Za wysokie obroty na biegu jałowym

za wysokie obroty na biegu jałowym

22 Wrz 2014, 11:36

Witam, auto trzyma za wysokie obroty na biegu jałowym, Audi A3 8L 1.8 benzyna. Wydaje mi się, że jest tak głównie na ciepłym silniku, trzyma 1000-1100 obrotów, czasem nawet 1200 jak postoi dłużej. A jak włączę klimatronik to spadają momentalnie do 600 i po chwili trzyma 900, ale trzęsie delikatnie autem.

Szukałem na forum, na internecie, ale nie znalazłem odpowiedzi.
Auto podłączane pod Vagcom = 0 błędów.
Akumulator dobry.
AndiW124
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 06 Sty 2014, 18:18
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 1.8 8L Fiat Seicento

Re: za wysokie obroty na biegu jałowym

22 Wrz 2014, 13:31

Witamy. W takim przypadku należy obejrzeć lub ewentualnie wyczyścić przepustnicę jak również sprawdzić czy silnik nie zasysa fałszywego powietrza. Po wyczyszczeniu przepustnicy konieczna do prawidłowej pracy będzie adaptacja.
Zapraszamy serwis Auto-Conrad
AutoConrad
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 31 Sty 2014, 15:29
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

Re: za wysokie obroty na biegu jałowym

22 Wrz 2014, 15:03

Zapomniałem dodać, że przepustnica też była czyszczona, a także przepływomierz i nie przyniosło to poprawy. Dzisiaj przyjrzałem się temu bardziej i to w sumie nie zależy od ciepłego/zimnego silnika. Te obroty raz trzymają 1000, raz 1100, a czasem 1200 i wtedy jak dodam delikatnie gazu to wraca do tych 1000-1100. Olej i filtry wymieniane 13k km temu - może to, że należy już wymienić, jest przyczyną?
AndiW124
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 06 Sty 2014, 18:18
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 1.8 8L Fiat Seicento

Re: za wysokie obroty na biegu jałowym

23 Wrz 2014, 23:10

Doradzi/pomoże ktoś??
AndiW124
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 06 Sty 2014, 18:18
Miejscowość: Łódź
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Audi A3 1.8 8L Fiat Seicento

Re: za wysokie obroty na biegu jałowym

26 Wrz 2014, 16:06

Tak doradzi - lewe powietrze - nieszczelność w układzie dolotowym, ewentualnie uszkodzona przepustnica, która nie może złapać nastawów początkowych. Miałem dokładnie takie samo auto jak ty. To co możesz spróbować zrobić, to ściągnąć klemy akumulatora i przejechać potem ze 100 km, jeżeli nie pomoże, a dolot jest szczelny, to winny będzie zużyty krokowiec w przepustnicy. Może pomóc albo ponowne czyszczenia, albo wymiana.

Jesteś pewny, że po sprawdzeniu VAG-iem wszystko ok? Temperatury sprawdzałeś, może silnik nie wie, że auto już jest ciepłe i uszkodzony jest czujnik temperatury, który twierdzi, że jest nadal silnik zimny i wzbogaca mieszankę?
cosmopll
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 120
Rejestracja: 11 Wrz 2014, 17:06
Auto: Honda
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie
    W związku z niespodziewanymi kwestiami prawnymi, związanymi z prawami handlowymi do znaku "Mirage" w Europie, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zdecydowała o nadaniu nowej nazwy na Starym Kontynencie modelowi Global ...
    Prawidłowe ustawienie wysokości i odległości fotela kierowcy Prawidłowe ustawienie wysokości i odległości fotela kierowcy
    Odpowiednie ustawienie wysokości fotela i jego odległości od kierownicy, właściwe ułożenie rąk i ustawienie zagłówka – to elementy, które wpływają na poziom naszego bezpieczeństwa w samochodzie. Wysokość ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mercedes-Benz SLS 6,3 AMG
      passat b5 german style
      Autosacrum 2009
      Jaguar