Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

29 Kwi 2012, 10:09

Witam

Mam silnik po remoncie bo brał olej , a wiec zrobilem głowice ( prowadnice zaworów i gumki) oraz nowe pierscienie na cylindrach .

Po zrobieniu 2000 km zaczoł klekotac jak deisel wiec podjechałem do mechanika aby zerknoł i jak sadze wyregulował luzy zaworowe.
Po zdjeciu dekla i odkreceniu mostkow okazało sie, że są wytarte walki rozrządu w miejscu mostków.
Przejrzano drozność kanałów , cisnienie wszystko ok .
Po załozeniu nowych i zrobieniu 2 km sytuacja sie powtarza.
Mechanik nie jest z lapanki ulicznej i wie co robi , ale tu juz ma i ja tez zagwoztke o co chodzi.Ewidentnie brak smarowania w nad głowica ( ale jest tam mokro od oleju ).
Czy miał ktoś moze podobny przypadek.

Pzdr MIrek
szklarska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2012, 09:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 1.8 benzyna

Re: Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

29 Kwi 2012, 12:04

Miska do ściągnięcia i czyszczenie smoka pompy olejowej to na początek.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

29 Kwi 2012, 12:33

wszystko wyczyszczone przedmuchane cisnienie ok
szklarska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2012, 09:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 1.8 benzyna

Re: Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

29 Kwi 2012, 13:12

Czy głowica była szlifowana ?
Ford w tym silniku ma mocny pasek rozrządu w innym silniku by się urwał i tak należy go zmienić na nowy.
Głowica do wymiany po zdjęciu trzeba sprawdzić uszczelkę pod głowicą.
NIe spotkałem się żeby mechanicy zaglądali do smoków od pomp olejowych, każdy to lekceważy.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

Re: Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

29 Kwi 2012, 15:04

gdy niewydolny smok, zatkany lub przyciśniety deko miską to tylko na początku zawsze bedzie ciśnienie, a potem juz oleju nie podaje na góre, do wymiany gowica jest, oraz olej silnikowy trzeba sprawdzić uszczelkę pod głowicą moze wadliwa jakaś?
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Rejestracja: 20 Mar 2012, 22:10
Prawo jazdy od: 07 08 2012

Re: Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

29 Kwi 2012, 17:19

Głowica była szlifowana, pompa i smoki czyszczone cisnienie 3,5 bara. uszcelka porównywana ze stara taka sama.
a moze ktos wie iloma kanalami idzie olej na gore .
Na powietrzny przedmoch jest ok ale moze siedzi cos i oleju nie pusci .
szklarska
Nowicjusz
 
Posty: 4
Rejestracja: 29 Kwi 2012, 09:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: Ford Mondeo 1.8 benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kierunkowskazy - migać czy nie migać? Kierunkowskazy - migać czy nie migać?
    Kierunkowskazy są ważnym narzędziem komunikacji na drodze. Pozwalają na informowanie o planowanym manewrze, więc prawidłowe korzystanie z nich powinno być nawykiem wszystkich kierowców. Dla wielu jednak nie jest. Trenerzy ...
    BMW Concept Gran Coupé 2010 BMW Concept Gran Coupé 2010
    BMW Concept Gran Coupé to połączenie luksusu i elegancji z wyjątkową dynamiką. Pojazd studyjny łączy w sobie sportowy charakter sedana oraz komfort klasycznego Gran Turismo, tworząc mieszankę najlepszych cech estetycznych ...

  • Re: Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

    29 Kwi 2012, 19:28

    ale ciśnienie oleju było mierzone z obudowy filtra olejowego?? podpinałeś sie zegarem pod czujnik ciśnienia? nie ma możliwości aby sprawdzić ciśnienie z samej głowicy?? bo moze całe cisnienie rozchodzi sie po wale korbowym, a na wałki juz nie dochodzi, ewentualnie zlej jakości olej silnikowy, jezeli nie da sie podpiąć zegarka pod głowice to moze urochomić silnik bez pokrywy zaworowej i popatrzeć co sie dokładnie dzieje
    mechan12
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 20 Mar 2012, 22:10
    Prawo jazdy od: 07 08 2012

    Re: Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

    29 Kwi 2012, 20:08

    problem nie jest w ciśnieniu oleju na głowicy tylko na utracie współosiowości panewek wałka rozrządu.
    Szlifując głowice zbieramy więcej materiału na jej końcach przez co po skręceniu robi się z osi panewek banan.
    Wałek pracując w niecentrycznych panewkach potrafi pęknąć na środku.
    Producenci silników zabraniają szlifowania głowic zwłaszcza długich 6 cylindrowych.
    Głowicy nie opłaca się już regenerować. Szukaj innej głowicy.
    andrzej_124
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1704
    Rejestracja: 08 Sie 2007, 23:19

    Re: Zacierajace sie wałki rozrzadu w Ford Mondeo mk 3

    01 Maj 2012, 20:47

    to wyjątkowy przypadek nieumiejętnego planowania glowicy
    mechan12
    Początkujący
     
    Posty: 159
    Rejestracja: 20 Mar 2012, 22:10
    Prawo jazdy od: 07 08 2012
     
    • Warto przeczytać
    • passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50
      GTP Light