Zmiana felg na większe a usterka skrzyni biegów

21 Lut 2011, 20:39

jakiś czas temu będąc u mechanika jakiś gość widząc moje felgi w aucie zapytał czy nie leci mi skrzynia. Bo podobno (chyba) golf II albo I mając oryginalnie felgi 13" wszystko grało i nic się nie psuło a wystarczyło założyć inne np: 15" felgi i siadała skrzynia biegów.
Czy to prawda? A jak tak to jakie auta tak mają ? Osobiście coś mi się nie chce w to mierzyć.
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

21 Lut 2011, 21:23

taaaa, a łyżka na to niemożliwe :mrgreen:
jeśli zachowałeś mniej więcej proporcje rozmiaru felga+opona to nic się nie stanie :wink:
jeśli dasz większe to auto zmuli, a zmuli mocno zanim dojdzie do ukręcania czegokolwiek, a jeśli już zacznie ukręcać to przegub na długiej półosi :mrgreen:
ogólnie większe kołą wpływają źle na układ napędowy, najwięcej obrywa sprzęgło i przeguby, ale przewymiarowanie też musi byc duże
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

21 Lut 2011, 23:09

tzn Ja już kupiłem to autko z felgami 17" i oponami 205/40 a w oryginale jest 15" profil 60 lub 55 a szerokość pewnie ok 190 tak że wielkość jest identyczna jak fabrycznie tylko że jest większa felga i niższa guma. Zimowe mam 185/65/14 o ile pamiętam ale jak się je przyłoży do siebie to różnica jest niemal zerowa.
Jeśli ktoś założy dajmy na to 18" i profil opony 50 a w oryginale ma 14" profil też 50 to wiadomo że będzie coś nie tak ale bądźmy szczerzy takie coś jest nierealne bo by się koło nie zmieściło:D.
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Lut 2011, 00:13

o tym mówię ;)
jeśli proporcja kołą zachowana (przykładowo powiedzmy że masz 185x60x15 a chcesz założyć 195x40x17) to nie będzie wielkiej róznicy
oprócz tego że komfort trochę ucierpi ;)
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

22 Lut 2011, 20:01

no fakt o komforcie to nie ma mowy tym bardziej że popszedni właściciel założył sportowe zawieszenie co zauważyłem dopiero po kupnie bo podczas jazd próbnych nie był ubezpieczony(jeździłem po placu), tak że komfort = się 0 ale mimo to nie zamienił bym tego na żadną inną furkę jeśli umiesz jeździć spokojnie to idzie się przyzwyczaić
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Lut 2011, 20:35

Ja to nie rozumiem, po co ludziska kombinują z tymi kołami, szerszymi oponami itd itd. Co to daje?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2011, 21:14

wiesz szersza opona lepsza przyczepność, większa felga lepszy wygląd, niższa guma lepsze prowadzenie. Jednak ma to drugą stronę medalu np większe spalanie w przypadku szerszej opony lub komfortu przy małym profilu. Jednym słowem coś za coś
mirko50
Początkujący
 
Posty: 132
Miejscowość: Wola Zarczycka
Prawo jazdy: 13 05 2008
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.6 105KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

22 Lut 2011, 21:32

co do tych rozmiarow to miałem przedtem 185/70/R14 i trafiła mi sie okazja i kupiłem felgi aluminiowe 15" i założyłem opony 195/60 i jezdzilem na nich jeden sezon i najbardziej co obciażało mi to sprzęgło było czuc a po za tym nic innego sie nie działo :wink:
witekp20
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: znalazłem