresowanie.

Dlatego bardziej skłaniałem się do jego trochę mniej popularnych kuzynów - Seata Leona czy Skody Octavii. Tutaj jednak też trzeba by było poświęcić sporo czasu i pieniędzy (jeżdżenie oglądać samemu czy w przypadku dalszych odległości pisanie do motoraportera), żeby coś dobrego wyłowić.

Dlatego wybór jest już właściwie tylko między Fordem Focusem MKI i właśnie Xsarą II.
Focus na pewno bardziej mi się podoba, z zewnątrz i w środku, Citroen jak to francuskie auta wykończony jest dość archaicznie. Jednak z opinii jasno wynika, że Forda bije wyraźnie pod względem kosztów utrzymania i stanu tych używanych aut, przynajmniej jeśli chodzi o "poważne" sprawy, bo wymienić jakąś lampkę w Citoenie za 30 złotych to problem nie jest, ale jak u Forda zacznie wyłazić zżerająca auto rdza to robi się nieciekawie.
Poza tym Xsara jest to takie "nudne" auto, nie kupowali go raczej żadni wiejscy rajdowcy, znacznie więc łatwiej znaleźć faktycznie zadbaną i niezajeżdżoną.

Jeszcze co do wymagań i silników bo nie doczytałem, że zakładając temat powinno się o tym dopisać.
Samochodem jeździć będę głównie sam, praktycznie tylko po mieście, autostradę to zobaczy może z 10 razy w roku, łączny przebieg powinien spokojnie się zamknąć w 5 tys. Diesiel więc odpada, priorytet w benzynie to ekonomia ale też żeby nie za bardzo nie "męczył". Może poszukam z LPG od razu, choć przy takich dystansach to nawet nie wiem czy ma sens.
Jeśli chodzi o Citroena to najwięcej wystawionych ma silnik 1.4, tylko czy on nie jest właśnie za słaby, nawet na takie niewielkie autko. Mniej jest 1.6 16V, ten wygląda lepiej, ale czy warto np kupować auto w gorszym stanie albo dopłacać jakąś wyraźną różnicę żeby mieć z tym silnikiem, do jazdy właściwie tylko po mieście (przepisowej jazdy, z głupoty już bardzo dawno wyrosłem).

A jeśli w ogóle nie Xsara, z jakiegoś powodu, to co? Szukać Focusa, czy może coś jeszcze innego? Tylko tak jak zaznaczyłem, 10-11 tys jest na wszystko, koszt samego auta trzeba zmniejszyć o początkowe wydatki na doprowadzenie go do fajnego stanu.
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010

30 Cze 2014, 19:41

Xsara nie 1.4 bo malo nie pali, warto szukac 1.6 bo auto sie nie meczy. Ja proponuje Hyundaia Elantre, Chevroleta Lacetti.Obydwa z LPG. Focus do LPG nie podejdzie. Co do Golfow i a3 to nie warto bo nic soba nie pezentuja, co do BMW to za tyle znajdziesz bardzo ladne e36.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

30 Cze 2014, 19:56

Chociaż raz pojawiła sie osoba która stwierdza fakty na podstawie oględzin konkretnych aut a nie tylko na podstawie aukcji osób którzy myślą że przykładowo za 6tysięcy można bez problemu kupić A3 bo przecież są na allegro..

krzycho jeśli jesteśmy przy Seacie to może Ibiza lub Cordoba?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - klubowy.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

30 Cze 2014, 20:18

Jeśli realnie robisz 5 tysięcy rocznie to ja bym się nie bawił w LPG. Dochodzi ci tylko kolejna rzecz do serwisowania, a to oczywiście kosztuje. No chyba, że znajdziesz z założonym gazem i ktoś zweryfikuje, że nie ma w tej instalacji poważnych usterek.
Inna sprawa, że w zimie przekonasz się o tym ile tak naprawdę będziesz płacił za benzynę przy LPG. Ja jeżdżąc przedostatniej zimy (dość ostrej), kiedy wyruszałem w 20 km trasy rano, a później po całym dniu wracałem tą samą trasą (czyli przynajmniej dwa starty dziennie na zimnym motorze, więc dwa razy dziennie po 3-4km było na benzynie), musiałem dolewać raz na dwa tygodnie (czasem częściej) benzyny za 50zł. W lecie faktycznie zalejesz pół baku i na całe lato i kawałek jesieni zapominasz co to jest benzyna.
Niemniej robiąc niskie przebiegi często zapomina się o kosztach dodatkowych LPG, gdzie już kalkulacja nie jest taka różowa.
Oktan
Początkujący
 
Posty: 76
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Laguna '96 -> Peugeot 407
Silnik: 2.2 160KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Maserati GranTurismo - opinia i wrażenia z jazdy
    Miałem okazję trochę pojeździć i jako że nie ma opini na temat tego auta więc się podziele wrażeniami. Maserati GranTurismo Silnik 4.2 V8 405 KM Skrzynia aut. 6 Biegowy Rok prod. 2010 Całokształt Uważam że to bardzo fajne ...
    Siedmiomiejscowy Lexus RX
    Jak podaje japoński magazyn Mag-X, premiera wydłużonej wersji bestsellerowego crossovera Lexus RX z kabiną o trzech rzędach siedzeń ma nastąpić już na jesiennym Tokyo Motor Show, a do sprzedaży ruszy w styczniu 2018. Według ...

01 Lip 2014, 04:28

W ogóle Citroeny w benzynie sporo palą w wersjach benzynowych. Elektronika często jest podpięta na jednym multipleksie,tylne zawieszenie jest delikatne. To z minusów. Jeśli wymienić zalety,to na pewno nie korodująca karoseria (w niebitym),dobra praca na lpg,taniość zakupu.
Za kasę którą masz wolałbym jednak zadbane Clio II z nowszym 1,4-16v. Auta te wcale nie są tanie,trzymają cenę i dobrze się odsprzedają. Poza tym...niewiele Tobie brakuje do pierwszych Citroenów C4 czy Peugeota 307. Zastanów się jeszcze.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5808
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

01 Lip 2014, 10:09

307 jeździłem kiedyś trochę i wcale mi się nie podobało, może być to kwestia egzemplarza, choć auto znajomego więc nie zniszczone.
Zresztą 307 i C4 to już wyraźna różnica, rzędu około 5 tysięcy, do 10 tys wszystkie C4 są powypadkowe albo uszkodzone. A za powiedzmy 15 szukałbym już czegoś innego, choćby Golfa IV można już w miarę spokojnie kupić pewnego, na pewno też bardzo zadbanego Focusa, nie wspominając o różnych innych autkach. Przy tej cenie to pewnie bym wziął Octavię...

A czekać już za długo nie chcę, nie wszedłem tu od razu, szukać ogólnie zacząłem w maju, w końcu coś chciałbym konkretnego wybrać i kupić.
Nie będzie to też auto na zawsze, myślę że maksymalnie za 2 lata będę w stanie kupić coś dużo lepszego, tzn już za kilkadziesiąt tysięcy, co posłuży mi na dłuższy okres.
Chodzi właściwie o to, żeby nie kupić teraz auta, które połowę tego czasu spędzi na naprawach i łączny koszt wyniesie drugą cenę, nie mówiąc już o nerwach bo na to szkoda życia.

Clio II mi ktoś odradzał, już nie pamiętam dlaczego. Oglądając parę tyg Stilo, rzuciło mi się w oczy jedno ładne Clio co akurat stało obok na komisie (nie chciałem tam kupować tylko poszedłem popatrzeć jak się co prezentuje z bliska/w środku i się nim ew przejechać), nawet fajne autko i w tej cenie bez problemów bym znalazł w bdb stanie. Jednak Xsara po prostu bardziej mi się podoba, a jeśli nie ma różnic w kosztach eksploatacji to jednak wolę Citroena.


Niemniej robiąc niskie przebiegi często zapomina się o kosztach dodatkowych LPG, gdzie już kalkulacja nie jest taka różowa.


Właśnie dlatego napisałem, że nie wiem czy ma to sens. Ładnych egzemplarzy Xsary z sekwencyjnym to niestety nie ma tak dużo, stąd różnice w cenach potrafią wynosić około 2 tys. Przy planowanych przebiegach to powiedzmy w te 2 lata może nie zwrócić się nawet różnica samego paliwa, nie mówiąc o kosztach.
Gdybym znalazł w takiej samej cenie to na pewno bym wziął, choćby żeby tankując mieć wizualną oszczędność :) Ale przy dopłacie to muszę się dobrze zastanowić, nawet nie chodzi to o różnicę kilkuset złotych, tylko czy konkretne autko bez LPG nie podoba mi się bardziej niż te z gazem.
krzycho
Początkujący
 
Posty: 107
Prawo jazdy: 0- 0-2002
Auto: Peugeot 207
Silnik: 1.4 16V
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2010