Za wysokie obroty na biegu jałowym

22 Wrz 2014, 12:36

Witam, auto trzyma za wysokie obroty na biegu jałowym, Audi A3 8L 1.8 benzyna. Wydaje mi się, że jest tak głównie na ciepłym silniku, trzyma 1000-1100 obrotów, czasem nawet 1200 jak postoi dłużej. A jak włączę klimatronik to spadają momentalnie do 600 i po chwili trzyma 900, ale trzęsie delikatnie autem.

Szukałem na forum, na internecie, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Auto podłączane pod Vagcom = 0 błędów.
Akumulator dobry.
AndiW124
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 1.8 8L Fiat Seicento

22 Wrz 2014, 14:31

Witamy. W takim przypadku należy obejrzeć lub ewentualnie wyczyścić przepustnicę jak również sprawdzić czy silnik nie zasysa fałszywego powietrza. Po wyczyszczeniu przepustnicy konieczna do prawidłowej pracy będzie adaptacja.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

22 Wrz 2014, 16:03

Zapomniałem dodać, że przepustnica też była czyszczona, a także przepływomierz i nie przyniosło to poprawy. Dzisiaj przyjrzałem się temu bardziej i to w sumie nie zależy od ciepłego/zimnego silnika. Te obroty raz trzymają 1000, raz 1100, a czasem 1200 i wtedy jak dodam delikatnie gazu to wraca do tych 1000-1100. Olej i filtry wymieniane 13k km temu - może to, że należy już wymienić, jest przyczyną?
AndiW124
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 1.8 8L Fiat Seicento

24 Wrz 2014, 00:10

Doradzi/pomoże ktoś??
AndiW124
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 1.8 8L Fiat Seicento

26 Wrz 2014, 17:06

Tak doradzi - lewe powietrze - nieszczelność w układzie dolotowym, ewentualnie uszkodzona przepustnica, która nie może złapać nastawów początkowych. Miałem dokładnie takie samo auto jak ty. To co możesz spróbować zrobić, to ściągnąć klemy akumulatora i przejechać potem ze 100 km, jeżeli nie pomoże, a dolot jest szczelny, to winny będzie zużyty krokowiec w przepustnicy. Może pomóc albo ponowne czyszczenia, albo wymiana.

Jesteś pewny, że po sprawdzeniu VAG-iem wszystko ok? Temperatury sprawdzałeś, może silnik nie wie, że auto już jest ciepłe i uszkodzony jest czujnik temperatury, który twierdzi, że jest nadal silnik zimny i wzbogaca mieszankę?
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Auto: Honda

20 Sie 2023, 13:28

Witam Sprawdź silnik krokowy. Stoi lekko otwarty.
Elektronik18
Obserwowany
 
Posty: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjne opony bez powietrza od Toyoty
    Toyota Motor Corporation pracuje nad pełnymi oponami, które mają obniżyć masę samochodów i poprawić osiągi. Opony pozbawione powietrza są opracowywane z myślą o autach elektrycznych i wodorowych. Toyota zaprezentowała ...
    Sprzedaż opon w 2019 roku
    Według Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, na podstawie danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Opon i Gumy, w 2019 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie ...

19 Wrz 2023, 10:17

Przepustnica do czyszczenia i adaptacji.
tamara02
Obserwowany
 
Posty: 1

19 Wrz 2023, 10:58

cosmopll napisał(a):Tak doradzi - lewe powietrze - nieszczelność w układzie dolotowym, ewentualnie uszkodzona przepustnica, która nie może złapać nastawów początkowych.
Też to obstawiam :ok: a najbardziej jestem za sprawdzeniem szczelności układu.
blocke
Nowicjusz
 
Posty: 18

20 Wrz 2023, 10:17

Warto sprawdzić czujnik temp. płynu chłodzącego silnik jak zostało wspomniane wcześniej.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

20 Wrz 2023, 12:20

Witam może to być zanieczyszczony przepływomierz powietrza, lub przepustnica
januszek1
Nowicjusz
 
Posty: 9
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Skoda Octavia
Paliwo: Diesel