Zmiany w palecie silnikowej Volkswagena serii T5 i Amaroka

06 Lut 2013, 10:50

Rodzina modeli T5 marki Volkswagen Samochody Użytkowe obejmuje wiele zróżnicowanych wersji wyposażonych w mocne i jednocześnie oszczędne silniki wysokoprężne z systemem wtrysku Common Rail. Dostępny jako opcja pakiet BlueMotion Technology, w którego skład wchodzą system Start-Stop, funkcja odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja), opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia i tempomat, redukuje zużycie paliwa silników TDI o 0,5 litra na 100 km. Oferta serii T5 została poszerzona o pakiet BMT dla jednostki 2.0 TDI o mocy 180 KM. Zmiany w ofercie silnikowej dotyczą także Volkswagena Amaroka, który otrzymał nową jednostkę bazową. Poprzedni silnik o mocy 90kW (122 KM) został zastąpiony przez jednostkę o mocy 103 kW (140 KM), która zapewnia lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa.

Zmiany w palecie silnikowej Volkswagena serii T5 i Amaroka

Pakiet BlueMotion Technology dla modeli Transporter, Caravelle, Multivan i California dostępny jest teraz także w połączeniu z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym BiTurbo o mocy 132 kW/180 KM z momentem obrotowym 400 Nm. Pakiet BMT można połączyć zatem ze wszystkimi kombinacjami silnika i przekładni: z napędem na przednią oś z manualną skrzynią biegów lub DSG oraz z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

Transporter Furgon z silnikiem 132 kW/180 KM z BlueMotion Technology, z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów zużywa zaledwie 7,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (Multivan 7,3 litra). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 187 g/km (Multivan 192 g/km).

Modele serii T5 z silnikiem TDI 132 kW z BlueMotion Technology w połączeniu z przekładnią DSG i komputerem pokładowym Plus posiadają funkcję wolnego biegu: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, silnik zostanie automatycznie odłączony od pozostałej części układu napędowego i będzie pracował na biegu jałowym. Dzięki temu samochód może toczyć się z mniejszymi oporami i zaoszczędzić paliwo. Funkcja wolnego biegu jest dezaktywowana m.in. przez wciśnięcie hamulca. To rozwiązanie, przy odpowiednio przewidującym sposobie jazdy, pozwala jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa.

Zmiany w palecie silnikowej Volkswagena serii T5 i Amaroka

Volkswagen Amarok otrzymał nową jednostkę bazową. Poprzedni silnik o mocy 90kW (122 KM) został zastąpiony przez jednostkę o mocy 103 kW (140 KM), która zapewnia lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa. Maksymalna moc dwulitrowej jednostki wykorzystującej wtrysk Common Rail dostępna jest przy 3.500 obr/min., natomiast maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm dostępny jest w zakresie od 1.600 do 2.250 obr/min. Dzięki takim wartościom Amarok z nowym silnikiem potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 12,6 s (poprzednik 13,2 s), a jego prędkość maksymalna wynosi teraz 168 km/h (poprzednio 162 km/h). Pomimo znacznej poprawy osiągów, średnie spalanie Amaroka z nowym silnikiem nie zwiększyło się, auto wyposażone w BlueMotion Technology zużywa średnio 6,8 l oleju napędowego na każde przejechane 100 km.

POLECAMY Volkswagen Amarok: większa moc, lepsze wyposażenie i komfort

Ponadto wyposażenie dodatkowe Amaroka zostało wzbogacone o nowe elementy obejmujące min. system nawigacji RNS 510 z 6,5 calowym ekranem dotykowym i twardym dyskiem o pojemności 30 GB, kamerę cofania Rear Assist oraz ogrzewanie postojowe sterowane pilotem.

źródło: Volkswagen
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y