Zepsuty kluczyk i zamki w drzwiach.

09 Lis 2017, 10:13

Witam, mam pewien problem z zamkami w mojej Clio II i kluczykiem. Otóż zepsułem sobie owy kluczek, rozpadła mi się obudowa i ten przycisk od zamka centralnego na płytce mi odpadł (gdzieś go zgubiłem). Teraz żeby odpalić samochód muszę przykładać tą pozostałą część kluczyka do grotu i wtedy przekręcić wszystko, bo inaczej nie odpali (mam immobiliser), ale największy problem jest w tym, że nie zamknę samochodu. Pilotem nie da rady, bo odpadł przycisk z płytki, a gdy włożę grot do zamka w drzwiach to za nic nie idzie go przekręcić w żadną stronę, zarówno od strony kierowcy, jak i pasażera. Słyszałem, że to przez to, że mam właśnie uszkodzony kluczyk, czy to by mogło być aż tak powiązane ze sobą? Z zamków w drzwiach korzystałem bardzo rzadko, bo jednak pilot to jest wygoda, ale to trochę dziwne, że nagle z obu stron mam je zepsute, nie korzystając praktycznie z nich prawie w ogóle, wcześniej normalnie działały.
Cliomaster94
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Renault Clio II Lift
Silnik: 1.5 dCi 82KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002
  • 09 Lis 2017, 11:07

    Cliomaster94 napisał(a):Otóż zepsułem sobie owy kluczek, rozpadła mi się obudowa i ten przycisk od zamka centralnego na płytce mi odpadł (gdzieś go zgubiłem)
    Jak nie masz drugiego to powinieneś dorobić sobie taki sam kluczyk bo na dłuższą metę nie da się tak funkcjonować.

    Cliomaster94 napisał(a):największy problem jest w tym, że nie zamknę samochodu. Pilotem nie da rady, bo odpadł przycisk z płytki, a gdy włożę grot do zamka w drzwiach to za nic nie idzie go przekręcić w żadną stronę, zarówno od strony kierowcy
    Nie idzie przekręcić bo potrzeba do tego trochę siły i momentu który wykorzystywałeś dzięki obudowie kluczyka. Mając sam grot możesz nie przekręcić zamka nawet jak jest sprawny. Przycisk ci odpadł z płytki czy tylko da gumka która na nim jest? Wrzuć może zdjęcie grotu i reszty zobaczymy jak to wygląda.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    09 Lis 2017, 11:12

    Nie no kluczyk sobie dorobię nowy, a co do tej siły, to próbowałem nawet kombinerkami przekręcać ten grot i nie ruszył, jakby jakaś konkretna blokada była w środku, albo coś się konkretnego zepsuło w tych zamkach. Z płytki odpadł mi przycisk, a zanim go zdążyłem przylutować, no to go zgubiłem.
    Cliomaster94
    Obserwowany
     
    Posty: 2
    Auto: Renault Clio II Lift
    Silnik: 1.5 dCi 82KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2002

    09 Lis 2017, 11:52

    Cliomaster94 napisał(a):próbowałem nawet kombinerkami przekręcać ten grot i nie ruszył, jakby jakaś konkretna blokada była w środku
    Może nie do końca był wciśnięty grot, tam raczej nie ma innej blokady która by uniemożliwiła przekręcenie kluczyka.

    Cliomaster94 napisał(a):Z płytki odpadł mi przycisk, a zanim go zdążyłem przylutować, no to go zgubiłem
    :D tak to bywa jak się od razu nie zrobi. Zostaje Ci tylko załatwienie drugiego kluczyka i sprawdzenie czy wszystko będzie działało poprawnie. Z samym grotem nie kombinuj w zamkach za dużo żeby ich nie uszkodzić i nie narobić sobie dodatkowych problemów.

    Daj znać.
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    11 Lis 2017, 11:26

    Zamki mogł Ci też nie działać właśnie dlatego że nie używane przez tyle lat. Musisz sobie kupić nowy kluczyk i go prawdopodobnie zaprogramować do centralnego żeby działał
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16249
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Wodór receptą na zmiany klimatu
      Do 2050 roku rynek wodoru może osiągnąć poziom 2,5 biliona dolarów, co przełożyłoby się na redukcję rocznej emisji CO2 o 6 gigaton. To 20 procent redukcji koniecznej do tego, aby nie dopuścić do podniesienia się średniej ...
      Dlaczego stres robi z nas gorszych kierowców?
      Obecna sytuacja jest dla wielu osób źródłem stresu. Wpływa on na naszą zdolność do prowadzenia samochodu. Stres pogarsza naszą koncentrację, a w przypadku osób, które reagują złością na sytuacje ...