Zmiana profilu opony

Zmiana profilu opony

18 Lis 2017, 22:08

Dostałem przy kupnie auta opony 205/60 R16 podczas gdy producent zaleca używanie 205/55 R16. Niestety nie sprawdziłem tego jak je odbierałem, w przekonaniu, że dostanę dobre, a teraz zostałem niemile zaskoczony.

W związku z tym mam pytanie - czy mogę używać bez obaw takiej opony? Czy może to powodować jakieś problemy z ubezpieczycielem w razie kolizji albo coś innego?
SphunaR
Nowicjusz
 
Posty: 14
Rejestracja: 10 Paź 2016, 11:32
Prawo jazdy od: 01 01 1989
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: i30 II
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

Re: Zmiana profilu opony

19 Lis 2017, 09:56

SphunaR napisał(a):W związku z tym mam pytanie - czy mogę używać bez obaw takiej opony?
Nie, ponieważ różnica średnic pomiędzy tymi rozmiarami to ponad 2cm ok. 3,24% a dopuszczlna jest 1,5%.

SphunaR napisał(a):Czy może to powodować jakieś problemy z ubezpieczycielem w razie kolizji albo coś innego?
Jak najbardziej jeżeli producent nie przewidział takiego rozmiaru lepiej unikać takiego montażu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6822
Zdjęcia: 3348
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pierwsze amortyzatory wysokich osiągów typu Twin Tube - 1989 rok Pierwsze amortyzatory wysokich osiągów typu Twin Tube - 1989 rok
    Podczas jazdy amortyzator tłumi drgania kół oraz utrzymuje pojazd w poziomie. Zapobiega kołysaniu się nadwozia oraz „nurkowaniu” pojazdu przy hamowaniu lub unoszeniu przodu przy szybkim ruszaniu. Sprawny ...
    BMW Z9 Gran Turismo 1999 BMW Z9 Gran Turismo 1999
    Koncept BMW Z9 Gran Turismo ma wyznaczać kierunek rozwoju wzornictwa motoryzacyjnego w XXI wieku. Przejrzystość, dynamika i technologia, która dzięki zastosowaniu BMW iDrive ponownie definiuje pojęcie ergonomiki w ...

  •