Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie z samochodami elektrycznymi

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie z samochodami elektrycznymi

19 Mar 2019, 11:16

Do floty samochodowej Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie dołączyły kolejne auta: 3 Renault ZOE oraz dostawcze Kangoo Z.E. Warszawski Zarząd Dróg Miejskich poszerza swoją flotę aut przyjazną środowisku i korzysta już z 9 aut elektrycznych Renault.

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie konsekwentnie kontynuuje unowocześnianie swojej floty i rozszerza ją o samochody elektryczne. Zarząd Dróg Miejskich dąży do tego, aby zastępować wyeksploatowane auta wysokoemisyjne samochodami z napędem elektrycznym. Instytucja wycofuje się z dofinansowania kosztów paliwa, zachęcając pracowników, którzy nie potrzebują auta do codziennych obowiązków, aby korzystali z komunikacji miejskiej. Polityka proekologiczna warszawskiego Zarządu Dróg Miejskich obejmuje nie tylko zakup aut elektrycznych, ale również elektrycznych rowerów.
Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie z samochodami elektrycznymi ZDM wykorzystuje zakupione auta elektryczne do codziennej pracy, m.in. patrolowania ulic, kontroli oznakowania i oświetlenia. Elektryczne Renault ZOE pozwala przemieszczać się po mieście bez emisji CO2, bez hałasu silnika i bez konieczności zmiany biegów(1). Obecnie ZOE jest samochodem elektrycznym o największym zasięgu na jednym ładowaniu (300 km w warunkach rzeczywistych(2)). Zasięg Kangoo Z.E. wynosi 270 km w cyklu NEDC(1), czyli 200 km w rzeczywistych warunkach użytkowania w cyklu dostawczym(3) i jest największym zasięgiem na rynku furgonetek z napędem elektrycznym

źródło: (1) Zero emisji CO2 i innych zanieczyszczeń atmosferycznych określonych przepisami podczas jazdy, zgodnie z cyklem homologacji NEDC (bez uwzględnienia części eksploatacyjnych).
(2) Realny zasięg nawet do 300 km został określony na podstawie testów wewnętrznych. Ostateczny zasięg zostanie określony w procesie homologacji WLTP. Zasięg w rzeczywistych warunkach drogowych może różnić się od podanych wyników pomiarów, gdyż na wartości te wpływają m.in. takie czynniki jak: masa pojazdu (zależna od liczby pasażerów i obciążenia, a także od zainstalowanego wyposażenia dodatkowego), jego stan techniczny (np.: ciśnienie w oponach), umiejętności i zachowania kierowcy, warunki drogowe (natężenie ruchu, stan nawierzchni, itp.), warunki pogodowe na drodze.
(3) Cykl dostawczy: średnia prędkość 45 km/h w strefie miejskiej, podmiejskiej i na drogach ekspresowych (samochód na postoju przez 14% czasu dziennej trasy objazdu).
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2929
Zdjęcia: 11189
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ryzykowne rozmowy podczas jazdy Ryzykowne rozmowy podczas jazdy
    Rozmowa przez telefon, pisanie SMS-ów podczas jazdy czy manipulowanie przy innych urządzeniach elektronicznych sprzyja dekoncentracji i roztargnieniu kierowców. Kiedy kierowca pisze SMS-a w trakcie jazdy, ryzyko ...
    Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie? Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie?
    Choć jazda pod prąd nie należy do najczęstszych przyczyn wypadków, to jej skutki bywają bardzo poważne, ponieważ może ona prowadzić do zderzenia czołowego. Czasem jazda niezgodnie z kierunkiem ruchu bywa efektem nieuwagi, ...

  •